Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 22 Jun 2011

SALUT UNTUK ORANG YANG BERANI




SIAPA JANTAN INI?



nota:
siapa jantan ini?
apa hubungan dengan teoh
kah kah kah


RCI TEOH : TEERPULANG KEPADA AGONG UNTUK UMUM - mkini

Suruhanjaya Diraja yang menyiasat kematian pembantu politik DAP Teoh Beng Hock hari ini menyerahkan laporan setebal 124 halaman kepada Yang di-Pertuan Agong Tuanku Mizan Zainal Abidin di Istana Terengganu di Kuala Lumpur.

Sesalinan laporan oleh lima anggota panel itu juga akan diserahkan kepada Najib Razak petang ini, kata pengerusinya, James Foong.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit..PELIK NEGARA INI…. kah kah kah..

kah kah kah… MENGHAIRANKAN NEGARA INI…. kah kah kah..

kah kah kah…AmAT UNIK NEGARA INI…. kah kah kah…

nota:
your honour
i’ve nothing to say nor to add
I rest my case
opps … I rest my pencil case to you
kah kah kah

nota:
apa sudah jadi dengan
rakyat didahulukan kah kah kah

12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

setakat nak umum apa barang.... pi mampusla yang tukang umum tu!!!

Tanpa Nama berkata...

bila bacul, nyorok belakang ponggong agong.....
cait, piiiiraa mabuk

Tanpa Nama berkata...

ok, ini seperkara yg aku tak berapa faham... jadi aku nak bertanya (tolong jgn laju label aku bodoh, kalau bodoh tak bertanya, sebab samada tak tau pun apa nak ditanya atau sebab terus terjah je kunun2 pandai/semua tau)

agung ialah ketua negara.

jadi aku tak nampak apa2 isu kalau beberapa org disetubuhkan utk membentuk satu badan soalselidik berlabel suruhanjaya "diraja" di mana mereka membuat & menyerah laporan kpd agong sebagai ketua diraja malah ketua negara.

tapi aku tak faham kenapa selepas selesai & puas bersetubuh, suruhanjaya "diraja" sebegini perlu juga menyerah laporan yg sama kepada menteri perdana.

kerana, setahu aku, menteri perdana cuma ketua bahagian eksekutif.
dia sebenarnya bukanlah ketua bahagian legislative (penggubal undang2 atau dewan parlimen).
dan sememangnya dia bukan ketua bahagian judiciary (kehakiman).

jadi kenapa suruhanjaya yg menjurus kepada bab penghakiman perlu kow tow kepada menteri perdana pula?

sesiapa yg mengaku bijak tu tolong rungkaikan kekeliruan aku nih...
terimakasih

ask. and you'll get it.

-average joe-
klakka-la.blogspot
klickdefella(klakka-la)
twitter: averagejoeMY

Tanpa Nama berkata...

hm

Tanpa Nama berkata...

Pelik Kali ni libation aging pulak? Suruhanjaya diraja sebelum ini takda pulak habaq MCM ni? Adakah dah talley pushing keeling lagi? Harp agong plak cover?

Tanpa Nama berkata...

Pelik Kali ni libation aging pulak? Suruhanjaya diraja sebelum ini takda pulak habaq MCM ni? Adakah dah talley pushing keeling lagi? Harp agong plak cover?

Tanpa Nama berkata...

Siasat punya siasat dan tubuh lagi suruhan di raja, benda tu nampaknya terperuk dan tak diumumkan.Tak pa lah.......Rakyat tetap bersabar.Rakyat tak kan merusuh kerana kes ini.Kalau merusuh dikata menderhaka kepada raja-raja.Jadi....kita tunjukkan protes kita dalam PRU 13 nanti.Itu pun kalau inginkan perubahan.Kalau tidak.....kekalkan saja kerajaan yang ada.KAN RAKYAT DIDAHULUKAN.....DALAM SERBA SERBI.

Jebat2 berkata...

Babi Negara pas report kat sultan supaya rakyat akan marah sultan. Pastu kata rakyat derhaka pd sultan. Woit, keja sultan bukan umum tarikh tengok anak bulan, tarikh posa &raya aje ke? WOI UMNONOK, INGAT RAKYAT BODO MCM KO KA?

Tanpa Nama berkata...

kenapa cakap macam tu? tak boleh ke guna istilah dan bahasa yang baik sikit, dimana ehsan nya seorang hamba itu? (kalau anda seorang Islam) dan dimana budaya bangsa seseorang itu (kalau anda bukan beragama Islam)

Tanpa Nama berkata...

patik buat silap tuanku
minta tuanku pertahankan patik
yang hina dan keji ini
nyorok belakang daulat
ketuanan lah tu

Tanpa Nama berkata...

saudara sekelian
biar kita berdebat secara berhemah
gunakan bahasa mudah
jangan keji atau maki orang
dewasa ini semua sudah pelajaran

REVOLUSI_MALAYSIA berkata...

tanpa nama 22 Jun 2011 11:05 PM...

ini mesti UMNGOK punya orang ni... hujah kalah, masuk bab moral plak... woi bodoh bedengung... sebab ko bodo nak mampus la elok dicakap maki seperti diorang maki UMNO... aku setuju maki UMNO... pasal korang punya puki la bodo mangai, minyak harga mahal... sokong lagi, pi la sokong lagi... sebab ko sokong la, aku panggil, SELURUH KETURUNAN UMNO = PUKITIANG NEGARA!