Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 19 April 2011

TERUS KAN BOIKOT KEDAI MAMAK KIMMA




DUA EKOR MAMAK





TERUSKAN KEMPEN ANTI MAMAK KIMMA

Ha ha ha.. Nasi Kandar Pelita memang orang hindu punya, sama juga dengan Restoran Lotus, pun hindu punya..Ada dok dengar rumor yang Nasi kandar Pelita appoint satu Ustaz Glamor dari Utara sebagai penal penasihat dia...yang lain terpulang kepada anda untuk menilaikanya..ha ha ha.
Oleh Tanpa Nama pada TERUSKAN KEMPEN ANTI RESTORAN KIMMA pada 11/04/19

LABIS: Kongres India Muslim Malaysia (Kimma) kesal ada pihak tertentu melancarkan kempen boikot restoran mamak berikutan pembabitan pertubuhan itu dengan kempen Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Tenang. Presidennya, Datuk Syed Ibrahim Kadir berkata, beliau tidak faham mengapa pihak pembangkang, terutama penyokong Pas, memboikot kedai mamak sedangkan peniaga India Muslim juga beragama Islam. “Saya tak faham apakah Islam kami (India Muslim) tidak sama seperti Islam Pas? Inikah perjuangan menegakkan Islam (yang dibawa oleh) Pas?” katanya ketika mengulas kempen boikot restoran mamak anjuran penyokong parti pembangkang itu di laman web politik. Kempen dinamakan ‘Jom Boikot!! 1Malaysia boikot Mamak’s Restaurant’ menjadi banner (rentang iklan) laman web pembangkang sebagai kempen menyokong calon Pas, Normala Sudirman dalam PRK DUN Tenang. KAH KAH KAH KAHKAH KAH...BERKESAN JUGAK RUPANYA KEMPEN BOIKOT TERDAHULU.SAMPAI BOLEH MASUK PAPER KIRA DASAT AAA TU.KUMPULKAN FACTS,PASTE KAT BLOG TT NI,SENARAI RESTORAN,BUSINESSES,NAMA OWNER,LAGI CANTIK KALAU ADA GAMBAR SEKALI.NNT AKU BUAT BANNER,CAR STICKER SIAP DENGAN T SHIRT SEKALI. terasa nak makan nasi kandar lauk udang la pulak tghari ni..wkakakaka
Oleh PeminatFLOM pada TERUSKAN KEMPEN BOIKOT RESTORAN KIMMA pada 11/04/19

Kayu Nasi Kandar owner fined in Melbourne MELBOURNE: A restaurant owner who brought a Malaysian to work as a chef here and paid him less than A$10,000 over 18 months has been fined A$180,000. Businessman Hong Poh Meng and his company, Penang Kayu Nasi Kandar Ltd, which traded as Kayu@Boxhill, admitted breaching 11 work place laws, including underpaying a full-time cook A$76,000, the Australian Associated Press (AAP) reports. AKU TERJUMPA ARTIKEL NI. SEJAK BILA PULAK KETURUNAN SYED NI NAMA MACAM CINA NI?TAK TERJANGKAU AKALKU.... SAPA BOLEH KOREK NAMA OWNER RESTORAN2 BERIKUT? KAYU NASI KANDAR,PELITA NASI KANDAR,DINAS,NASMIR,IRFANAH,KASSIM MUSTAFA. ADA ORG KOMEN KATA PELITA BUKAN AHLI KIMMA,CONFIRM KE NI?
Oleh PeminatFLOM pada TERUSKAN KEMPEN BOIKOT RESTORAN KIMMA pada 11/04/19

