Ahad, 12 Jun 2011

GEROMBOLAN CEPAT LUPA




NELAYAN BANGUN MELAWAN












TINDAKAN MUNGKIN DIAMBIl - meloya

Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani menimbang untuk mengambil tindakan terhadap nelayan laut dalam yang masih berkeras mahu mengadakan mogok ekoran tidak berpuas hati dengan keputusan kerajaan menarik balik subsidi diesel daripada mereka.

Menterinya, Noh Omar berkata, tindakan ke atas nelayan terlibat akan difikirkan kerana pihaknya menerima laporan ada golongan itu mahu mengadakan mogok dengan tidak turun ke laut bagi mendesak kerajaan memberikan semula subsidi diesel berkenaan.

Beliau berkata, desakan itu tidak wajar dilakukan kerana tindakan menarik balik subsidi diesel itu hanya melibatkan nelayan laut dalam dengan jumlah hasil tangkapan melebihi 40 tan metrik.

Jelas beliau, subsidi diesel kepada nelayan pesisir pantai yang dikelaskan sebagai nelayan zon A dan B masih dikekalkan iaitu RM1.25 seliter berbanding harga pasaran RM1.80 seliter.

“Saya harap mereka (nelayan laut dalam) faham mengenai perkara ini kerana tumpuan kerajaan adalah membantu nelayan pesisir pantai yang bilangannya lebih ramai dan hasil tangkapan lebih kecil daripada nelayan laut dalam.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH AKH


woit.. ANCAMAN… UGUTAN… INILAH CARA GEROMBOLAN…. kah kah kah..

woit… FIKIRLAAA CARA LAIN…. kah kah kah..

kah kah kah…DAH LUPA LUPA KE?....kah kah kah..

kah kah kah…MENGAPA CEPAT SANGAT LUPA…. kah kah kah..

kah kah kah…MAI SINI NAK INGATKAN….. kah kah kah…

kah kah kah…MAT MONGOL KATA : RAKYAT DI DAHULUKAN…. kah kah kah…

kah kah kah..BUKAN RAKYAT DI HENTAMKAN.... kah kah kah..

BERSAMA KITA RAYAKAN



4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

balun saja si sembab sekor ni.. kata 1malaysia, tapi yang dapat melayu umno saja.. 1malaysia apa kejadah ni??? apatah lagi cina dan india! dapat sampah saja..

woi india dan cina, jangan jadi bodoh selama2nya.. bodoh pun, sukat2 la sama..

Tanpa Nama berkata...

indahnya kalau semua buruh2 kasar, petani, nelayan, dan kaum2 proletar di malaysia mogok beramai ramai...

Mat Langkor berkata...

aku sokong hang NGI. itu la pendapat aku dari dulu lagi bila UMPORNO ni asyik memperbodohkan, menipu, mengugut, cabul hak rakyat.. mogok dari rumah aje, tak payah pergi kerja 1-2 hari..

Tanpa Nama berkata...

cara yang paling terbaik ialah kita bagi peluang dan ruang kpd menteri2 tu secara paksa supaya ambila alih tugas nelayan2 tu selama seminggu dan rasakan sendiri kesengsaraan itu....