Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 19 April 2011

TERUSKAN KEMPEN BOIKOT RESTORAN KIMMA



BOIKOT RESTORAN KIMMA



nota:
sesiapa tahu dimana ada restoran syed dan khulafa
sila hantar alamat dan gambar
juga sesiapa tahu restoran kimma yang lain
sila hantar gambar dan alamat

untuk yang pandai IT sila buat
facebook untuk boikot restoran kimma
kita jadi kimma sasaran untuk bulan ini

untuk yang pandai desin sila reka desin
dan sebarkan dalam net

masanya telah sampai untuk kita
hajar mamak tongkang ini agar mereka
boleh di hantar pulang ke sweden negara asal mereka
kah kah kah



TERUSKAN KEMPEN BOIKOT RESTAURAN MAMAK KIMMA


Bukan nak racist lah... KIMMA ni INDIA MUSLIM mengaku jadi MELAYU untuk merembat segala hak keistimewaan Melayu... Tu pun ada lagi melayu UMNO yang sewel pergi sokong KIMMA ni....Jangan sampai sejarah kejatuhan Melayu Melaka berulang bila MAMAK membuat onar di kalangan pembesar Melayu. Nak tahu cerita lagi? KIMMA ni baru dapat permit bawak pekerja India sama Bangladesh...Berapa banyak? Berpuluh ribu permit beb....Lu fikir sendiri lah. Ini mesti projek PRU13...
Oleh Tanpa Nama pada TERUSKAN KEMPEN ANTI RESTORAN KIMMA pada 18:03

aku dah lama boikot restoran mamak.. tapi malangnya orang melayu la yang paling ramai mentekedarah kat kedai mamak tu.. padahal banyak lagi kedai melayu..
Oleh Tanpa Nama pada TERUSKAN KEMPEN ANTI RESTORAN KIMMA pada 17:19

aku mmg tak mkn kedai mamak..was2 beb..nabi pon dah pesan tinggalkan kalo was2 dlm ape pekara pon..
Oleh epen pada TERUSKAN KEMPEN ANTI RESTORAN KIMMA pada 17:08

teman mmg tak makan mamak punyer kecuali mamak original kat ipoh. lain2 tempat xmakan.. biasa makan kat kedey melayu..
Oleh Jamal Tambi Cheek pada TERUSKAN KEMPEN ANTI RESTORAN KIMMA pada 17:06

ini bukan syed keturunen nabi ini SAID baju..BOIKOT puKIMMAk
Oleh Tanpa Nama pada KEMPEN BOIKOT KIMMA pada 16:48

saya pun mamak...malah malbari lagi...sy x terasa pun brot hisham kata begini...sebab saudara tuju pada mamak2 korup yg x boleh pakai..dan bila sentuh melayu pun bkn d tuju utk semua melayu tapi melayu korup..tahniah d atas usaha broth hisham...masih lagi dr mamak t karang mandi wap...:)
Oleh Tanpa Nama pada KEMPEN BOIKOT KIMMA pada 16:30

Restoran Mamak ni dahlah cekik darah.... ampu UBN pulak tu... dah wajar kena boikot!
Oleh Been pada KEMPEN BOIKOT KEDAI KIMMA TELAH BERMULA pada 16:54

SILA PRINT PAMPHLET A4 POTONG 8, TABURKAN DI RESTORAN SYED DAN YG LAIN. HARAP SENARAIKAN KEDAI2 YANG MENYOKONG KIMMA. BUAT GROUP FACEBOOK. KENA BAGI HENTAMAN YANG BERCIRIKAN CONCERTED EFFORT.
Oleh Kadeer pada KEMPEN BOIKOT KEDAI KIMMA TELAH BERMULA pada 11/04/19