Kayu Nasi Kandar owner fined in Melbourne MELBOURNE: A restaurant owner who brought a Malaysian to work as a chef here and paid him less than A$10,000 over 18 months has been fined A$180,000. Businessman Hong Poh Meng and his company, Penang Kayu Nasi Kandar Ltd, which traded as Kayu@Boxhill, admitted breaching 11 work place laws, including underpaying a full-time cook A$76,000, the Australian Associated Press (AAP) reports. AKU TERJUMPA ARTIKEL NI. SEJAK BILA PULAK KETURUNAN SYED NI NAMA MACAM CINA NI?TAK TERJANGKAU AKALKU.... SAPA BOLEH KOREK NAMA OWNER RESTORAN2 BERIKUT? KAYU NASI KANDAR,PELITA NASI KANDAR,DINAS,NASMIR,IRFANAH,KASSIM MUSTAFA. ADA ORG KOMEN KATA PELITA BUKAN AHLI KIMMA,CONFIRM KE NI?
Oleh PeminatFLOM pada TERUSKAN KEMPEN BOIKOT RESTORAN KIMMA pada 11/04/19

Rumah aku atas kedai mamak di area Gombak. Memang mereka ni pengotor. Rumah mamak mamak ni kalau pintu hadapannya dibuka, habis terkeluar kepam kepam wap busuk yang tersimpan dalam rumah. Kalau korang peminat kedai mamak, tolonglah fikir 2 kali untuk terus setia melayan makanannya. Cuba korang pusing dan tengok di belakang kedainya. Dengan dinding yang penuh dengan kesan ludahan air sireh, dan juga tikus tikus yang besar bak kata komen sebelum ni sebesar kasut adidas saiz 7. Aku sokong boikot ke atas kedai mamak!
Oleh Tanpa Nama pada TERUSKAN KEMPEN BOIKOT RESTORAN KIMMA pada 11/04/19

datuk syed ibrahim kader presiden kimmak tu anak owner restoran syed.. bapak x de syed anak tetiba syed.. pukimak apa keling paria mengaku syed nih... datuk konon beli la tuh... sultan mana nak bagi pd kitul.. kepala datuk kader laaaa
Oleh kader pundek pada TERUSKAN KEMPEN BOIKOT RESTORAN KIMMA pada 11/04/19

syed jemaat alkohol algerombolani. BOIKOT KEDAI MAMAK.majoriti sokong algerobolani,hari-hari ampu. hantar balik ke SWEDEN.
Oleh anti hipokrit pada TERUSKAN KEMPEN BOIKOT RESTORAN KIMMA pada 11/04/19

Aku bukan anti India Muslim. Ramai member aku mamak. Tapi aku hanya anti KIMMAK saja.
Oleh Tanpa Nama pada TERUSKAN KEMPEN BOIKOT RESTORAN KIMMA pada 11/04/19

Tuan TT, suruh budak2 buat satu page utk mamakkutty puKIMMAk ni mcm page Bik Mama. Org sweden kata, "kita akan wujudkan kesedaran anti-puKIMMAk!"
Oleh Libang Libu pada TERUSKAN KEMPEN BOIKOT RESTORAN KIMMA pada 11/04/19

31 ulasan:

jawa peranakan berkata...

gua pernah masuk satu kedai mamak di selayang (nama kedai sudah lupa).. gua bagi salam tapi pelayan tu macam tak reti nak jawab salam.. atas kepala ada kepiah putih.. haha..

Kudu Nasi Kandar dan Yassin Nasi Kandar kat Jalan Tunku Abdul Rahman, KL tu pun terlibat sama ke? kalau terlibat, gua mau boikot (walaupun ayam goreng dan ayam masak kicapnya superb).. haha..

Tanpa Nama berkata...

Okk..... geng Tukar Tiub
Baiklah kita semua siasat samada Mamak Kutty itu taukeh kimma?

Kedai Mamak Syed itu da share kah ?
siasat jangan tak siasat,,,kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

arwah bapa aku pernah kena putar dgn mamak pasal sewa kedai.aku mmg dah lama boikot.SOKONG TT!

