Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 4 Mei 2011

SAUDAGAR BESAR DI KAMPONG KITA




INI DIA SAUDAGAR




PENGKHIANAT ISLAM - meloya

KUALA LUMPUR 3 Mei – Mufti Perlis, Dr. Juanda Jaya menyifatkan pihak-pihak yang menentang penyatuan antara UMNO dan Pas sebagai pengkhianat Islam.

Selain itu beliau berkata, mereka juga boleh dianggap pendukung fikrah puak Khawarij iaitu sebuah kumpulan yang amat bencikan kesatuan di dalam Islam.

“Penyatuan (UMNO dan Pas) sebenarnya adalah wajib khususnya untuk kekuatan Islam dan Malaysia amnya. Semua pihak wajib berusaha ke arah itu,’’ katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Isu penyatuan serta kerjasama antara UMNO dan Pas bukan satu perkara baru malah ia telah dibincang serta dibahaskan sejak sekian lama sama ada di media mahu pun di kalangan rakyat.

Kerjasama yang dimaksudkan berkaitan dengan perkara membabitkan kepentingan Islam dan Melayu, bagaimanapun usaha itu sering terbantut ekoran keengganan Pas untuk berbuat demikian.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit…DALAM DUNIA INI ADA MACAM MACAM BOLE JUAL. kah kah kah..

kah kah kah… ASALKAN BOLEH BUAT DUIT…. kah kah kah..

kah kah kah…LAGI SHAFIE AFDAL KALAU TUHAN DIKATAKAN BERSAMA DAN AMAT BERSETUJU DENGAN PERNIAGAAN INI…. kah kah kah..

kah kah kah… INI ADALAH DIA NAMANYA SAUDAGAR AGAMA…. kah kah kah….

kah kah kah..SAUDAGAR INI BERSEPAH SEPAH... MACAM MULTI LEVEL MARKETING...kah kah kah

kah kah kah… SAUDAGAR INI TAK AKAN SEBUT KEZALIMAN BILA JUAL PRODUK… kah kah kah..

kah kah kah..SAUDAGAR INI TAK SEBUT KEMUNGKARAN BILA JUAL PRODUK... kah kah kah..

kah kah kah...AYAT DAN HADIS AKAN DICARI UNTUK LARISKAN PRODUK... kah kah kah

kah kah kah…. JUAL JANGAN TAK JUAL… kah kah kah..

kah kah kah… NIAGA JANGAN TAK NIAGA… NANTI MISS SOROOO… kah kah kah..

kah kah kah...KALAU TIDAK TAK DAPAT DATUK DAN TAN SERI SERI... kah kah kah..

kah kah kah..TAK DAPAT CIUM TANGAN MAT MONGOL.... kah kah kah

nota:
ketika aku membesar dahulu
di bas stesen lama seremban ada seorang
makhluk yang masuk dari satu bas ke satu bas
ini ketika bas belum berjalan
ketika itu bas dari jelebu ke seremban satu jam satu
bayangkan lamanya menunggu

mamat ini membawa buku kecil yang di saikostyle
pada masa itui belum ada potokopi
jadi mamat ini menjajakan buku ini
dari satu bas ke satu bas

sesiapa sahaja yang dilihatnya orang luar
dan bukan orang bandar seremban
keluaraga aku pastilah muka orang kampong
dari jelebu jelebu

inilah pengenakan aku yang pertama dan tidak’
akan lupus lupus dengan saudara jual agama

tak cukup dengn itu – mamat ini cukup pakai
baju melayu, kaian sarong dan songkok kah kah kah


SAUDAGAR PORN


18 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

apa yang boleh aku katakan kepada tok mufti ni selain....... LANCHOW!! itu sahaja yang mampu. tapi kalau dia berada depan mata pasti kuluntar dengan LANCHOW hat mulut dia......

Tanpa Nama berkata...

Jika penyatuan UMNO-PAS membawa kebaikan kepada Islam tak apa tapi jika penyatuan ini hanya membawa keuntungan duniawi kepada UMNO. Itu tidak patut.

UMNO, PAS adalah sebuah parti politik... sebenarnya tiada siapa yg berpecah... di kampung hidup aman damai sesama orang islam.. Siapa yg bawak pecah jika bukan parti politik...???

