Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 25 Julai 2011

MAK CIK DAN PAK CIK FELDA KENA TIPU LAGI



TERUS JADI HAMBA






JANGAN PERPEDAYA JANJI PEMBANGKANG
- meloya

Para peneroka Felda diingatkan tidak terpedaya dengan janji parti pembangkang yang mahu memberikan tanah jika mereka memenangi pilihan raya umum akan datang.

Pengerusi Gabungan Wawasan Generasi Felda (GWGF), Rozali Ismail berkata, ia hanya janji kosong kerana tidak merujuk kepada sebarang fakta tetapi dibuat bagi menarik perhatian peneroka untuk menyokong mereka.

Beliau berkata, pembangkang akan menjanjikan apa sahaja kerana mereka mahukan undi peneroka dan apabila tiba masanya untuk menunaikan janji, mereka akan mengelak dengan memberikan seribu alasan.

"Bilangan peneroka adalah ramai dan bukan setakat generasi pertama sahaja malah kita telah sampai kepada generasi keempat. Macam mana mereka mahu membahagikan tanah yang dijanjikan itu.

"Pembangkang sedar masyarakat Felda merupakan penyokong kuat kerajaan. Mereka hanya mahu merosakkan pemikiran peneroka dengan menabur janji yang mereka sendiri tidak pernah fikir untuk menunaikannya," katanya.




MARI FAHAMI BERITA INI:
apakah pakatan rakyat membuat fitnah?
dari berita ini jelas bahawa tanah ramai peneroka felda tidak memiliki geran
ertinya mereka hanya bekerja untuk felda

kenapa TIDAK DIBERI GERAN?

ini untuk mengikat para peneroka
ini untuk memastikan para peneroka
akan terus menjadi pembeli baja
pembeli alatan keluaran felda
ini untuk menjadikan peneroka felda
pasaran/pembeli yang terkurung

kalau tanah ini telah ada geran
maka peneroka boleh kata:

puki mak kau… ini tanah aku.. aku jual atau atau aku beli
pada sapa yang aku suka… pergi mapoos laaa …

pada masa ini tidak mungkin peneroka berkata demikian
kerana tidak ada geran

dengan tidak memberi geran
para peneroka akan terus terikat dan wajib mengikut gerombolan
justeru apabila pakatan memerintah maka semua peneroka akan memiliki geran

ini janji bohong?
kalau ini janji bohong
kenapa gerombolan tidak beri geran pada peneroka?


PENEROKA JADI GERAM TURUN KE JALAN RAYA




NOTA:
kenapa geran tak diberi?
apa salahnya geran di beri?
apa tipu mislihat dengan geran?

20 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

apa lagi gempur la FELDA. kat bandar ni inshaAllah takyah risau.

Tanpa Nama berkata...

Duit orang Felda Sungai Buaya Rawang dah habis ker bayar

Tanpa Nama berkata...

ya dulu memang makcik dan pakcik felda kene tipu selalu dgn pemerintah BN..tapi insya allah..melihat kepada peratusan undian dari felda kepada PR meningkat pada PRU12 lalu..harap2 PRU13 ni menjadi PRU terakhir untuk pemerintah BN berkuasa..

memang penuh penipuan pemerintah dan konco2 dia..

sedikit info :

selepas tanaman semula..felda mengambil alih pemotongan sawit dan setiap bulan mak bapak aku cuma dapat RM1500 - 1700 gaji daripada felda..tu belum tolak rm200-300 duit hutang ambil barang kt kedai felda...

alasan tolak
1.upah potong
2.upah baja
3.duit baja
4.simpanan penanaman semula
5.upah racun
6.duit pengurusan??

Setelah aku bagitahu org felda yg ada penipuan dlm urusan felda ni..kami pakat keluar felda buat pemotongan sendiri..
ini hasil nya dari jumlah bulan lepas 10tan x RM700 setan = RM7000 sebulan..(6bulan buat average sebulan dapat 10tan hasil tuai)

1.Upah potong rm70x10tan=RM700
2.Upah Baja rm400 / 10ekar
3.Duit baja rm2600 hanya 4kali membaja setahun(beli baja mahal tu)2600 x 4 bahagi 12bulan =866 sebulan
4.Upah racun rm400 / 10ekar
5.simpanan penamaman semula - 18tahun lagi baru akan ditanam semula dan RM1000 kami menabung sebulan utk kos ini..1000x12x18=rm216000 lebih dari cukup utk kos tanam semula..