Makan nasi kerabu kat kg baru lg best dari makan kt kedai mamak..
Oleh Anak Jati Kelate pada TERUSKAN KEMPEN ANTI RESTORAN KIMMA pada 11/04/19

mampus r aku xnak boikot kedai mamak...korang nak boikot pegi mampus korang r...aku tiap2 hari makan kedai mamak...sedap wooo...kedai mamak bersih bukan macam kedai melauyu kotor macam kandang babi...melayu pengotor jenis bawak penyakit ...kahkahkah..rugi r korang xmkan kedai mamak...rugi r, menu mamak sdap wooo.rugi r korang ...kahkahkahkahkah
Oleh Tanpa Nama pada KEMPEN BOIKOT KEDAI KIMMA TELAH BERMULA pada 11/04/19

kima arr.. pukima.. kalau di sabah kima nie sama erti dengan pukima... tak silap saya semenanjung pun samakan.. kima kata singkatan bagi pukima...
Oleh Tanpa Nama pada TERUSKAN KEMPEN ANTI RESTORAN KIMMA pada 11/04/19

http://www.syedbistro.com/catering04pic.htm cuba tengok betul2 kimma kat atas.cuba tilik betul2 kimma kat bawah..kah3 http://www.syedbistro.com/catering05pic.htm
Oleh cakap-lepas pada TERUSKAN KEMPEN ANTI RESTORAN KIMMA pada 11/04/18

Aku seumur hidup tak pernah masuk restoren2 mamak nie, ingat dulu masa aku lepak kat satu kedai melayu area subang, depan mata aku nampak tikus bapak besar sama saiz kasut adidas 7 inci berjogging bawah dapur restoren mamak berhadapan kedai melayu tu..pengotor beb peniaga2 mamak nie.. Kat malaysia nie susah nak cari yg original keturunan syed..selama aku hidup nie banyak kali jumpa individu yg mengaku keturunan syed,sharipah jenis kaki tipu,lidah bercabang..darah dlm badan keturunan keling pariah tapi menipu cakap dari keturunan nabi Awas! sekarang terdapat organisasi elit mamak jawa hendak menguasai negara ini secara terancang, mereka bekerjasama dengan golongan pro jewish zionis di negara ini. Berhati2 semua jangan terperangkap..bertindak sekarang sebelum terlambat!
Oleh orang lama pada TERUSKAN KEMPEN ANTI RESTORAN KIMMA pada 11/04/18

dari zaman si kitol nyanyuk wujud segala restoren geng mamak kimma nie, cuba tengok peniaga2 dari pakistan seluruh malaysia yg jual karpet sampai tv,petisejuk, mereka nie tak pernah kena cukai pendapatan gara2 polisi si kitol.. kebanjiran pendatang asing dari bangladesh, myanmar, sri lanka,india menyebabkan rakyat malaysia sendiri sukar mendapatkan pekerjaan..lihat bagaimana media2 pro rejim memainkan isu kekurangan tenaga kerja semata2 kebuasan perut kroni2 si kitol nak buat bisnes import pekerja asing...kat tempat kawan nie org2 asli sendiri mengadu mereka sukar mendapatkan pekerjaan di sektor perladangan gara2 kebanjiran pekerja asing dari indon, bangla,vietnam Boikot sekali segala produk yg berkaitan dengan gengster mamak kimma..species lidah bercabang si kitol mahathir
Oleh orang lama pada TERUSKAN KEMPEN ANTI RESTORAN KIMMA pada 11/04/18

Pembohong kuat Prsiden KIMMA tu. Pembangkang mana ada duit byk sampai macam tu. Kami tak makan rasuah.. wakaka...
Oleh Jimmy pada TERUSKAN KEMPEN ANTI RESTORAN KIMMA pada 11/04/18

..tapi bukan semua restoran mamak kita boikot...yang mana berkarat tu kita boikot..syed bistro tu kita boleh boikot..
Oleh Tanpa Nama pada TERUSKAN KEMPEN ANTI RESTORAN KIMMA pada 11/04/18