Tiada istilah penyatuan mcm ni... Inilah parti politik agenda Lord reid yg membawa perpecahan...

Rakyat Pakatan berkata...

Memang le di tuntut sesama islam bersatu tapi tidak kepada puak munafik dalam Islam. Malah Rasulullah s.a.w. pernah menghantar tentera Islam berperang menghapuskan golongan munafik ni. Kalau takat pakai hukum Islam untuk perkara tertentu yang besesuaian dengan pendapat mereka tetapi meninggalkan hukum Islam yang lain tu memang golongan munafik le!!! Anak bini pun tak tutup aurat dan tuan badan sendiri makan hasil rasuah dan saham syarikat judi, tu terang le munafik tulen!!!!!!

northerner berkata...

maaf... dlm banyak hal saya setuju dengan pendapat saudara... tetapi pandangan mufti perlis .. bagi saya skopnya yg amat berbeza... Tak semua pendapat kita selalu betul... dan cadangan penyatuan UMNO & PAS dicadangkan atas dasar Agama... bukan politik... malahan rakyat bawahan yg terdiri dari ahli pas & umno berkawan rapat.. termasuk juga dgn ahli keadilan.. Penyatuan atas dasar Agama tak boleh dipisahkan oleh perbezaan fahaman politk.. Sesama pemimpin tak nakbersatu.. itu hak mereka... tetapi kami org bawahan.. tak mengira fahaman politik untuk hidup bersama...bahkan dgn manusia yg berbeza agamapun... kami bergaul mesra..

Bakor UMporNO!! berkata...

Habih tu... mereka yang dok jaja video lucah & memfitnah orang lain dengan isu liwat, seks dan mcm2 lagi tu... bukan pengkhanat Islam jugak ke? Apa punya turrrr lah pak mufti nii...

Tanpa Nama berkata...

Apa pulak pandangan SS Mufti tu tentang:

Yoga-yogo, ESQ-ESCO, Poco-poco, Apco-apko, Video-video porno, sayfool-sayfool, C4-CFour, Jom Heboh, FLOM-FLOM taktutup aurat dll..

Banyaknya problem, para mufti bertanggungjawab menjawab......

-jalan JPJ, panji
-

MUFTI INTERNET berkata...

Ulama UMNO ini amat bodoh & bengong! Mufti Perlis ini gilakan darjah Tan Sri dari Raja Gopal macam Harussani, Mufti Perak.

Mufti ini tak tahu langsung sejarah Islam.

Didalam sejarah Islam mana ada umat Islam pernah bersatu selepas mangkatnya Rasul?

Siapa bunuh Kalifah Uthman? Orang Islam yang membunuh.

Siapa bunuh Kalifah Omar?

Siapa bunuh Kalifah Ali?

Aishah dan Kalifah Ali berperang dan ramai umat Islam yang mati membunuh antara satu sama lain.

Siapa bunuh cucu Rasul?

Semua dibunuh oleh orang Islam sendiri.

Jadi Mufti ini bengong sungguh. Kalau umat Islam di zaman khalifah agung Ialam tak pernah bersatu, jangan harap orang Melayu akan bersatu di bawah Khalifah Lebai Mat Mongol.

Tanpa Nama berkata...

apabila orang alim yang dianggap luas dan dalam ilmu agama bercakap...beza daripada orang ramai yang jahil atau lebih teruk? adakah ini yang kita 'expect' dari mulut orang berilmu? hanya P + U = selesai? Kurang2 Sudin Bujang Lapok lagi baik pemerhatiannya aliff mim nun wow, nun tendang wow = Sarkas daa....

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah!
aku dah kata, murid saudara Kasim Baba dah tunjuk punggungnya, kejap lagi Kasim sendiri pula, minggu lepas kasim baba dan gengnya suruh Anwar sumpah balas,
Hati-hati ini tandanya dekat dengan pilihanraya, pada bila-bila masa Kasim Baba akan isytihar masuk gerombolan untuk mengepalai 40 penyamun ulamak muda ...
pada ketika itu, beliau akan berfatwa fatwi :
Anwar begini ..... begitu
TGNA begini ,,,,,, begitu
Tghh begini ...... begitu
sunah situ sunah sini, bidaah situ bidaah sini .

Wahabi Freemason berkata...

