Isnin, 18 Julai 2011

BINCAT ROSMAH TERSEMBOL




BINCHAT ANAK BADAK





CINCIN ROSMAH RM24.45 JUTA : DATA KASTAM CUBA DIPADAM – CHEGU BARD
– keadilan daily

Pengerusi Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), Badrul Hisham Shaharin mendedahkan pihak kastam di raja Malaysia (KDRM) cuba melindungi
transaksi pembelian cincin berharga RM24.45 juta yang dibeli suami perdana menteri, Rosmah Mansor.

Menurutnya, sebaik sahaja siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dilakukan ke atas individu bernama A. Krishnan, sistem kastam di kargo Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur telah mengalami masalah.

“Sebaik sahaja siasatan SPRM bermula maka sistem kastam di Kargo, KLIA telah ‘down’ hampir 3 jam.

“Kakitangan agen pengurusan kargo tidak lagi boleh mengakses sistem kastam seperti biasa selepas itu, pelbagai ‘syarat’ dikenakan semuanya dijalankan secara ‘manual’,” kata Badrul atau dikenali Chegu Bard.

Beliau berkata, satu pekeliling turut ditampal di papan kenyataan kargo di KLIA, namun ditanggalkan beberapa jam kemudian kerana mungkin tidak mahu arahan rasmi itu ‘dibocorkan’.

“Kami telah menjangkakan sebelum ini data dalam sistem ini mungkin saja akan dipadamkan atau dipinda untuk menjaga ‘Imelda Rosmah’. Bayangkan dalam kes lebih serius iaitu kes pembunuhan Altantuya rekod imegresen pun boleh dipadamkan,” katanya.

Menurut Chegu Bard, Sabtu lalu KDRM mengeluarkan borang asal yang hanya boleh dicetak oleh pegawai tinggi kastam atau agen pengurusan terlibat, berhubung transaksi itu.

Katanya lagi, borang yang dinamakan ‘borang 2′ dikeluarkan pihak kastam untuk membuktikan berlian itu dibawa keluar ke Singapura 4 hari selepas ia dibawa masuk ke negara ini.

“Kononnya belian itu hanya untuk pameran belian yang dibuat di rumah VVIP sahaja dan kemudian dibawa keluar semula ke Singapura,” kata Chegu Bard.

Menurut sumber dalaman, kata Chegu Bard, kewujudan borang kedua tersebut menyatakan pembelian berlian menggunakan ‘hand carry’ dan borang secara manual keluar ke Singapura.

Chegu Bard berkata, sumber itu juga memaklumkan Freight on Board (FOB) pembelian tersebut berbeza, sedangkan FOB adalah nilai sebenar barang yang dibeli mengikut
harga invois.

“Nombor daftar ROC Jacob & Co pun tak sama, sepatutnya jika barang masuk untuk pameran dan sebagainya seharusnya ada terma ikrar, tetapi sebaliknya dalam sistem kastam ketika belian itu masuk lansung tidak wujud sebarang terma ikrar hanya untuk pameran dan akan dibawa keluar semula,” Chegu Bard memetik sumber tersebut.

Chegu Bard berkata, sepatutnya sekiranya dakwaan itu tidak betul, Rosmah- yang digelarnya sebagai Imelda Rosmah perlu tampil untuk menafikan dakwaan itu.

“Bagaimana pula dengan gelang ‘zebra’ dan jam ‘zebra’ yang juga keluaran Jacob & co yang jelas ada gambar Imelda Rosmah menggunakannya ? Adakah Jacob & co hanya bagi pinjam kerana dia terpulih menjadi duta produk Jacob & co ?,” soal beliau.

TERUSKAN PERJUANGAN KITA


8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

sham, tolong link lagu ni dalam posting kau
http://www.youtube.com/watch?v=pFhZ9MDHTM4&feature=player_embedded#at=87

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

pemecah berita terkini thx.bro

Tanpa Nama berkata...

segala macam cara dimanipulasi selagi boleh untuk menyelamatkan pera perasuah ini apatah lagi bertenggek atas nama pemimpin...aneh masih ada pencacai yang matanya masih lena hatinya tertutup rapat kepada kebenaran...

Tanpa Nama berkata...

bila tt tulis bincat aku memula mmg xphm ape mende bincat tu..tp bila ingat balik dulu time aku keje nilai,budak2 kt kilang aku selalu sebut " ontah apo bincek yo"...gua pun xphm bincek tu apa mula2..bila tt tulis bincat baru la gua phm bincat tu klu org nogori sobut bincek...yo ko?..woit rosmah..ontah apo bincek ekau tosombul kuar...kah kah kah...

Tanpa Nama berkata...

Puak UMNOAPCOYAHUDI akan mempertahankan NAJIBALTANTUYA dengan berbagai cara penipuan yang diupah bertujuan menipu rakyat Malaysia,
Bila penyamun dan perompak berkuasa, maka berbagai tipu muslihat dilaksanakan melalui UPAH bagi memghalalkan tindakan mereka, Rakyat masih kena tipu sepanjang masa.. TAHNIAH kepada UMNO.

Tanpa Nama berkata...

hohoho! utk sebab itu, semua kena buat paperwork berlebihan! memang takde lain kerja!!

Tanpa Nama berkata...

dah kenapa kastam nie? nk maen sorok2 la pulok..pastu bile SPRM cr x jumpe.. bl SPRM tahan kang pgwai tinggi.. hai hai hai.. ntah ape pulok yg jd...

Tanpa Nama berkata...

Takdo makno eh cincin maha2... tapi body tak slim. Minchek omak eh lah.