Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 27 Mei 2011

TUNGGU LEPAS PRU13 ?




TIPU JANGAN TAK TIPU



nota:

sebab sebab munkin menyebabkan kematian:

- tercekik minum air ketika duduk tepi tingkap
- jatuh kerana di langgar oleh cicak ditepi tingkap
- terjatuh kerana perangai memang suka main atas tingkap
- tingkap berhantu lalu menyerang dan menghumban keluar
- hantu teoh beng hock salah orang

kalau tidak kena bunuh macam mana arwah ini mati?
kah kah kah


MP GESA POLIS JELASKAN SEBAB KEMATIAN SARBANI – mkini

Ahli parlimen PAS Shah Alam, Khalid Samad hari ini menggesa polis mengemukakan penjelasan lanjut berhubung sebab kematian pegawai kanan kastam Ahmad Sarbani Mohamed bagi mengelakkan kesangsian bahawa isu berkenaan cuba ditutup.

"Semua orang masih tidak puas hati dengan penjelasan (polis). Bagaimana (Sarbaini) pergi ke SPRM (Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia) dengan rela hati untuk berjumpa pegawai penyiasat, tiba-tiba ditemui mati," kata Khalid.

Jelasnya, kesangsian itu timbul memandangkan polis setakat ini hanya menjelaskan bahawa "Sarbaini tidak dibunuh" dan "mati mengejut."

"Banyak lagi persoalan yang pihak polis tidak jawab. Saya nak pertikaikan mengapa dia susah payah (ke SPRM) kalau dia hendak bunuh diri.

"Polis mesti jelaskan apa yang (Sarbaini) hendak ceritakan kepada SPRM sehingga membawa kepada kematiannya," kata Khalid lagi dalam satu sidang media di pejabatnya hari ini.

Jelasnya, isu berkenaan perlu dijelaskan memandangkan balu Sarbaini sendiri telah membuat satu laporan polis berhubung kes kematian itu, berdasarkan satu perbualan dengan salah seorang pegawai kanan SPRM.



KELUARGA : KAMI NAK TAHU APA STATUS KES SARBAINII – minisider

Keluarga Allahyarham Ahmad Sarbaini Mohamed mahu polis mendedahkan perkembangan terbaru hasil siasatan kematian penolong pengarah Kastam Diraja Malaysia itu dua bulan lalu.

Ini kerana, menurut sumber yang rapat dengan keluarga Ahmad Sarbaini, sehingga kini masih tiada perkembangan, menyebabkan keluarga itu tertanya-tanya status sebenar hasil siasatan tersebut.

Tambah sumber itu, perkembangan terakhir yang diketahui pada 4 Mei lalu di mana kertas siasatan kematian Ahmad Sarbaini akan dihantar semula ke Jabatan Peguam Negara.

“Kami nak tahu apa status terkini sekarang, kami tertanya-tanya apa yang berlaku dan perkembangan kes ini.

“Saya sendiri tertanya-tanya apa status kes ini sekarang, sebab saya lihat macam tidak ada apa-apa yang berlaku... senyap begitu sahaja,” katanya kepada The Malaysian Insider.

Ahmad Sarbaini, 56, yang bertugas di pejabat Kastam Pelabuhan Klang ditemui mati di gelanggang badminton di tingkat satu bangunan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) setelah dilapor pergi ke pejabat itu untuk bertemu pegawai penyiasat berhubung siasatan kes rasuah yang membabitkan 62 pegawai Kastam.

Bapa lima anak itu meninggal dunia kerana kecederaan pada bahagian kepala selepas jatuh dari bahagian tinggi bangunan SPRM di Jalan Cochrane, 6 April lalu.

Tegas sumber itu, keluarga Ahmad Sarbaini bimbang jika polis masih berdiam diri dalam perkara itu. lama-kelamaan ia akan “hilang” begitu sahaja.

NOTA:
apa sudah jadi?
berapa lama mahu tunggu?
berapa kali nak main sandiwara
polis hantar laporan laporan pada peguam negara
hakim negara hantar pada polis
polis hantar pada hospital
hospital hantar pada polis
polis hantar pada peguam negara
hakiam negara hantar sekali lagi pada polis
polis hantar kah kah kah

woit… berapa kali mahu pusing pusing da da da da...kah kah kah

nota:
sudden death ialah sistem main bola dalam piala dunia
sudden death bermakna pukul mati
siapa kena pukul
dan siapa pulak yang mati kah kah kah


10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Mati terkejut mungkin terlalu takut dan terkejut lalu cuba keluar dan terjatuh dari tingkap

Soalan kenapa dia terkejut?

Adakah dia nampak hantu atau nampak Bik Mama? kah kah kah

Stupid University berkata...

Ha satu lagi sebab! Mati terkejut bila melihat Bik Mama! Kopeh dia besar! kah! Kah! kah! Kah!