Boikot kedai mamak tak pa la,aku sokong...tapi jangan lah hampa terboikot mamak-mamak pula.....ada ramai yg macam aku ni yg tak sokong pun ameno....... dalam urusan boikot kedai mamak/kinmma ni,jgn lah jadikan isu sensitif kepada mamak-mamak yg setia dgn keadilan.
Oleh Tanpa Nama pada KEMPEN BOIKOT KEDAI KIMMA TELAH BERMULA pada 11/04/18

Pernah satu ketika, sebuah kedai KIMMA dekat Masai JB. Masa tu abg ipar aku kerja kondaktor bus, pagi2 sudah kena kerja sebelum subuh. Tak tahan nak kencing, kebetulan restoran tu pintu dia buka sedikit. Dia pun terus masuk, terperanjat beruk dia bila tauke restoran tu dok jampi bekas-bekas yang berisi lauk-pauk. Dengan mengunyah sirih disembur dgn air liur semua bekas-bekas tu...Makk oiiii geli betul...memang sial. Sejak hari tu abg ipar dgn aku tak mahu lagi makan kat kedai-kedai KIMMA ni. Geli siott....
Oleh Tanpa Nama pada TERUSKAN KEMPEN ANTI RESTORAN KIMMA pada 11/04/18

Syed ni keturunan nabi?. Sape ajor. Keturunan nabi ke keturunan babi?. Perangai mcm org takde agama. BUang anak kerana tak nak nikah dgn keturunan syed. Ajaran Nabi Muhammad?. Korang tengok puak syed ni...ada ke amalan dan gaya hidup mcm org Islam? Kita semua keturunan nabi, kita keturunan nabi Adam.
Oleh bunbinban pada KEMPEN BOIKOT KIMMA pada 11/04/18


pukimak mamak tak sedar diri,balik kerala la.dah lama aku boikot kedai diorang ni.
Oleh Tanpa Nama pada TERUSKAN KEMPEN ANTI RESTORAN KIMMA pada 11/04/18

gila punya mamak pudukang...sapa la nk bagi kt dia 55 juta... pundamone betul la...
Oleh Tanpa Nama pada TERUSKAN KEMPEN ANTI RESTORAN KIMMA pada 11/04/18

kimma ni antara spesis yg paling kuat belit. member aku bisnes printing kena goreng dek puak ni. Tapi pauk ni ingat org bodoh, member2 printing seme ada link la....sini wat utang pastu lari pegi tempat lain....tara sape nak layan....hahaha....ckp punya manis...errrr... spesis ni same gak ke dgn spesis umnongok?
Oleh bunbinban pada KEMPEN BOIKOT KEDAI KIMMA TELAH BERMULA pada 11/04/18

pelita nasi kandar auto city tidak terlibat sebab saya dapati ada gambar ketua menteri lim guan eng di tepi kaunter dia.harap maklum
Oleh zaman pada TERUSKAN KEMPEN ANTI RESTORAN KIMMA pada 11/04/18

si kader owner restoran syed tu pun ic merah... ada hati nak jd datuk bandar shah alam... pi mamposh la mamak kimmak...
Oleh melayu tegarrrrrr pada TERUSKAN KEMPEN ANTI RESTORAN KIMMA pada 11/04/18

tanya sikit tt! menate KIMMA ini apa? barang mamak ke? atau barang mami?
Oleh kajhs pada TERUSKAN KEMPEN ANTI RESTORAN KIMMA pada 11/04/18

Kalau pi langkawi ada satu kedai mamak. Nama kedai mamak ni Tomato. Nama saja kedai mamak,tp tokey dia Melayu kita.Tokey Chandek Kura Resort. Masakan langsung xrasa dimana mamaknya. Yang mamak hanya roti canai dengan tandoori. Menariknya,dia dah xbagi orang gelar kedai dia kedai mamak lagi,takut kena boikot. kehkehkeh
Oleh utang minta tangguh dulu isham. pada TERUSKAN KEMPEN ANTI RESTORAN KIMMA pada 11/04/18

