Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 8 Jun 2011

KOREK KOREK KOREK




KOREK KOREK




AHLI UMNO KELANTAN DIPECAT CABAR ROS SEGARKAN KRISIS 1987
- minsider

Seorang ahli Umno yang dipecat tahun lalu kerana melanggar perlembagaan parti telah memfailkan kes terhadap Pendaftar Pertubuhan (RoS) semalam untuk mendapatkan balik keahliannya — kes yang mengingatkan kembali krisis 1987 dalam parti teras Barisan Nasional (BN) itu.

Seorang ahli perniagaan dari Kelantan Amran Abdul Rahman, yang pernah menjadi ahli Umno selama 14 tahun, mencabar RoS untuk menunjukkan bukti bahawa cawangan-cawangan di bahagian Tanah Merah telah didaftarkan secara sah, dan jika tidak, agensi itu harus mengisytiharkan Umno Kelantan haram, satu langkah yang akan membawa kepada pembatalan pemecatan beliau daripada parti.

Amran, 47, merupakan setiausaha Umno bahagian Tanah Merah ketika beliau dilucutkan keahlian pada 1 Mac 2010 mengikut Perkara 20.7 perlembagaan parti kerana membawa ketua bahagiannya Ikmal Hisham ke mahkamah.

Ekoran krisis kepimpinan 1987 yang menyaksikan parti itu diisytiharkan sebagai haram, satu perlembagaan baru dirangka selepas penubuhan Umno Baru, sekali gus melarang ahlinya membawa sebarang pertikaian ke mahkamah.

KAH AKH AKH
KAH KAH AKH
KAH KAH KAH


woit… MANA ADA KES… kah kah kah..

kah kah kah…KOREK KOREK KOREK…. kah kah kah…

woit…. MAHKAMAH DAN HAKIM SEMUA KOREK KOREK KOREK…. kah kah kah

kah kah kah…. MAT MONGOL AKAN BUAT PARTI GEROMBOLAN BARU….kah kah kah..

kah kah kah…INI BAGI PELUANG MAT MONGOL NAK TIBAI MALIKUL SEMBAB…. kah kah kah


MARI KITA RAYAKAN 9 JULAI


4 ulasan:

Anti TELAN berkata...

Ahli UMNO yang sebenar ialah AKAL.

Musuh UMNO yang celaka ialah Mahathir...kah kah kah kah

cicit ngah layor berkata...

ha ha...

Anak yatim udah bakor jambatan... kesudahannyer dpt jadi menteghi.

Yang soghang ni ndak bakor selasor pulak....tak lamer lagi jadi ketuer bahagian ler tu.

Puak2 pekembor molot bersiong ni,kalau dpt jadi ketuer bahagian....tak pyah jadi ADUN/MP pon tak aper...Duit tughun dr langit semuer jatuh ataih ghiber demer dulu.Itu yg jadi saman menyaman tu.Semuer duit punyer pasai.

opisboi berkata...

PARTI umnGok(BARU)A

meluat kat umno dulu, kini dan selamanya berkata...

... ada can tengok umngokk kena heret ke mahkamah ... kalau tak silap dulu diorang kata kalau ada bahagian/cawangan yang tak didaftarkan dengan sendirinya parti induk tersebut terbatal pendaftarannya ... (tolong sapa sapa boleh pastikan bab ni) ... kalau lah peruntukan undang-undang ni masih terpakai lagi ... ada can umngook di anak haramkan lagi ...