Tanpa Nama berkata...

lotus restoran mempunyai share partner dari org melayu..siapa dia...kah kah kah...
mat isa sabu...ada kenal ini siapa?
ini lah MB perlis..dia letak proksi anak nya sendiri..mahathir namanya..
melayu bangsat mcm ni perlu d ajar secukupnya!...
org muda kena buat kerja..
kasi ajar melayu2 bangsat ini!

matalembu shah alam. matalembu@gmail.com berkata...

fuck, fuck, fuck PuKIMMA, KIMMA..

aku dah poyo macam kau lah tt,.. hari2 aku makan kat kedai mamak seksyen 9 shah alam & kawasan yang sewaktu dengannya.

fuck PuKIMMA,..aku bukan anti mamak,..tapi mamak yang telah jadi PuKIMMA, yang telah di PuKIMMA, yang sedia di PuKIMMA, seperti mamak yang di KUTTY oleh mamak mahadey... fuck!

teruskan kempen secara xtreme, kau tau ke tt, mamak PuKIMMA penjilat mahadey kutty & mat monggol ni memang dia punya cakap tidak betol macam botol, cubalah kita tengkeng, mamak yang muka gelap ni akan akan pucat kelabu asap & tangan mereka akan pegang telor,.. fuck mamak kutty.

tt & rakyat malaysia - TERUSKAN KEMPEN ANTI RESTORAN MAMAK-PuKIMMA!

"Epdi Epdi, Apdi Apdi
Hey Vaadaa Maapile Vaala Pala Thopula
Volleyball Aadalaama
I Will BOMB You,badavaa...poorah !"

Tanpa Nama berkata...

"Dalam banyak2 restoran melayu islam kenapa Mamak juga yg kau pilih Fakrul???" tanya Musalman kepada Fakrul..tolong sambung dialog ni pada yg suka sgt mkn kat restoran mamak....

Tanpa Nama berkata...

yg pro YAHUDI jgan lupa ya kawan2

Tanpa Nama berkata...

mamak ni jangan bagi muka. arwah atok dulu baik dengan seorang tauke kedai mamak Kari Kepala Ikan Kg. Pandan, lepas tu tgk belakang kedai, baru tau secret recipe untuk menyedapkan makanan dieorg iaitu PAD perempuan! Itu 10 tahun lepas. Tidak tahu kalau sekarang masih menggunaka modus operandi yang sama. Kedai ni mmg ramai orang! Kene Mandrem sekali pasti nak lagi.

jerangkung dalam guni... berkata...

mamak nie mmg pengotor tapi nk buat mcm ne....dlu aku kerap g kdai mamak tp pas satu insiden x pndg dah kedai mamak....de ke patut tkg masak tgh msk die blh hmbus hingus kat tng pastu lap kat apron wekkk.pastu sambung balik msk tnpa cuci tgn....korg pk r sendiri.....

Tanpa Nama berkata...

aku dah lama boikot kedai mamak sejak tahun 80 an lagi kerana melihat tikus besar berlari lari di sekitar dapur kedai mamak, nak bagi kedai wangi mereka bakar batang setangi, kalau kedai mamak tak laku jumpa bomoh, suroh bomoh buat santau di kedai kedai Melayu disekitarnya.
Mamak memang perut busok sampai keusus kerana memusuhi peniaga Melayu sejak dari dahulu lagi.
Beri sokongan penuh pada TT.

Libang Libu berkata...

Tuan TT,

kelassss gambor Madey tarik teh!

Tanpa Nama berkata...

Restoran Mamak 1

Dulu aku selalu lepak kat sini. Ada kaligrafi Allah dan Muhammad. Suatu hari aku lihat mata tokeh merah. Rupanya tokeh baru lepas minum. Aku tak pasti tokeh nie mamak ke hindu. Sejak itu tak masuk lagi restoran tu.

Restoran Mamak 2

Dulu aku selalu lepak kat sini lepas shopping. Ada kaligrafi ayat seribu dinar. Suatu hari aku lalu kat belakang kedai. Dapur dia kotor dan berbau. Pekerja kat situ lak comot. Aku tak nak makan lagi kat situ sebab geli.