RM7000 tolak
700-400-400-866-1000 =
RM4334 Gaji bersih mak ayah aku..
luorang bayangkan dari gaji rm1500 kepada 4ribu lebih ni..mana lebih ni pergi??takkan pengurusan ambil 2ribu lebih kot..lebih dari tuan empunya hak..kata felda bantu peneroka..aku malas nk ulas..sapa yg ambil dan sapa yg kelepet itu dia akan jawap kt akhirat esok..yg aku tau..ada penyelewengan disini..(TAPI ADA JUGA PENGURUSAN FELDA YG TELUS,TAPI ITU TEMPAT LAIN LA...YG AKU DENGAR..kalau ada 10tempat..1je telus..lelain sama macam felda tmpt mak ayah aku)

Jadi ramai orang felda yg keluar dari pengurusan pemotongan felda termasuk mak dgn ayah aku mengucapkan terima kasih pada aku kerana mereka dapat hidup sedkit senang dari dulu..aku cuma ckp 1 jek..jgn lupa undi PAS..insya allah kita akan lagi senang jika mereka tunaikan negara kebajikan mereka..

korang dgn cara korang menulis blog2 untuk tawan balik malaysia ni supaya menjadi kerajaan rakyat..kami pun ada cara kami sendiri..yg penting ikhlas kerana allah taala..sama sama kita kembalikan hak rakyat dalam kerajaan malaysia ni..Allahu akbar..

Tanpa Nama berkata...

gua selaku anak felda bersetuju dengan hujah lu TT..sayang lu la TT..
lu jgn risau tt, gua dah brainwash org2 felda tmpt gua bila gua balik kmpung dan alhamdulliah hampir separuh warga felda di tempat gua dah keluar dari felda untuk menanam sendiri dan ternyata pulangan apabila menanam sendiri adalah lebih menguntungkan walhal berlipat kali ganda dari mengikut felda dalam skim tananam semula..bayangkan la tt, selama ni kwn2 bapak gua merungut kualiti penjagaan dari pekerja2 felda amat barai, semak samun kebun x ditebas, tepi2 jalan besar je bersih tu pun time pegawai wilayah dtg check tapi kt ceruk2 dalam tu mcm sial, tinggi semaknya, bila warga peneroka suruh pegawai wilayah turun masuk dalam skit xnak..die kata ok je..memang la ok kalau tepi2 jalan yg bakal die lalu je bersih..babi punya pegawai felda..tu belum kes penipuan gred buah lagi ni..sampai bila pakcik-pakcik felda dan makcik-makcik felda nk kena tipu?

kah kah kah kah..

lepas ni mesti ada juak2 united malay national organization ckp gua x kenang budi..pegi mampos sama kenang budi, mak bpk gua kait buah utk sara gua adik beradik, bukan dpt duit percuma dari felda, nk cakap pasal kenang budi, para juak kne fikir dulu pasal penipuan felda selama ini dan ketirisan dalam organisasi felda yg mengkayakan seseorg..diorg tu patut kenang budi..puiiii!!!

p/s: pengurus felda tempat gua sampai terdesak kumpulkan semua warda felda yg mohon utk mengurus ladang secara sendiri utk kembali dengan felda tapi semua tu dah terlambat.. kah kah kah kah kah kah..

Abu Safwan berkata...

Komponen2 BN - Umngok, MCA, MIC, PPP, PDRM, SPR, SPRM, RTM, TV 3/4, NTV7, TV8, TV9, Utusan Meloya, Berita Hairan, pendokong2 UG, FELDA, dan yg latest sekali GWGF. Ada lagi yg tertinggai?

serenity9260 berkata...

itu dia,terbaik la tt.tanpa geran,budak2 felda dan makcik2 felda akan terus menyembah umno sebagai tuan kekal abadi diorang

1.Gol Penalti Paling Best Dalam Sejarah(Video)
2.Pendedahan Bagaimana Ahli Yoga Duduk Terapung Di Udara(Video)
3.Air Terjun Mengalir Secara Songsang(Video)

CEO berkata...

"kalau tanah ini telah ada geran
maka peneroka boleh kata:
puki mak kau… ini tanah aku.. aku jual atau atau aku beli
pada sapa yang aku suka… pergi mapoos laaa …"

i like.

p/s - woi rozali ismail, kepala bana la. takde fakta kepala bana la WOI. yg tipu OER TU NATANG APA?

Tanpa Nama berkata...

aku bangga ngan bapa aku....bekas peneroka felda (sebab dah bebas dari cengkaman felda)....

masa tanam semula dulu...bapa aku dan segelintir rakan2 nya yang dikatakan keras kepala, mengambil keputusan melawan arus dgn tidak menyerahkan tanam semula kepada felda....lantaran itu pelbagai tekanan, cacian, tohmahan, penindasan diterima oleh bapa aku....

duit tabung tanam semula ditahan oleh felda (sehingga kini)....x mengapa...bapa aku dtg ke kl menjadi jaga, untuk kumpul modal tanam semula....(aku menangis mengenangkan peristiwa ini)....dpt gaji jaga, dibeli sedikit demi sedikit benih sawit....ditanamnya secara berperingkat....

dan kini, hasilnya....sebulan stakat rm4k- rm6k, senang2 jer dapat...mengalahkan gaji aku....

peneroka yang masih di bawah felda....setakat rm2k sebulan dibayar hasil bulanan.....sekarang meronta ronta ingin keluar dr perjanjian dgn felda....tapi, sdh terlambat....meronta la kamu sampai ke liang lahad pon....xder nye felda nak layan.....