Apa kerja nak Rasuah KIMMA join Pakatan. Kimma bukan ada Wakil Rakyat pun...
Oleh Tanpa Nama pada TERUSKAN KEMPEN ANTI RESTORAN KIMMA pada 11/04/18

bro, Tetuan Shahabudin dan Rozima tu satu lagi geng Kimma kah kah kah kah Kimma=UMNO
Oleh Tanpa Nama pada RAIS YATIM BUKAN PEROGOL AMAH pada 11/04/18

INI ASAS KENAPA KITA WAJIB BOIKOT

KIMMA setia BN walaupun cuba disogok pembangkang - berita hairan

2011/04/18

BATU PAHAT: Kongres India Muslim Malaysia (KIMMA) tetap setia bersama Barisan Nasional (BN) walaupun parti itu pernah ditawarkan wang berjuta ringgit, dijanjikan jawatan penting dalam kerajaan pembangkang serta pelbagai insentif dan projek jika menyertai pembangkang, kata Presidennya, Syed Ibrahim Kader.

Bagaimanapun, katanya, pelbagai tawaran lumayan berkenaan tidak mampu menggugat kesetiaan KIMMA terhadap BN kerana masyarakat India Muslim negara ini tidak sanggup menggadai maruah semata-mata mahu mengejar imbuhan, pangkat serta kesenangan sementara.

Malah katanya, seorang pemimpin pembangkang pernah menghubunginya secara peribadi dan menawarkan imbuhan sebanyak RM55 juta sekiranya beliau dan ahli KIMMA bersetuju untuk menyertai pakatan pembangkang.

“Dia (pemimpin pembangkang) telefon saya dan memberitahu... Datuk, saya akan beri RM5 juta sekiranya anda bersetuju sertai kami hari ini. Pagi esok saya akan masukkan lagi dalam akaun...jika selepas itu anda membawa bersama orang-orang anda (ahli KIMMA), saya akan masukkan RM50 juta lagi dalam akaun anda. Itu adalah janji dibuat pemimpin pembangkang berkenaan kepada saya beberapa tahun lalu.

“Malah, ketua KIMMA di negeri yang ditawan pembangkang iaitu Kelantan, Kedah, Selangor dan Pulau Pinang turut ditawarkan pelbagai imbuhan termasuk projek dan jawatan penting dalam kerajaan negeri supaya menyertai mereka.

“Walaupun ahli KIMMA termasuk saya pernah dihujani tawaran lumayan supaya menyertai pembangkang, tetapi maruah masyarakat India Muslim negara ini bukan semurah itu... maruah kami bukan untuk dijual beli.

“KIMMA tidak akan terpedaya mahupun termakan pelbagai janji apatah lagi kami sudah menyokong BN mahupun UMNO sejak dulu lagi. Kami lebih mengenali dan tahu hati budi BN dan UMNO.

“Walaupun pernah berasa kecil hati kerana kesetiaan kami kurang mendapat tempat dan perhatian sebelum ini, namun di bawah pentadbiran Najib Razak dan Muhyiddin Yassin, suara KIMMA serta masyarakat India Muslim kini sudah mula didengari dan mendapat sokongan padu kerajaan,” katanya pada majlis ramah mesra bersama ahli Batu Pahat dan Muar, di sini, semalam.

16 ulasan:

Libang Libu berkata...

Tuan TT,

suruh budak2 buat satu page utk mamakkutty puKIMMAk ni mcm page Bik Mama.

Org sweden kata, "kita akan wujudkan kesedaran anti-puKIMMAk!"

Tanpa Nama berkata...

Aku bukan anti India Muslim. Ramai member aku mamak. Tapi aku hanya anti KIMMAK saja.

anti hipokrit berkata...

syed jemaat alkohol algerombolani.