Restoran Mamak 3

Dulu aku selalu sarapan pagi kat sini. Masuk waktu Subuh, mamak tukar channel tv1, kuatkan volume tv dan kedengaran azan. Tapi aku tengok semua mamak kat sini relaks je, tak kecoh nak solat. Kat kaunter main lagu tamil lak tu? Walaupun dia tak bakar colok tapi aku dah mula was-was.

Restoran Mamak 4

Kat kedai nie lah aku kena berak-berak. Suatu hari tu, aku lepak makan tengah hari kat sini. Aku makan nasi ngan kari ikan dan acar timun je. Tapi balik rumah sebelah petang aku sakit perut. Lepas tu aku tak nak lagi makan kat kedai tu.

Eee! rasanya banyak juga restoran mamak yang aku dah boikot!

Tanpa Nama berkata...

Ada penyokong tegar AMNO komen suka tgk muka mamak kutty ni dlm paper sbb mukanya selalu senyum je tapi muka DSAI bengis...Mmg la ..dah tu je caranya nak suruh rakyat benci DSAI.hari2 kalau dia dok pampang muka bengis DSAI lama2 org jadi benci.tu secara psikologi nye lah..berani dia letak muka MAMAK KUTTY tgh marah? Then kalau dah kena tuduh mcm2 x kan dlm sidang akhbar DSAI nak senyum jer..bodoh punya olang..kau pun kalau kau kena fitnah,kau senyum jer ker???

Tanpa Nama berkata...

Hahaha....gua pun ada story pasal kedai mamak. Dulu kecoh kat Gombak, kedai mamak bernama Tapah.

Mamak kat situ jadikan spender sebagai span pencuci pingan-mangkuk. Ribut jugak cerita ni. Tapi beberapa tahun kemudian, aku tgk masih ramai Melayu makan kat situ.

Woi hisyam, lu dok kutuk kedai mamak. Lu bukak la satu kedai makan berkonsepkan makanan Melayu. Gua nak rase jugak masakan asam pedas.

Tanpa Nama berkata...

woit...dah la tu...

restoran mamak islam korang nak boikot..

pussy china doll yg tak sunat tu korang jilat sampai kering...

apa daa.....meLAYU...

muahahahhahahahhah

Tanpa Nama berkata...

salam semua,

aku sokong kita lawan sapa yg kroni bodek bee end. cuma, pasal restoran mamak ni, ada yg betul2 islam dan bersih.

cam di belakang menara mpaj pdn indah, ada satu restoran mamak. masa bulan puasa, tiap kali azan, hampir semua pekerja2 situ duduk satu meja dan berbuka puasa. takkan islam main2 camtu?

lagi satu, memang ada yg kotor. tapi kalau betul2 kotor, mesti dpt gred c dan lesen kena gantung. betul?

restoran melayu pun ada kotor. rstoran cina pun ada kotor. masa bulan puasa ada kedai makan melayu buka pukul 11 pagi jual makan kat org islam tak ada pula orang bising..

bagi aku, kesimpulannya, kita jangan emosi sangatlah.

lawan tetap lawan bro..

Tanpa Nama berkata...

Letakkan banyak banyak banner di merata tempat. mereka ni memang pengotor.. Tak percaya cuba makan masi di kedai mamak selepas jam 8 malam, gerenti sakit perut punya.. Dah kena dua kali.. Serik...

