Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 14 Jun 2011

KACAU DAN TUKANG KACAU




HIMPUNAN BERSIH : PEMUDA PAKATAN KECAM PERKASA , DAKWA SENGAJA MAHU BUAT KACAU
– minsider

Sayap pemuda Pakatan Rakyat mengecam langkah pertubuhan membela hak Melayu, Perkasa yang mahu menghalang perhimpunan Bersih 2.0 dengan mengadakan perarakan balas serentak 9 Julai ini.

Malah pemimpin pemuda Pakatan Rakyat juga menyifatkan tindakan Perkasa mahu mengerahkan ahlinya berarak dan bertembung dengan himpunan Bersih sebagai “satu ancaman serius” dan “tidak memahami hak asasi manusia.”

Mereka juga mendakwa Perkasa sengaja mahu membuat kekacauan dan menimbulkan huru-hara apabila mengambil pendekatan itu.

“Kenyataannya yang mahu bertembung semasa perhimpunan tersebut adalah merupakan satu ancaman yang serius kepada keselamatan negara.

“Polis perlu menyiasat Ibrahim Ali berhubung ancaman yang telah dikeluarkan secara terbuka,” tegas Ketua Pemuda PAS Johor Suhaizan Kaiat.

Semalam Ibrahim memberi amaran bahawa mereka akan menganjurkan protes balas bagi menghalang himpunan Bersih 2.0 anjuran Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil.



KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... KALAU NAK KACAU....BOLEH.... kah kah kah..

kah kah kah... BUAT KERJA AMAL...kah kah kah..

kah kah kah... PERGI KACAU DODOL.... kah kah kah...



MENGACAU YANG DIMULIKAN DI KAMPONG
































JANGAN KACU KENDURI KAMI

18 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

bro TT,

Cadangan saya lagu IWAN FALS Bongkar ni sesuai diangkat menjadi antem anak muda turun ke jalanan..

BONGKAR

Kalau cinta sudah dibuang
Jangan harap keadilan akan datang
Kesedihan hanya tontonan
Bagi mereka yang diperkuda jabatan
Ooh ya oh ya oh ya bongkar2X

Sabar sabar sabar dan tunggu
Itu jawaban yang kami terima
Ternyata kita mesti ke jalan
Robohkan setan yang berdiri mengangkang
Ooh ya oh ya oh ya bongkar2X

Penindasan serta kesewenang-wenangan
Banyak lagi...
Teramat banyak untuk disebutkan
Oh hentikan,hentikan jangan diteruskan
Kami muak,dengan ketidak pastian dan keserakahan
Di jalanan,kami sandarkan cita-cita
Sebab dirumah,tak ada lagi yang bisa dipercaya
Orang tua,pandanglah kami sebagai manusia
Kami bertanya,tolong kau jawab dengan cinta

http://www.youtube.com/watch?v=fP99l8sz7CI

REVOLUSI_MALAYSIA berkata...

Bodoh bangang betul pemuda PAS ni... "woi bangang, biarlah diorang nak himpun sama... HAK DIORANG jugak nak berhimpun la bangang!

Kita janganlah jadi pondan... USTAZ-USTAZ ni banyak yang pondan (konon sabar) tetapi penakut... WOI USTAZ-USTAZ YANG PUNDEK, kata jihad... tak kan ngan PERKASA pun takut dah? piiraaahhh mabuk sama ustaz-ustaz pelir PAS ni...

cicit ngah layor berkata...

Jangan terperangkap.....ini jalan pintaih utk mengISAkan pemimpin pembangkang.Dan jalan mudah utk Menang PRU 13.kahkahkah......kalau tak bergelumang dgn taik,bukan gerombolan namernyer.

musang pulut berkata...

org nak berhimpun,katak pun nak berhimpun,elok2 buat secara aman,akan jd kecoh,lanchow la perkasa,nmpk sgt jd barua UMNGOK!

Tanpa Nama berkata...

Kalau Perkasa nak buat perhimpunan, buatlah esok hari pula, 10Julai 2011. Orang nak buat 9 Julai, dia juga nak buat. Tak habis dgn dengki dia, Pak katak Pasir Mas ni.

Tanpa Nama berkata...

yang pAS nak buat demo haram ramai2 apasal menyusahkan rakyat lain?
apasal nak buat tgh2 kl, org lain pun ada hak nak menghalang niat busuk PAS.
Pernah ke PAS buat demo yang tkda kacau bilau sampai FRU n polis kena bertindak?
Toksahlah nak pura2 demo bersih aman tapi sebenarnya nak provoke pasukan keselamatan dan keamanan negara.
Apasal tak buat kat tempat lain mangkuk2 PAS ni? hulu gombak ke, ulu bernam ke?
Apasal nak tunjuk hero di kl n kacau rakyat lain yang bencikan huru hara, lepas tu tunjuk kat CNN negara kita ni tak aman, polis kejam, tiada kebebasan bla bla bla..
kalau di Thailand,hina raja sikit dah kena dakwa dimahkamah, sini boleh naik tochang.
Nak buat demo tak salah bro TT, tapi jangan mencabar undang2 keselamatan sedia ada dan fikir org lain yang tak kene mengena jadi susah bila kl penuh manusia yang tahu demo haram saja untuk penuhkan nafsu masing2.
Bila kena tangkap, kena ISA kata kerajaan zalim.
Esok kalau jadi kerajaan,jangan pula nak halang pembangkang buat demo..jangan salahkan polis pula bila berlembut n buat deek nanti..
Nama je partai Islam..tang mana yang ada keislaman PAS ni...

Tanpa Nama berkata...

Woi 'Tanpa Nama..14 Jun 2011 6:28 PM'....bodohlah engkau, tak erti langsung kah...kah..kah...

panglima barisan depan.. berkata...