BOIKOT KEDAI MAMAK.majoriti sokong algerobolani,hari-hari ampu.

hantar balik ke SWEDEN.

kader pundek berkata...

datuk syed ibrahim kader presiden kimmak tu anak owner restoran syed.. bapak x de syed anak tetiba syed.. pukimak apa keling paria mengaku syed nih... datuk konon beli la tuh... sultan mana nak bagi pd kitul.. kepala datuk kader laaaa

Tanpa Nama berkata...

Rumah aku atas kedai mamak di area Gombak. Memang mereka ni pengotor. Rumah mamak mamak ni kalau pintu hadapannya dibuka, habis terkeluar kepam kepam wap busuk yang tersimpan dalam rumah. Kalau korang peminat kedai mamak, tolonglah fikir 2 kali untuk terus setia melayan makanannya. Cuba korang pusing dan tengok di belakang kedainya. Dengan dinding yang penuh dengan kesan ludahan air sireh, dan juga tikus tikus yang besar bak kata komen sebelum ni sebesar kasut adidas saiz 7. Aku sokong boikot ke atas kedai mamak!

Tanpa Nama berkata...

wah, ini sudah bagus. PR ada banyak wang... PRU13 PR boleh tabur wang macam BN jugak.

PeminatFLOM berkata...

Kayu Nasi Kandar owner fined in Melbourne

MELBOURNE: A restaurant owner who brought a Malaysian to work as a chef here and paid him less than A$10,000 over 18 months has been fined A$180,000.

Businessman Hong Poh Meng and his company, Penang Kayu Nasi Kandar Ltd, which traded as Kayu@Boxhill, admitted breaching 11 work place laws, including underpaying a full-time cook A$76,000, the Australian Associated Press (AAP) reports.

AKU TERJUMPA ARTIKEL NI. SEJAK BILA PULAK KETURUNAN SYED NI NAMA MACAM CINA NI?TAK TERJANGKAU AKALKU....
SAPA BOLEH KOREK NAMA OWNER RESTORAN2 BERIKUT?
KAYU NASI KANDAR,PELITA NASI KANDAR,DINAS,NASMIR,IRFANAH,KASSIM MUSTAFA.
ADA ORG KOMEN KATA PELITA BUKAN AHLI KIMMA,CONFIRM KE NI?

PeminatFLOM berkata...

LABIS: Kongres India Muslim Malaysia (Kimma) kesal ada pihak tertentu melancarkan kempen boikot restoran mamak berikutan pembabitan pertubuhan itu dengan kempen Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Tenang.

Presidennya, Datuk Syed Ibrahim Kadir berkata, beliau tidak faham mengapa pihak pembangkang, terutama penyokong Pas, memboikot kedai mamak sedangkan peniaga India Muslim juga beragama Islam.


“Saya tak faham apakah Islam kami (India Muslim) tidak sama seperti Islam Pas? Inikah perjuangan menegakkan Islam (yang dibawa oleh) Pas?” katanya ketika mengulas kempen boikot restoran mamak anjuran penyokong parti pembangkang itu di laman web politik.

Kempen dinamakan ‘Jom Boikot!! 1Malaysia boikot Mamak’s Restaurant’ menjadi banner (rentang iklan) laman web pembangkang sebagai kempen menyokong calon Pas, Normala Sudirman dalam PRK DUN Tenang.

KAH KAH KAH KAHKAH KAH...BERKESAN JUGAK RUPANYA KEMPEN BOIKOT TERDAHULU.SAMPAI BOLEH MASUK PAPER KIRA DASAT AAA TU.KUMPULKAN FACTS,PASTE KAT BLOG TT NI,SENARAI RESTORAN,BUSINESSES,NAMA OWNER,LAGI CANTIK KALAU ADA GAMBAR SEKALI.NNT AKU BUAT BANNER,CAR STICKER SIAP DENGAN T SHIRT SEKALI.
terasa nak makan nasi kandar lauk udang la pulak tghari ni..wkakakaka

Tanpa Nama berkata...

assalamualaikum.klau ada maklumat senaraikan nama restoran "kimma' selain syed dan khulafa

rosebiwu~ berkata...

nak boikot khulafa ke,syed ke,hape ke...aku x kesah lagi...tp kalo nk boikot hakim seksyen 7 mmg agak demam cket laa..tp kerana lu isham,gua tahan je perut gua dari makan ayam goreng hakim tuu....isk..isk..isk...

