Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 27 Mei 2011

TERSEKSA SELURUH NEGARA



SATU PEMILIHAN



nota:
ada lah lebih senang untuk memilih
sotong jantan atau sotong betina
dari memilih siapa diantara
dua malaon ini yang wajib
dinobatkan sebagai sang badut negara





IBRAHIM: SIAPA BADUT SEBENAR, NAZRI?
– mkini

Presiden kumpulan pendesak Melayu, PERKASA Ibrahim Ali mahu rakyat, khususnya masyarakat Melayu Islam menentukan siapa 'badut' sebenarnya?

Ibrahim merujuk kenyataan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Nazri Abdul Aziz yang dua hari lalu melabelkan beliau sebagai seorang badut dan ucapannya yang berapi-api hanya merupakan retorik dan bersifat kosong.

“Biar saya ingatkan pada 1987 semasa Operasi Lalang saya menetap di tanah air dan ditangkap di bawah ISA. Kawan saya, Datuk Nazri lari ke Jakarta dan tidak berani pulang sehingga semuanya selamat.

“Bagi saya 1987 adalah kali kedua saya ditahan kerana mempertahankan isu ketuanan Melayu. Kali pertama saya ditahan daripada 1974 hingga 1976 selama 26 bulan kerana memperjuangkan masalah kemiskinan masyarakat Baling dan menuntut ITM dinaikkan taraf kepada UiTM.

“Jika saya berani membiarkan diri ditangkap dua kali, jadi siapa sebenarnya badut? Ramai badut yang melarikan diri selepas hanya tahu cakap besar dan mulut luas,” katanya dalam satu kenyataan menerusi sms.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit…INI YANG SUSAH… kah kah kah…

kah kah kah…. PAYAH SEKALI JADI RAYAT MALAYSIA…. kah kah kah..

kah kah kah…TERSEKSA JADI RAKYAT MALAYSIA…. kah kah kah…

woit… TERPAKSA MEMBUAT PILIHAN…. kah kah kah…

kah kah kah…. MEMILIH ANTARA BRAHENG DAN NAZRI… kah kah kah..

kah kah kah… SIAPA BADUT NEGARA…. kah kah kah..

woit…INI SATU SEKSAAAN YANG AMAT PERIT…UNTUK RAKYAT MALAYSIA.... kah kah kah

BAPAK BADUT

21 ulasan:

Lang berkata...

bee end.... badut negara?
bee end.... barbie negara?
bee end.... braheng nazri?...

kahkahkah... suai... suai...

Amuraria berkata...

DUA-DUA EKOK BADUT PANDY KUTTY KAHKAHKAH ,DARI MAHAGURU PANDY KUTTY MAHADEY KUTTY :)

Monkey Shooter berkata...

Woit! Bro TT, lu tolong kasi tau Brahing macam mana cara nak loloskan diri. Kesian dia kena ISA..... lepas tu bila keluar dah jadi orang suruhan/ balaci UMNO. Dia kena belajar lagi dengan Syed Hussain Ali, Anwar atau Bro TT sendiri erti perjuangan di dalam diri sendiri. Barulah tidak menjadi Badut Munafik macam beliau sekarang.

Tanpa Nama berkata...

Dua-dua adalah badut.Satu badut tua dan satu lagi badut muda.Alkisahnya dua-dua tak boleh pakai.Patut dibuang negara ke Zimbabwe, berkawan dengan Brahim Mugabe dan Robert Mahataik.Kah..Kah..Kah..

matstimketum berkata...

dimaklumkan badut-badut ini dilarang untuk beraksi dimajlis harijadi kanak-kanak kerana aksi kelucahan melampau!

Tanpa Nama berkata...

Memang terseksa abang tt,

Malaysia sebuah negara yang mempunyai segala anugerah Tuhan tetapi masih ada lagi badut - badut untuk menghiburkan kita. KIta sebenarnya berterima kasih kepada badut semua untuk menjadikan kehidupan kita senantiasa ceria. Ketawalah setiap hari agar kita jadi sihat selalu. Sandiwara akan berterusan sehingga kemuncak pilihanraya umum yang akan datang.
kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

kene buat undian sms....

UMproNO berkata...

TT..nampaknya rakyat m'sia kena mengundi sms...Pertandingan Badut MalingSial...kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

Sebuah lagi rancangan realiti live from cabinet :)

kakitangan kerajaan diwajibkan mengundi huhuhu

Tanpa Nama berkata...