Juanda Jaya ni sebenarnya puak wahabi saudi yahudi freemason...

Dia ni anak buah asri zainul abidin...

Golongan ini memang anti dan membenci nabi...

Golongan wahabi nak tarik perhatian gerombolan agar pengaruh wahabi dapat disebarkan secara meluas di negeri kita...

Tanpa Nama berkata...

Bro TT, saudagar porno pun pakai songkoklah.

Tanpa Nama berkata...

Saudagar agama ni jwblah nanti sbg barua kalifah toghut. Harapkan pagar, pagar rogol anak!500 tahun pembunuh syariah. In Allah's House they don't even have confident in His Law. Stealing slipper, how poor!Closing gate how arrogant!Blaring speaker, how inconsiderate! Closed-door ceramah, how coward. Glorifying mazhab, how simbiotic! Sumpah laknat, how jahil!Berkokok lantang ekor bertabur taik. Ulama su is apco surrogate, pewakil munafiq. Pegeh laaaaa!

Tanpa Nama berkata...

tetapi kami org bawahan.. tak mengira fahaman politik untuk hidup bersama...bahkan dgn manusia yg berbeza agamapun... kami bergaul mesra..
-northener-


tuan northener,
'pergaulan' yg tuan maksudkan dan yg tuan bernasib baik dapat kecapi itu adalah 'perpaduan bermasyarakat',
ianya bukan 'perpaduan politik'
(dlm sekampung masih sama2 dlm majlis kahwin, gotongroyong dsbnya walaupun berbeza fahaman/keahlian politik) dan juga bukan 'perpaduan agama' (dlm kawasan setempat masih sama2 dlm majlis kahwin, gotongroyong dsbnya walaupun berbeza fahaman/anutan ugama)

rata2 seluruh malaysia memang inilah keadaannya - rata2 tiada permusuhan dlm kehidupan harian antara ahli berlainan parti politik atau antara kaum berlainan ugama (tapi mungkin ada 1-2 kes yg rasanya tidak keterlaluan jika dianggap sebagai kes terpencil, malah kadang2 mungkin sebenarnya timbul hanyalah dari provokasi jahat sahaja dan bukan keadaan sebenar/kebiasaan)

ini mmglah apa yg kita mahu kerana ini menunjukkan kematangan berpolitik - perbezaan ideologi tidak menjejaskan keadilan dlm kehidupan bermasyarakat, lantaran 'perpaduan bermasyarakat' itu dipelihara dan ditegakkan

tetapi apa yg digembargembur dan cuba dimomok oleh UMNgOk serta kuncu2nya skrg ini bukannya 'perpaduan bermasyarakat'

sebaliknya UMNgOk beriya2 cuba mencucuk jarum jahat utk 'perpaduan politik' - mereka mahu pas berpadu dgn umno!

ini tiada kenamengena dgn 'perpaduan bermasyarakat' yg tuan sendiri akui tuan kecapi sehingga kini walaupun pas tidakpun berpadu dgn UMNgOk selama ini! jadi kenapa perlu timbul isu 'mesti' berpadu, kunun2nya tanpa perpaduan 2 parti ini, maka masyarakat berpecahbelah??! ini cuma propaganda kosong taktik basi zaman batu yg masih cuba dikitarsemula oleh 'pemimpin2' UMNgOk yg tandus idea, tidak kreatif & cetek pemikiran - bak kata karpal "kurang pandai" - utk menakut2kan orgramai (sudah banyak kali sdr tt cuba mencerahkan tentang kaedah ini)

tuan sentuh perihal 'perpaduan agama'??? tuan northener, dan juga tuan mufti, sila baca atau ingat kembali kata2 tgna:

SHAH ALAM 2 Okt – Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Aziz Nik Mat berkata beliau sanggup mencadangkan agar PAS dibubarkan sekiranya Umno benar-benar mengikuti lamdasan Islam.
“Sudah berkali-kali saya sebutkan kepada pemimpin Umno agar tinggalkan perjuangan kebangsaan dan terimalah perjuangan Islam. Kalau hari ini Umno berbuat demikian, maka hari ini juga saya sanggup bubar PAS untuk sama-sama berjuang Islam dengan Umno.
“Namun sampai sekarang mereka tidak sanggup mengubah dasar parti Umno itu kepada dasar Islam! Di manakah duduknya roh Islam dalam Umno? Saya tanyakan persoalan ini untuk dijawab oleh seluruh umat Malaysia,” soal Nik Abdul Aziz dalam blognya semalam


jadi, tuan northener, dan tuan mufti, jika menyentuh pasal 'perpaduan atas dasar agama', sebenarnya beban/langkah itu sekarang terletak pada umno.

