Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 14 Jun 2011

BERITA BAIK UNTUK DAYAK




DAYAN BANGUN MELAWAN




PRESIDEN SWITZERLAND ARAH HARTA TAIB DISIASAT – keadilin daily

Presiden Persekutuan Switzerland, Micheline Calmy-Rey, mengarahkan satu siasatan dijalankan ke atas harta milik Ketua Menteri Sarawak, Abdul Taib Mahmud di dalam bank Switzerland.

Di dalam suratnya dengan tajuk “Pembekuan aset Abdul Taib Mahmud, ketua kerajaan negeri Sarawak di Malaysia” bertarikh 8 April kepada Yayasan Bruno Manser, Micheline berkata beliau sudah menyerahkan maklumat tentang aset Taib Mahmud di dalam institusi kewangan di Switzerland kepada badan FINMA (Swiss Financial Market Supervisory Authority), sebuah organisasi yang mengawal aktiviti pembersihan wang haram, untuk siasatan.

Yayasan Bruno Manser adalah satu badan bukan kerajaan yang berpengkalan di Switzerland dan berjuang menentang rasuah Taib di Sarawak. Ia ditubuhkan sebagai tanda ingatan kepada Bruno Manser, pejuang alam sekitar yang hilang di secara misteri di dalam hutan Sarawak selepas bertahun-tahun berjuang menetang pembalakan haram yang mengganggu kehidupan orang Penan di Sarawak, lapor Sarawak Report.

Di dalam suratnya itu, Micheline menyatakan bahawa pihak berkuasa negaranya mengambil serius kebimbangan di peringkat antarabangsa tentang kemungkinan Taib mengambil untung secara haram daripada rasuah hasil pembalakan di Sarawak. Beliau sendiri menyatakan rasa tidak gembiranya kemungkinan aset daripada rasuah itu dilaburkan di Switzerland.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


nota:
harta ini wajib dibekukan
kemudian di rampas
kemudian di pulang kan ke rakyat sarawak

nota:
ini sebenarnya berita baik
bila taib terus kena tekan
taib akan terus lawan
taib tak akan letak jawatan

bila taib tak letak jawatan
ada pilihanraya umum
maka peluang untuk pakatan
dapat/bertambah kerusi lebih baik

nota:
rakyat sarawak waspada
kalau taib undur gerombolan akan masuk
lagi hancus tanah sarawak kena rembat

nota:
yang terbaik taib terus berkuasa
ini menjadikan dayak terus naik bengang
kah kah kah

BERSATU SOKONG DAYAK


5 ulasan:

cicit ngah layor berkata...

kahkahkah....pukoi lapan malam tak ader keluor beghiter ini.Sampai pukoi sembilan....pon tak keluor juger...lugu teman nunggunyer tp tak keluor2.

Itu ler ghagamnyer demer ni... pasai fitnah org,seghah pader demer.Biler kener batang idong sendighi....sengap,sbb tak dpt untung politik.

kahkahkah kerajaan Swiss ndak antor balik duit tu sbb duit tu duit yg dapat dgn jalan tak betoi.Najid kener teghimer duit tu bagi pehak ghakyat Serawak.kahkahkah...Ndak ker dier teghimer duit tu? Kalau teghimer,bermakner sah dah Taib buat keghojer haram mcm maner ditudoh olih Pres Swiss.Kalau tak ndak teghimer....org Serawak maghah,org penan pon maghah dan Serawak akan jatoh ketangan PR.

kahkahkah....ambik jer ler duit tu...pilihanrayer dah dekat...duit musti banyak.Kalau tak cukup duit....undi pon tak cukup.Kalau tak pon bulih gunerkan duit tu untuk kendughi kawinkan anak.... koghang2 duer tiger kapai teghobang punyer rombongan.

Tanpa Nama berkata...

SPRM masih lagi menyiasat dan siasat sampai kiamat tak jumpa2 bukti.
Suruhanjaya Pelir Rakyat Malaysia.

Tanpa Nama berkata...

pelik tul... org kafir kat luar lebih perihatin akan rasuah banding kat mesia nie.. org mesia yang islam yang solat 5 kali siang malam plak ambik rasuah... dunia2.. apa nak jadik nie..

REVOLUSI_MALAYSIA berkata...

orang UMNO BODOH ANAK HARAM GAMPANG PUKIMAK BANGANG sorang pun tak de yer dalam isu2 cam ni?

BABI SAMA PENYOKONG UMNO!

Tanpa Nama berkata...

rampas, mungkin. pulang? tunggu-lah sampai rambut jadi putih