Tanpa Nama berkata...

yang jilat puki china doll ada lah orang yang komen begitu kah kah kah... kalau tak jilat mana nak tahu apa dei tambi kah kah

Tanpa Nama berkata...

bro isham..nak ucap tima kasih krn bg kesedaran..pas ni tak gi dah kedai mamak..dan salut pd bro atas semangat yg kuat dan teguh dan berani..

tayar pancit berkata...

bukan nak kata kimma penipu..tapi gambaq dua keping ada mahathir pun depa nak tipu..cuba tengok yang menyamar melayu paling kiri dalam gambaq pertama(pakai jaket biru)..lepas tu yang berdiri belakang budak baju hitam sebelah kiri gambaq kedua..bukan ka muka superimpose tu??geng ni memang suka menyamar melayu..gambaq dengan mahathir pun selit..siap superimpose lagi..kalau dah gambaq macamtu pun nak kencing apatah lagi meniaga!!

Tanpa Nama berkata...

Di Ipoh pun banyak mamak mengajikan pekerjanya yg bukan Islam, kulit je hitam tp dahi ada tanda... biasanya mereka ni diletak di bahagian belakang...tugas di dapur, telur ayam pun tak basuh.....

Mamak ni terkenal dengan sikap pengotor dan bila kira apa yang kita makan ikut suka hati mak bapak dia je... suruh kira lagi sekali lain pulak jumlahnya....

Tolong siasat Restoren Saleem dan Vanggee di Ipoh ni ahli kimma ke jugak...kite boikot je...kite boikot je...

Sudin berkata...

woit...isham..!
Lagi-lagi muka mamak kafir ni...!!!
Balik-balik muka mamak haram jadah kapior ni ......!!!

Mamak pukimak mahathir nilah yang teringin sangat nak kan bin dalam kad pengenalan.....

Munafik nilah bapak segala rasis...!
lidah bercabang....!
menghuru-harakan melayu....
Yang melayu pulak ramai jadi barua mamak pukimak ni.....!

Tanpa Nama berkata...

Sepatutnya tuan punya restoran mamak bersikap neutral.Pada wang yang dibayar pembeli tidak tertera simbol parti.

Hendak sokongan pelanggan tapi tak pandai ambil hati pelanggan

Arak 1Malaysia berkata...

ahahahahahaha...teh tarik satuuuuuu

jngn ditaruknya arak sudah...

Tanpa Nama berkata...

Bro TT

TT pernah belajaR sejarah kat UM dulu walaupun tak khatam! TT tengok sejarah keturunan celaka ni dlm sistem kerajaan Melayu. Jatuh kerajaan Melayu Melaka kerana peranan Raja Mendaliar yg menghasut Sultan kata Bendahara nak rampas kuasa dgn tuduhan buat cop mohor. Sebbnya dia orang nak rasuahkan Bendahara, tp tak berjaya sbb Raja Bendahara dah kaya sampai cucunya blh main keping emas sampai masuk dalam lubang tiang rumah! Sila baca Sejarah Melayu dan teliti filem Melayu lama! Sekarang keturunan celakA ni dah masuk dlm sistem pemerintahan dan sistem sosial orang Melayu dgn cara kahwin campur. Cuba tgk sapa jd Gavenor Bank Negara, sapa jadi penasihat ekonomi, pergi berjudi duit negara di forex, sapa jadi taikun telekomunikasi, sapai orang melayu kena jual syarikat saingannya. Tak kan tak nampak lg ! Buta ke? Orang dulu sangat nampak terutama Rahim Kajai yg melabelkan komuniti sebagai DKK, keling peranakan dan lain lain. Bagi aku golongan ini ialah Yahudi Timur!!! Biar kasar bunyinya... aku memang benci dan marah sangat golongan ini sampai filem Tamil & Hindustan pun aku benci walaupun pusat dia org memang buat aku stim. Kalau muslim jadi India muslim jgn nak berangan mobiliti jd Melayu pulak, kat rumah cakap bahasa putar alam dia, macam mana nak jd Melayu?. Cina Muslim tak ngaku Melayu, sedap-sedap dia nak ngaku Melayu. Kalu Macam kat Siam tak apalah dia orang asimilasi belaka. Kita susah nak kenal mana satu Siammes dan Cina sbb nama dan bahasa yng di gunakan sama!!!BOIKOT KETURUNAN MAT SIREH! BUKAN KEDAI SAJA BAHKAN JANGAN JADIKAN MENANTU ATAU MENTUA!!!