tgna, sebagai salah seorg pemimpin yg memikul amanah mengemudi parti pas, wajib memastikan parti itu tidak bersekongkol dgn parti lain yg mengaku islam tetapi tidak berlaku sepatutnya.

dap??? 'perpaduan' pas dgn dap bukan 'atas dasar ugama' - pasti semua org maklum hal ini, ini terlalu mudah, kecuali bagi org2 yg mudah dikelentong oleh propaganda & taktik basi UMNgOk yg dari dulu, kini dan selamanya kaedah yg mereka tahu hanyalah cuba menakut2kan atau menganggap kesemua rakyat adalah bodoh seperti mereka!

northerner berkata...

Dalam hadis al-Imam al-Bukhari daripada Anas bin Malik r.a. katanya:
لَمْ يَكُنْ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ سَبَّابًا وَلاَ فَحَّاشًا وَلاَ لَعَّانًا
"Bukanlah Nabi s.a.w itu seorang pemaki orang, tidak juga seorang pengucap kekejian dan bukan seorang pelaknat orang lain".

Namun apabila kepentingan mengatasi kejujuran, agama yang murni dijadikan sandaran untuk cercaan... (paste fr dr maza fb)

Tanpa Nama berkata...

TT...lu ni melayu ke?
aku was2 dgn hati busuk kau ni..
muka pun tak melayu penuh,
apakah kau ni melayu
beragama islam
dan mengamalkan ajaran islam
dan hidup secara islam?
lama kat oversea..hidup cara islam ke?
ilmu ugama kau terlalu cetek nak berhujah ttg islam,
banyaklah belajar lagi..
tapi bukan dari anugerah

geng2 yang mencarut dlm blog kau ni
kencing pun tak betul lagi
kerja pun tak sempurna
makan gaji gomen pun ada
tapi tempelak kerajaan
macam dia pandai segalanya

sesat barai depa ikut TT..kah kah

Tanpa Nama berkata...

ko percaya ke memang itu kenyataan pak mufti???ntah2 itu kenyataan editor utusan meloya je kot,guna nama mufti??jgn slow sgt beb!!!!ko sendiri kata meloya dgn utusan meloya,nah sekarang ko percaya???bingai taha cipan la ko nie..
-tukaqtiup-

northerner berkata...

salam.,,,, untuk pengetahun saudara2, saya adalah ex-MKK daerah Dun Lunas, Parlimen Padang Serai, bersebelahan dgn Parlimen Kulim/Bandar Baharu (Kedah), yg mana ketiga2 wakil PKR telah 'keluar' parti.,,, tuan2 boleh bayangkan bertapa sukarnya tugas kami?... ditambah lagi dgn kerja gila geng T, TV3, utusan & mcm2 propaganda... Kami dibiar bersendirian ..
Turunla padang utk mendengar idea kami pulak dan bertukar pandangan, instead hanya suruh kami mendengar idea2 tuan2 yg terlalu tinggi utk diterjemahkan kepada pengundi kami yg kebanyakkannya tak kenal TT.
Diharap tuan2 yg memberi komen,, telah mendaftar menjadi ahli pkr... dan buat la kerja sebaik mungkin, sehemah mungkin.. Jgn kerana cara kita berkempen... pegundi akan menjauhkan diri..
wassalam....

Tanpa Nama berkata...

Cadangan Pak Peti sekali pk mcm baguzzz,2 kali pk hancusss ,kan lebih senang Pak Peti Nasihat Najip suruh serahkan royalti kpd kerajaan Kelantan,lepas tu keluarkan nas dan hadis berjela2...kata nk satukan Pas dgn Umno..tak zalim ke menafikan hak rakyat Kelantan?, itu kan Pas?, dah tentu majoriti Melayu Islam...ni apa cerita nasihatkan dahulu UMNO yg Zalim mcm ni, baru cerita pasal satukan..atau...takut soru mis?.