Abbs berkata...

dia mati tekujat sebab a to z dan sprm buat statmen nie beb..

kah kah kah kah

a. tingkap tu ada tangan lalu menarik dia keluar dari tingkap lalu jatu

b. rakan dia ajak main badminton, kerana terlalu teruja utk menjadi chong wei maka dia terus terjun dari tingkap sebab nak cepat sampai kod bandimton

c. sprm ajak dia main panjat2 bangunan macam spider perancis tu,

d. sprm tahu yg dia akan bongkarkan nama ikan2 jerung dalam statment dia maka sprm pun ajak dia main lompat2 dekat dengan tingkap,

e. tetina gempa bumi berlaku dan kebetulan dia ada sebelah tingkap, lalu jatuh

f. dia cuba nak jadi burung dgn terbang sebab terpengaruh dgn kata2 sprm manusia boleh terbang

g. dia tetiba sahaja jatuh sebab jatuh hanya kebawah bukan keatas

h. sprm ajak dia main tarik tali, kebetulan tali putus dan dia duk tepi tingkap lalu jatuh,

i. pejabat sprm tetiba sahaja di landa puting beliung dan habuk menyebabkan mata dia kabur tak nampak lalu jatuh melalui tingkap,

j. pejabat sprm di landa tsunami lalu dia jatuh melalui tingkap.

k. dia terkejut kerana mat mongol nak hadiahkan dia kete pocher lalu teruja dan jatuh melalui tingkap

l. sprm pelawa dia main pingpong di tepi tingkap dan cuba tangkap bola pingping dan terus jatuh melalui tingkap

m. dia rasa tetiba ada olang panggil dia di bangunan sebelah, dia ingat klcc ada jambatan lalu jatuh dari tingkap

n. dia cuba nak jadi rock climbing dan tak semena tali dia putus dan jatuh melalui tingkap

o. psrm kata kes dia kecik jew beb, lalu kerana terlalu gembira dia terjun ikut tingkap

p. dia cuba nak jadi badang dgn meruntuhkan bangunan sprm melalui tingkap lalu jatuh

q. dia lupa kunci kete dia tinggal kat bawah lalu kerena nak cepat takut di curi keretanya dia terjun ikut tingkap nak cepat sampai beb

r. sebab bik mama tetiba jew hadir dan jelingkan matanya lalu keranan terlalu takut di lari ikut tingkap.

s. dia ingat dia berada di tingkat bawah sekali dan keluar melalui tingkap utk menyelamatkan diri dari jerung2 sprm

t. dia bermain pencuri dan polis dgn sprm dan cuba menyorok melalui blakang tingkap lalu ada minyak di situ, licin dan jatuh

u. kertas yg dia bawa kene tiup angin kearah tingkap lalu nak capai dan tergelincir lalu jatuh melalui tingkap.

v. dia tengah repair tingkap kebetulan sprm datang sergah manja dia, dan terperanjak lalu jayuh dari tingkap

w. sprm adakan permainan lari dalam guni dan dia terguni lalu jatuh dari tingkap

x. sprm kata tingkap di bangunan itu tempert glass lalu dia cuba utk menilainya dan terjatuh akibat air di lantai yg di tumpahkan tidak sempat di lap oleh cleaner lalu jatuh melalui tingkap

y. sprm lambat sangat datang sampai 3 jam dia menunggu, akibat terlalu tension dia cuba bermain lonpat jauh dan cuba 1 benda yg baru iaitu lompat jauh tingkap,

z. dan yg akhir sekali dia rasa bangunan sprm tidak selamat kerana takda CF beb.. keranan terlalu takut bangunan itu akan roboh dalam sekelip mata maka di tekad utk keluar secepat mungkin dari dalam bangunan itu melalui tingkap.. kan cepat kan ?

nota. bangunan SPRM hanya boleh 1 tingkat sahaja lepas ni. sebab dalam bangunan ini terdapat jembalang2 dan hantu2 raya yg mampu utk membunuh manusia! kah kah kah

Tinta Hitam berkata...

Mereka skg cuba menjadikan masyarakat lali dn lupa kematian Sarbaini ini...Mmg tiada kesimpulan akan dibuat oleh pihak berkuasa.Plg ok ialah "Sarbaini tidka membunuh diri tetapi tidak juga dibunuh".Itu lah kesimpulan yg yg akan keluar nanti

Tanpa Nama berkata...

Bro mana tiang golnyerr..? hantar sini hantar sana camni penonton penat dan naik fed up,pemain bangggganggg tak sudah cari lubang gol x jumpa.....aduyai..

Tanpa Nama berkata...

kalau macam ni ... buat saje kenyataan ... semua pejabat SPRM berhantu ... sekiranya ada kes jatuh dan mati .... itu semua kerja "HANTU-HANTU".....jadi alasan pun 'standard' dan oghangpun tak payah tunggu tunggu lagi .... setiap kes yang sama - satu je jawapan nye .... mudah, rengkas, tak membazir wang, masa dan ayo lio ....

Tanpa Nama berkata...

kalo nak bunuh diri, kenapa tunggu umur 56? baik bunuh diri masa umur 18 tahun, kan muda2 bunuh diri tak menyusahkan orang.. atau pegi jambatan pulau pinang, terjun saja sana masa waktu muda2 dulu.. kan mampus muda2 lagi afdhol.. ini tunggu umur 56 baru nak bunuh diri.. menyusahkan banyak orang la..

pasal pergi jumpa SPRM semata2 nak bunuh diri? haha.. alasan kukuh sungguh SPRM ni.. aku tengok Pegawai SPRM ni pun dah menyampah! Ramai kawan2 aku kerje SPRM, kalo jumpa saja, aku direct tanya, "Hari ni nak bunuh sapa pulak?" atau "Bila nak buat kempen bunuh diri?"

Tanpa Nama berkata...

jadi kita nak tunggu apa lagi... kita masih rasional ni patut tau apa nak buat...

jgn kita dah sasau baru terkial kial kenapa kenapa kenapa apadahjadi apadahjadi apadahajadi

Tanpa Nama berkata...

jadi kita nak tunggu apa lagi... kita masih rasional ni patut tau apa nak buat...

jgn kita dah sasau baru terkial kial kenapa kenapa kenapa apadahjadi apadahjadi apadahajadi

Tanpa Nama berkata...

agak2....doli parton ngan bik mama mana kopek yg lebih besar dan mengancam????