Tanpa Nama berkata...

tanpa nama 25 julai 2011 1.14pm,
semoga ramai lagi anak2 felda yang mcm kau yg boleh bagi kesedaran kat warga felda.
teruskan usaha murni.

Tanpa Nama berkata...

hahaha jadi hamba BN selama2nya.. Rozali ni sudah jadi kaya raya masuk dalam forbes list dah wei.. sian makcik pakcik felda.. sudahlah kena tipu, kene jadi hamba BN la pulak..

kepada anak2 felda, teruskan usaha meracunkan fikiran masyarakat felda supaya jangan lagi menyokong BN.. biar juak2 BN berkelahi sesama sendiri.. FELCRA pun sama..

budakbalun berkata...

hari tu GWGF ni buat himpunan di Felda gedangsa hulu selangor bukan main ramai turun!!

malamnya PAS buat forum perdana di masjid.. hampas!! sorang UMNO pun tak turun!

memang hamba abdi dunia puak2 nih!

Tanpa Nama berkata...

aku suka giler. tukar tiub tulis,walaupun aku tak baca tapi aku minat.. giler..

Si S*xy Kembali Beraksi(18sx)+[mak bapak pun tak boleh tengok]


Gambar Teksi Mewah Di Thailand

Cool:Semua Lukisan INi dibuat dari Chewing gum


China gunakan pekerja CANTIK untuk Bank Sperma

[100 % Censored]Aksi Jilat Bure* dan Kot*

FileHippo berkata...

Encik TT, sila pamerkan mesej ini di depan posting yang baru.

Projek 'pemutihan' yang dilakukan oleh imigresen untuk warga asing adalah menipu semata2.

Kenapa sekarang baru pihak imigresen beria-ria sangat nak buat projek 'pemutihan' dengan menggunakan kaedah biometrik?

Penggunaan biometrik untuk warga asing adalah untuk mengambil data-data tersebut dan dipindahkan ke dalam data-data spr.

Data-data warga asing yang sudah ada dalam data spr akan digunakan oleh pihak ketiga (pihak lain) untuk mengundi.

Untok pengetahuan semua, undi pos di setiap DUN dan parlimen telah bertambah berkali ganda untok memenangkan gerombolan.

Selagi undi pos ada, pakatan tidak akan menang majoriti untok menguasai negara ini.

Undi pos harus dihapuskan.

Kad pengenalan/ic/mykad telah diberikan kepada beribu2 warga asing di negara ini supaya mereka dapat mengundi pada pilihan raya hujung tahun ini.

Ya, pilihan raya umum hujung tahun ini november 2011.

Dari sumber dalaman spr, kaedah biometrik akan gunakan tidak lama lagi.

Semua tuntutan Bersih tidak akan dilayan...


www.filehippo.com

yes berkata...

Tolong tunjuk gambar malaon yg bercakap. Aku tak mahu melepaskan geram pd salah orang

Lang berkata...

mokcik pokcik dah mcm cerita kunta kinte jek... lari tangkap... tentang tangkap... cuma bezanya... makcik pakcik dptla duet... kunta kinte dpt makan jek... yg samanye ialah keduanya tak merdeka...

Tanpa Nama berkata...

pukimak kau Rozali..
kah..kah,.kah..

Tanpa Nama berkata...

Aku di bandar ni dah cuba yg terbaik utk pegaruh keluarga & kawan2 utk sokong Pakatan Rakyat.

Hangpa di kampung2, Felda & sebagainya harap2 dapatlah usaha lebih utk brainswash kenalan terdekat, pakcik & makcik di kampung.

Jangan lupa minta bini atau awek2 sekali undi Pakatan Rakyat. Perempuan ni ramai tak kisah pasal politik..hari2 baca media UMNO plak tu, sbb tu masih ramai yg undi BN walaupun suami/boyfriend sokong pembangkang.

Tanpa Nama berkata...

Aku anak felda... Tlong...Tolonggggg... Lpaskn mak Bpk aku dari cengkaman felda...

Aku Pun Org FELDA berkata...

Aku budak FELDA Lepar. Tak semua apa yg FELDA buat tak betul dan tak semua apa yg korang terpekik-pekik tu betul!

Klu tak puas hati, jumpalah Rozali dan bincang dgn dia. Dia mgkn lbh tahu hal sebenar sbb dia ni Pengerusi GWGF.

Kau pergi maki dan carut dia dlm blog TT ni kejadah apa? Jgnlah terikut2 budaya org bodoh dlm berhujah!

Hang Jebat berkata...

Ada je aku tengok org yg tak dapat geran boleh hidup senang. Mrk tak jadi hamba pun sesama manusia. Yg jadi hamba manusia ni adalah org2 pengecut dan mengharap duit daripada tuannya walaupun tuan dia tu penzina, peminum arak, peliwat.