Badut badut badut badut badut badut dua-dua ekor pun badut

Anti TELAN berkata...

Buah cempedak nampak bergayut,
Ambil galah tolong lucut,
Mereka berdua bukan Badut,
Keduanya kini pemBODEK pengecut.

kah kah kah..kah kah

Tanpa Nama berkata...

PRU13,pakatan mesti menang... kemudian buat program BADUT NEGARA 1 MALAYSIA..aku mesti hantas sms..

Tanpa Nama berkata...

kah..kah..kah..
isham ko patot teruskan lawak ko dgn gmbr kecik bapak badut tu (madey)..gua & penduduk kampong suka gila ngn lawak ko..
- tanamkan di gebang
- tampar muka ni
madey bapak pandy kutty

Tanpa Nama berkata...

Perhatian tuan-tuan terhadap cadangan saya amatlah dihargai.

Kasihanilah kami sebagai rakyat yang pendapatannya tidak sebesar pendapatan tuan. Kami melihat tidak ada tempat lagi untuk kami mengadu. Siapalah yang ingin mendengar keluh dan amarah kami. Apa lagi yang ingin kami luahkan. Bantulah walau sedikit sebagaimana yang dibuat oleh kerajaan selangor (air).

Tuan pun tahu yang kerajaan PR tidak akan mampu menurunkan harga minyak apatah lagi utnuk memberikan subsidi. Itu adalah cadangan bodoh dari juak-juak yang ingat rakyat bodoh macam mereka.

Saya menyarankan cadangan ini dipraktikkan disemua negeri yang ditadbir oleh PR dan saya yakin ia pasti akan menjadi satu tamparan hebat kepada juak-juak bodoh ini.

Cadangan saya :

Waktu bekerja : ISNIN HINGGA KHAMIS
Masa bekerja : Fleksibel (7.30 pagi hingaa 6.30 petang)


Sekuarang-kurangya ia dapat menjimatkan kos makan minum, tol dan petrol. Masa cuti itu juga dapat kami gunakan untuk memberikan tumpuan lebih kepada keluarga. Masa yang terluang ini juga akan memberi lebih ruang kepada kami untuk pulang menziarah ibu bapa dan sanak saudara dan secara tidak langsung akan merancakkan lagi pertumbuhan ekonomi domestik.


Sekian, terima kasih.


P.S Mohon panjangkan kepada blogger-blogger untuk dapatkan pandangan daripada RAKYAT

Tanpa Nama berkata...

sebab braheng bodo...tak baca berita..orang semua dah lari dia terpinga-pinga tak tau cerita..ISA ni undang2 bodo pandy kutty. Lari x semestinya pengecut. x lari x semestinya berani tapi bangang..kah..kah..kah

Stupid University berkata...

1Negara sudah jadi 1Badut! 1Umporno, 1Utusex! Tapi menjadi masalah besar sekarang, siapa patut menjadi 1Badut? Nazri atau Berahim? Kah! Kah! Kah! Hanya boleh ada 1 sahaja! Kah! Kah! Kah! Kah!

Tanpa Nama berkata...

bro..boleh tak tolong buka makmal kajian rasionalisasi untuk memilih siapa antara mereka yang perlu diselaraskan untuk mencapai NKRA... kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

gila macam2.ada gila nak jadi katak.ada gila nak selaras.ada gila bodek bik mama...terbaru gila nak jadi badut...kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

kepada tanpa nama 11:22 am,

saya sangat terharu dan terkesima membaca tulisan anda... anda benar2 memahami bagaimana hidup ini sepatutnya dijalani... apala ada jika hidup sibuk bekerja... ibubapa... saudara mara perlu diziarahi.....isk...isk isk..

WOI KAU NI JENIS PEMALAS... NAK KERJA 4 HARI SEMINGGU... KAU BUATLA KOMPENI SENDIRI... AMBIK SEMUA EMAK BAPAK SAUDARA MARA KAU KERJA...BARU SENANG HUBUNGAN SILATULRAHIM KAU... ENTAHLA NGOK TAK KUASA AKU MELAYAN..UNTA PADANG PASIR TAK PEMALAS MACAM KAU... KAH KAH ..KAH

Tanpa Nama berkata...

anon @11.22 am

nampaknya TT dah ada anak murid ie anon @ 11.22 am....boleh tahan kelakarnya!

Tanpa Nama berkata...

boleh belah lah bapak badut!!!