Tanpa Nama berkata...

Bro TT

TT pernah belajaR sejarah kat UM dulu walaupun tak khatam! TT tengok sejarah keturunan celaka ni dlm sistem kerajaan Melayu. Jatuh kerajaan Melayu Melaka kerana peranan Raja Mendaliar yg menghasut Sultan kata Bendahara nak rampas kuasa dgn tuduhan buat cop mohor. Sebbnya dia orang nak rasuahkan Bendahara, tp tak berjaya sbb Raja Bendahara dah kaya sampai cucunya blh main keping emas sampai masuk dalam lubang tiang rumah! Sila baca Sejarah Melayu dan teliti filem Melayu lama! Sekarang keturunan celakA ni dah masuk dlm sistem pemerintahan dan sistem sosial orang Melayu dgn cara kahwin campur. Cuba tgk sapa jd Gavenor Bank Negara, sapa jadi penasihat ekonomi, pergi berjudi duit negara di forex, sapa jadi taikun telekomunikasi, sapai orang melayu kena jual syarikat saingannya. Tak kan tak nampak lg ! Buta ke? Orang dulu sangat nampak terutama Rahim Kajai yg melabelkan komuniti sebagai DKK, keling peranakan dan lain lain. Bagi aku golongan ini ialah Yahudi Timur!!! Biar kasar bunyinya... aku memang benci dan marah sangat golongan ini sampai filem Tamil & Hindustan pun aku benci walaupun pusat dia org memang buat aku stim. Kalau muslim jadi India muslim jgn nak berangan mobiliti jd Melayu pulak, kat rumah cakap bahasa putar alam dia, macam mana nak jd Melayu?. Cina Muslim tak ngaku Melayu, sedap-sedap dia nak ngaku Melayu. Kalu Macam kat Siam tak apalah dia orang asimilasi belaka. Kita susah nak kenal mana satu Siammes dan Cina sbb nama dan bahasa yng di gunakan sama!!!BOIKOT KETURUNAN MAT SIREH! BUKAN KEDAI SAJA BAHKAN JANGAN JADIKAN MENANTU ATAU MENTUA!!!

Tanpa Nama berkata...

Bro,

mamak kutty ni makhluk 2 alam...melayu bukan, india pun bukan tp nyata keling........kah..kah...

badlis berkata...

Ada satu kedai mamak dekat sentul.. Nama kedai.. Vargina (bukan vagina ya) . Ha.. Nih confirm bole pg makan.. Tak ada kena mengena dengan kimma. dari bunyi nya macam sedap..

Yauodah berkata...

jadik yang masih melanggan kedai Pelita adalah penyokong2 UMporNO

Din Palat Arau berkata...

DALAM BANYAK BANYAK KOMEN NI TAK DAK SATU PUN YANG CADANGKAN KEDAI MAKAN ALTERNATIF....NAK KONDEM SENANG...CUBA HABARK MAI TANG MANA NAK MAKAN DAN PEKENA TEH TARIK.MACAM AKU TAK PA...PEKENA TEH DI KEDAI ALORK DEPAN MESJID NEGERI ARAU JAH...TAKAT MAMAK BAHARUDDIN TU TAK PA...DIA DOK KUTUK SHAHIDAN JUGAK..KAH..KAH..KAH...

Tanpa Nama berkata...

kempen paling bodoh dalam dunia
sepatutnya kempen jangan undi BN
ini soal makan , sukahati la nak makan kat mana.

aku sokong anwar dari hari pertama dia dipecat. kau kat mana masa tu TT.
kau pun tak lama lagi ikut macam kawan-kawan baik kau , RPK dan Zaid Ibrahim. lari lintang pukang. bukan boleh percaya kau ini.

bodoh punya TT