Tanpa Nama berkata...

apa ni bro?
ulasan semua pembaca yang kita tak tau mana pangkal hulu nya pon da jadi entry kat blog TT ni apa cer nih?
aku mask blog hang nak baca entry, bukan nak baca ulasan orang ramai yang tak tau pangkal puncanya nih....
hmmm
TT da habis idea ka?

Tanpa Nama berkata...

sahabat,
kat manjung nie banyak juga kedai mamak.
kalu kita buat kempen, lu rasa mamat zambri tu tak kecik hati ke?

p/s - aku ada tunjukan gambar natang nie kat anak aku yg umuq 6 tahun. aku tanya dia, "agak2x ente sapa dlm gambar nie? melayu ke keling?" anak aku bole cakap org india.

budak kecik pung tau beza melayu dgn keling. niekan pulak tua2x dah nak mati, tak reti2x jugak.

mcm lu cakap - "keluar puki keling mengaku melayu"
wakakakakakakakakakakakakakakakakak

nota : tapi tak semua la mamak macam presiden KIMAK tu. ada juga yg baik. macam melayu juga ngo PUKIMAK yg lebih melayunya.(otak kat kepala taik)

Tanpa Nama berkata...

TT,
Ni nak boikot kedai mamak tu tak hairan le.. kecil hal punya. Tapi apa dgn Bandar Iskandar? Org2 singapura dah pukul canang ganku dia punya...Nti jd mcm batu putih, buat rumah suloh sekor bai jaga dah jd dia org punya. Org2 UMNO ikut aje mcm lembu tarik.
wakawaka.. cari crita skit.

Tanpa Nama berkata...

MAMAK YANG MENGAKU MELAYU AKAN HANCURKAN ORANG MELAYU. AMBIL POT SIKIT. MAMAK ADA KEPENTINGAN PERNIAGAAN PASAL DEPA SEMBAH TOKONG HINDU BELAKANG KEDAI POH POH POH....

Tanpa Nama berkata...

jom

http://www.facebook.com/group.php?gid=317818065863

Katakan Tidak Kepada Restoran Mamak tapi Sebenarnya INDIA

facebook group

-berdarah mamak-

Tanpa Nama berkata...

TT bukan habis idea....

dia nak bagi bakor darah lagi....

TT tgh happy....langkau dia, tapau tak abis lagi....kahkahkah

tapi aku setuju bebeno ngan kempen TT tu....

ini org....semua lalang!!!!

percayalah ckp aku....jika PR menang....nanti dia cakap BN nak rasuah dia 1 bilion pulak....

org melayu belajar SEJARAH tak khatam!!!!

keturunan si KITOL patut mmg kena boikot!!!

kadok naik junjung!!!

dah bagi betis nak peha!!!!

dah bagi peha nak nonok!!!

dah bagi nonok nak jebor!!!

hoi....patut2 lah!!!

org melayu nak hidup jugak!!!

betapa baiknya melayu....sanggup tak nak bersaing dlm perniagaan kau!!!

kalau melayu dah berniaga macam kat kelantan....mamak dah getel telor lah! atau buat bisnes tradisi....jual kacang putih!!!

piiiiiirahhhh....dari bagi kau 50 juta.....lebih baik bagi kat mak janda! hehhehehe....maksud aku, bagi kat ibu tunggal warga emas....

tak gitu uncle TT!!!