Fikir-fikirkan lah..buatlah pilihan yg mana baik..yg mana jahat..jgn sampai rakyat marhaen tertipu dgn gerombolan jahat ini..selamatkan tanah tumpahnya darahku..dari gerombolan jahat ini..kesianilah generasi yg akan datang..tertindas di tanah tumpah darahnya sendiri..jadi fikir-fikirkan lah wahai gerombolan jahat ini..!!!

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama 6.28pm

Demo tak haram...polis yg kata ia haram. kalau dapat permit, jadi halal la. Kalau kita dpt kerajaan BN/UMNO yg tidak bersih dlm pilihanraya, kita kena buat demo la, agar mereka berubah. Mengajar orang berubah drp jahat kepada baik itu satu fardhu kifayah, kan. Alangkah bagusnya jika PDRM dapat membantu mengawal dengan aman demo ni, dan bukannya guna meriam air dan gas pemedih mata.

sri hartamas

hati berkata...

demo ini anjuran BERSIH. BERSIH ini ada tuntutan yg tak dilaksanakan oleh pihak berkuasa. BERSIH ini menuntut tuntutan tersebut untuk mendapatkan keadilan dan "gentleman style" dlm pilihanraya. itu aje. klu kerajaan terima, x de nya sapa2 nak berdemo. kita kena ingat peratusan undi hampir 50-50 antara pr dgn bn dlm pru 12 tapi kerusi x sama. ok la kita kena terima bahawa negara kita ini mengamalkan sistem "kerusi" bukannya peratusan undi, tp bila mana pengundian itu adil dan saksama maka pr ada can menang. tapi dlm 2 pilihanraya lepas adil dan saksama ini x berlaku. itu je masalahnya. jadi untuk mengelakkan maslah ekonomi ke amende ke apa kata kerajaan yg berkuasa ini terima cadangan BERSIH ni. sekurang2nya 1 iaitu cap jari. lagipun 2,3 hari sblm pru 12 itu hari kan baru dibatalkan penggunaannya. dakwat tu pun rasanya masih ada lagi. apa kata kali ni pakai, baru okay.
lagi satu pasal perkasa, alaaaaa nak layan buat apa diaorg ni, diaorg dapat 1000 pun dah kira bagus. so apa sangat 1000 dibanding dgn 100,000 ye x??? x payah le nak kecoh2 pasal perkasa ini.
last but not least. jgn menang sorak kampung tergadai dah le. yg penting harga minyak murah pastu brg murah dan lain2 pun murah. itu yg penting. aku setuju dgn slogan tt pasal pilihanraya klu dapat mengubah apa2... yg penting klu spr ini tipu!!! apa nak buat?? apa perlu buat?? jgn klimaks cepat sangat beb......

Tanpa Nama berkata...

Hoi Tanpa nama 6.28pm,

Apalah benggong sangat ni...polis kerja jaga aman...kau faham jaga aman?...itulah...kalu tak tahu...jangan nak menyibuk...Jaga Aman tu maksudnya...polis jaga perarakan tu...yang tak mahu kasi tu kenapa?...takut?????...kan senang....kumpulkan peserta perarakan tu kat dataran merdeka...dia orang nak berarak keistana negara...tutup jalan tu kepada lalulintas buat sementara...bagikan dia orang berarak...dah sampai istana negara...suruh dia orang balik...ini tidak...orang nak berarak...ada malaoun yang buat provok...itu yang jadi huru hara tu...kau tahu siapa yang buat provok?...tak tahu???...ialah nak buat macam manakan...ahli umno ni akal pendek...terus teranglah aku cakap wahai tanpa mana....kau buatlah kajian/bancian....berapa ramai ketua bahagian yang hanya setakat SPM...itu pun hanya lulus BM aje....kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

Yang berahim Si Katak tu pura2 Melayu...yang anak dia kahwin ngan mat salleh..bersunat...tapi, dah bercerai berai dah kot...........Semua orang kelate dah tau...ketiak busuk..otakpun busuk....

BERSIH berkata...

UNTUK BINATANG BANGANG YG MASIH DOK TANYA KENAPA DEMO BERSIH BUAT DI KL.. DEMO BUAT DI KL SEBAB NAK SERAH MEMO PADA YDP AGONG KAT ISTANA NEGARA.. SEBAB AGONG BUKAN DUDUK DI KG CHUBADAK, SEBAB AGONG TAK DUDUK DI LANGKAWI, SEBAB AGONG TAK DOK DI PANTAI DALAM, ULU BERNAM, ULU SELANGOR ATAU TG MALIM.. SEBAB AGONG DUDUK DI KL JADI DEMO TU BUAT LAA DI KL.. JADINYA TAK PAYAH LAA SUSAH-SUSAH NAK BERDEMO KAT KOTA TINGGI JOHOR.. SEBAB AGONG DUDUK DI ISTANA NEGARA DI KL.

Tanpa Nama berkata...

http://lulzsecurity.com/releases/


check: pron.com user


ada baik punye berita


biar heboh 1Maalaaaun

Tanpa Nama berkata...

Masih ada lagi rupanya orang tak faham konsep perhimpunan ni.kah kah. teruk teruk.

Tanpa Nama berkata...

HOI BRO-BRO SIS-SIS SEMUA!!!!!!!!

jom turunnnnnnnnnnnnnnn 9/7/11 ni...

kita memang nak kacauuuuuuuuuu....

bukan kacau ketenteraman awam

tapi KITA KACAU KETENTERAMAN BN/UMPORNOOOOOOOOOOOO.......

Tanpa Nama berkata...

kami sokong bersih!!

-anak muda-

Tanpa Nama berkata...

Sokong Kita kacau ketenteraman UMNO APCO BN dan NGO..OK