Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 15 Mei 2011

MUKA HODOH LAGI BANGANG



INI RUPA MANUSIA PELIK



nota:
ini manusia pelik
leher tak ada?

semua manusia dengan jelas
ada muka
ada dagu
ada leher

si sembab ini pelik
semua setongkol
kemana ilang dagu
kemana ilang leher

rupa macam ini nak jadi pm?
post menstruration boleh laaaa kah kah kah


KERAJAAN SENTIASA CARI LANGKAH KURANGKAN BEBAN RAKYAT : MUHYIDDIN – tiewnama

KUANTAN: Kerajaan memahami kesusahan yang ditanggung rakyat berikutan kenaikan harga barangan dan sentiasa mencari langkah untuk mengurangkan bebanan itu, kata Munyiddin
Muhyiddin Yassin berkata Malaysia merupakan satunya-satunya negara yang mengawal harga barangan dengan memberi subsidi bagi mengurangkan beban ditanggung rakyat.

"Kenaikan harga barangan yang berlaku tidak boleh dijadikan alasan untuk menuduh kerajaan tidak bertanggungjawab atau tidak buat sesuatu untuk kepentingan rakyat.
"Tidak ada kerajaan lain yang kawal harga, kalau negara lain, mereka bayar dengan harga pasaran sebenar," katanya.

.Beliau berkata kenaikan harga barangan berlaku disebabkan faktor global termasuk perubahan iklim yang menjejaskan negara pengeluar bahan makanan selain pengeluaran minyak dunia yang berkurangan sehingga dirasai semua negara.

"Harga kentang, bawang dan lada kering yang kita import naik, harga gula juga naik dan kita tidak jadi negara pembekal gula, tetapi kerajaan bagi subsidi yang membolehkan kita membayar bukan pada harga sebenar," katanya.

Bagaimanapun katanya, sejak Najib Razak mengadakan langkah transformasi kerajaan dan ekonomi, pertumbuhan ekonomi negara semakin baik dan pelabur asing melihat Malaysia sebagai destinasi pelaburan yang menguntungkan.

"Walaupun berlaku kenaikan harga barangan, rakyat dapat menikmati limpahan ekonomi dan peluang pekerjaan yang ada ekoran kemasukan pelaburan asing," katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit..MALIKUL BERFATAWA LAGI…. kah kah kah..

woit… NAK KURANGKAN BEBAN KENAPA NAIK KAN HARGA BARANG?.... kah kah kah..

kah kah kah… NAMPAK BANGANG …. SI SEMBAB INI…. kah kah kah..

woit… PERGI LAAA REPAIR MUKA…. kah kah kah..

woit…KANAK KANAK TENGOK MUKA TAKUT…kah kah kah..

kah kah kah…ORANG TUA TAK SELERA MAKAN TENGOK MUKA SEMBAB…. kah kah kah..

kah kah kah…CAKAP HAL GLOBAL… TAHU KE EJA PERKATAAN GLOBAL?.... kah kah kah..

kah kah kah…SIAPA IMPOT BARANG INI?....kah kah kah..

kah kah kah..SIAPA AMBIK UNTUNG IMPOT BARANG… kah kah kah..

woit… KENAPA TAK TANAM MAKANAN…. KENAPA TANAM HANYA SAWIT?.... kah kah kah..

nota:
harga minyak global dah turun
kenapa harga minyak dinaikkan?

subsidi rakyat ditarik
kenapaa subsidi pada pengeluar tenaga tak ditarik?

kalau kerajaan tak ada duit
kenapa tak ambil alih syarikat judi
kenapa tak ambil alih syarikat arak
syarikat ini banyak but duit kah kah kah

PEJUANG MELAYU

8 ulasan:

cicit ngah layor berkata...

Muhidin jangan menipu,jangan bercakap utk menyedapkan hati org.jgn dekat teman,nanti teman cabai molot tu kaghang.Maner ghakyat menikmati limpahan ekonomi yg miker katerkan tu.Cakapkan,saper yg dapat sebenornyer.Teman keghojer jaga,gaji rm25 satu hr,keghojer 12 jam.Tempat keghojer 10 batu dr ghomah.Pergi balik mau habih setengah tangki minyak motor .Sekaghang,kalau isi penuh tangki motor cabok teman tu,habih rm 9.Pergi keghojer bawak nasi bekai,ayor sejuk.Kalau makan dikedai,tumpor tak makan demer yg tinggai dighomah.Kalau motor pecah,kener tolak ler,sbb duit tak peghonah lebih dr rm 5 dlm poket.Komer menteghi nampak ker aper yg ditanggong ghakyat.Komer ghaser ker aper yg dighaser ghakyat.Yg dpt limpahan ekonomi yg miker cakapkan tu sebenornyer kroni2 komer,anak bini dan adik beghadik komer.Jangan bercakap kalau belom menempuh,penduster namernyer tu.

pakwe tiz zaqyah berkata...

terkini ternow..ahaha aku pun nk pecah berita gak wei..

cuba tengok link ni..

http://en.wikipedia.org/wiki/Lynas

http://www.nytimes.com/2011/03/09/business/energy-environment/09rare.html?_r=1&pagewanted=1&ref=business&src=me

dia kata kerajaan malaysia extensive subsidi untuk projek ni..patut la subsidi gula dikurengkan..

wakakakaka..

bangga aku jadi rakyat Malaysia!

org lma tapi baru berkata...

wak din kaki kelentong punya olang ada ker dia kata msia:

"satunya-satunya negara yang mengawal harga barangan dengan memberi subsidi bagi mengurangkan beban ditanggung rakyat" - ako rasa dia baru balik dari planet lain agaknya..byk negara lain yg beri subsidi jugak..biol

"perubahan iklim yang menjejaskan negara pengeluar bahan makanan selain pengeluaran minyak dunia yang berkurangan sehingga dirasai semua negara"..haha mmg kaki kencin rejim penyamon

apa kena mengena dgn iklim plak thn lepas ckp nak elak obesiti

m'sia negara pengeluar minyak tapi bila harga minyak dipasaran jatuh rejim naikkan hrga..sewel mewel

Tanpa Nama berkata...

muka dia lagi hensem dari muka hang ! Muka u mcm mat pit n rambut panjang dan selekeh..mgumpat saja pandai..hehehehe

digger berkata...

FAKTA :

Benda yg tiada leher HANYA BABI sahaja! Kahkahkah!

James Iha berkata...

Kahkahakah..ini muka org Munafik...

Tanpa Nama berkata...

Tiada apa yang boleh dilakukan untuk kecacatan muka Muhyidin yassin kecuali mati : Plastic Surgeon

abang jilat berkata...

Hoi tanpa nama 15 Mei 2011 4:05 PM, hang mesti dah hisap konek Pak Din Yassin nih ek...hahahahahahaha