Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 27 Mei 2011

SATU LAGI PROJEK TIPU MELAYU




BERITA PALING SOHEH




UBAH PEMIKIRAN PARADIGMA - meloya

KUALA LUMPUR 26 Mei – Penggiat dan pemikir iklan perlu mengubah pemikiran dan paradigma mereka ke arah bagaimana untuk menghasilkan iklan dalam bahasa Melayu yang menarik.

Ketua Pengarah Dewan Bahasa dan Pustaka (DBP), Termuzi Abdul Aziz berkata, penghasilan sesuatu iklan itu akan menarik sekiranya idea asalnya memang dalam bahasa Melayu, bukan bahasa lain.

“Menjadi masalah apabila sesuatu iklan yang mahu dihasilkan itu idea asalnya adalah dalam bahasa Inggeris. Apabila mahu ditukar maksudnya dalam bahasa Melayu ia pasti tidak lagi menarik.

“Terdapat banyak istilah bahasa Melayu yang boleh digunakan untuk penghasilan iklan, DBP sendiri telah mencipta sejuta istilah dalam bahasa Melayu merangkumi pelbagai bidang. Daripada jumlah itu, 7,000 tidak boleh diterjemah ke bahasa Inggeris,” katanya.

Beliau berkata demikian pada sesi dialog mengenai Penggunaan Bahasa Kebangsaan Dalam Pengiklanan anjuran DBP dengan kerjasama Persatuan Agensi Pengiklanan Bertauliah Malaysia di sini hari ini.


PELANCARAN CRIME AWARENESS TEAM SEMPENA HARI BELIA NEGARA 2011 - meloya

PUTRAJAYA 26 Mei - Penyertaan golongan muda dalam membantu menurunkan kadar jenayah menunjukkan perkembangan amat memberangsangkan apabila lebih 3,350 orang remaja dan belia mendaftar sebagai ahli Crime Awareness Team (CAT) tahun ini.

Timbalan Ketua Pengarah Belia dan Sukan, Wasitah Mohd. Yusof berkata, inisiatif yang diambil dengan melibatkan golongan muda dalam kegiatan antijenayah merupakan sebahagian daripada program yang dilaksanakan dengan kerjasama Kementerian Dalam Negeri di bawah pelaksanaan Bidang Keberhasilan Utama Negara (NKRA).

Menurutnya, golongan remaja menunjukkan minat yang mendalam apabila didedahkan dengan latihan kemahiran kepimpinan dan mempelajari isu-isu berkaitan kepolisan dan keselamatan masyarakat.

''Kumpulan muda yang kita daftarkan di bawah CAT ini bergerak di peringkat daerah-daerah dan aktiviti mereka diselaraskan oleh Pejabat Belia Daerah-Daerah.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… TAK PAYAH LAAA NAK UBAH PARADIGMA…. kah kah kah..

kah kah kah…BENDA ALLA APA PARADIGMA INI?..... kah kah kah..

kah kah kah…PELESIT BULUH APA PARA DIGMA INI ?.... kah kah kah..

kah kah kah...PARA DIGMA INI PARA GALI EMAK KE?... kah kah kah

kah kah kah..TAK PAYAH LAA HANTAR GURU BAHASA MELAYU SAMPAI KE DENMARK…. kah kah kah..

kah kah kah…RUMAH SENDIRI BETULKAN…. kah kah kah..

kah kah kah.. BILA NAK GANTI NAMA PRECINT… kah kah kah..

kah kah kah…APA BENDANYA AWARENESS NI…. kah kah kah…

kah kah kah… AWARENESS INI… AWE KELANTE KAHWIN DENGAN NURSE KE?.... kah kah kah..

kah kah kah…ATAU AWANG SUKA MAKAN NENAS…. kah kah kah…

woit… BILA NAK TUKAR NAMA UNITED MALAYS NATIONAL ORGANISATION?.... kah kah kah..

kah kah kah..TAK KAN TAK ADA NAMA MELAYU…. kah kah kah..

kah kah kah....CAKAP KETUANAN MELAYU...kah kah kah..

kah kah kah..NAPA TAK GUNA NAMA MELAYU... MACAM PUKIDA ..MACAM ..PUKIPM..kah kah kah

nota:
yang merosakan bahasa melayu
ialah united malay national organisation sendiri
lihat kempen kerajaan pun guna pakai bahasa inggeris
lihat nama putrajaya pun pakai bahasa inggeris

nota:
kalau lululusan hanya oxford street
kalau lulusan hanya cambridge circus
tak payahlaaa pakai bahasa inggeris
bontot hitam kah kah kah

9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

he he he what is the because?? hehehe

cicit ngah layor berkata...

Kalau pasai cakap besor,bagi pader demer.Biler berjalan ,bukak dader mengepak....tapi kaki pengkor.Dijebahkan satu negagher,kumer ler pembeler bangser dan ugamer.Berkokok seghater kampong mengaterkan Malaysia maju sbb demer pandai... pemimpin ulung dlm Asia.Piiirah...Kalau dibandingkan dgn Indon dan Siam pon dah cukup...Di Indon...kalau kiter tengok muker...sahih Ciner...tp namer Hartono,cakap bahaser Indon dr budak kecik sampai tuer nak mampoih.DiSiam pon mcm tu ler juger tapi ader tambahan...tiap2 budak sekolah mesti disiplin....ghambot mesti kener potong GI.Yang lagi jauh utk dibezerkan,...Jepon.Pemimpinnyer tak peghonah cakap org putih,sbb tak tau,tp negagher maju bergander2 dr Malaysia yg pemimpinnyer siang malam pagi petang bercakap org putih.Tak pyh ler jadi ketam,sughuh anak berjalan betoi tp sendighi jalan senget menget... Buat penat jer mcm taghik buloh songsang.Betoikan dighi dan persatuan komer dulu baghu bulih nasihat org.

Tanpa Nama berkata...

hatam sama dia, jangan tak hantam

mek berkata...

kah kah kah… AWARENESS INI… AWE KELANTE KAHWIN DENGAN NURSE KE?.... kah kah kah..

woit tt, yg ni 1st class punya kah kah kah...
sakit perut aku gelak

Tanpa Nama berkata...

Melayu hilang identiti bahasa kerana dibunuh secara halus oleh bangsanya sendiri kerana kuasa...Melayu masih daif daya berfikir,menilai dan gagal membezakan acuan ditinggalkan oleh penjajah yg masih berbekas hingga kini semenjak dari merdeka...laungan keramat "MERDEKA" hanya menutup pembohongan dlm himpunan kejijikan kian membusuk..hakikinya kita masih diasak dengan cara penjajah...malah lebih dasyat dari penjajah,kemajuan negara yg ada hanya topengan penyilau mata dan nyayian penglipur lara lagu lama yg diulang dan diulang..supaya tidak basi..hakikatnya generasi muda kini mulai sedar dan tidak semudah itu diperbodohkan dgn lagu lama...mereka sedar waris penjajah itu masih berkuasa..menipu dan menipu..lagi dan lagi dan lagi...projek penyembelihan halus dari petualang "telunjuk lurus kelingking berkait" ini tidak akan berakhir terhadap rakyat dari masa ke semasa..projek pembodohan dan penipuan terhadap rakyat adalah udara yg menghidupkan mereka...sumbatkan salur udara ini ini agar mereka tidak bernafas dan pastikan PENCACAI ini tersungkur,tersembam dan tumbang pd PRU ke 13.

Tanpa Nama berkata...

Tak lain tak bukan ini adalah projek nak tipu golongan belia. Tak payahlah awareness sebab golongan belia dah tau parti gerombolan Apno memang kaki penipu. Undi belia masih pada PR.Belia pun akan tipu gerombolan cuma gerombolan saja tak tau yang mereka akan ditipu belia bila selepas PRU belia banyak pangkah PR.

Tanpa Nama berkata...

salute cicit ngah.. kelas komen sama TT.. salute!!!

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah .. pecah perut den ...

Tanpa Nama berkata...

umno masih anggap orang Melayu itu kurang cerdik kerana boleh di beli dengan secawan kopi untuk satu undi pada BN (bARANG nAIK)