Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 25 Julai 2011

WAHAI BANI MELAYU



MENTERI PERTAHANAN




MENTERI : PESAWAT PEJUANG MIG-29N PERLU DITUKAR
- mkini

Kerajaan sedang menimbang untuk menggantikan sepenuhnya pesawat MiG-29N milik Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) dengan pesawat tempur pelbagai guna (MRCA) Eurofighter Typhoon buatan empat buah syarikat aeroangkasa Eropah.

Menteri Pertahanan Ahmad Zahid Hamidi berkata TUDM pada ketika ini memiliki 10 buah MiG-29N yang dibeli pada 1990-an dan khidmat jet pejuang buatan Rusia itu perlu ditukarkan.

Beliau berkata kementeriannya sedang membuat uji nilai jet pejuang Eurofighter Typhoon yang mempunyai kelajuan 2 Mach, merangkumi kemampuan sistem teknikal dan persenjataannya yang canggih.

"Memang diakui Eurofighter Typhoon, sebuah pesawat tempur yang terbaik namun harganya yang mahal membuatkan kita perlu membuat uji nilai secara terperinci. Bagaimanapun ia bergantung kepada kemampuan kewangan negara," katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


mari fahami makna berita ini:

berita ini bermakna gerombolan sedang merembat
berbilion bilion ringgit kontrek jual beli senjata
ini projek last kopek
ini menunjukkan mereka sedar bahawa inilah kali terakhir
untuk mereka membuat duit sebelum mereka melarikan diri untuk’
bersama leila the first lady di saudi arabia

kontrek pertahanan adalah kontrek paling lumayan
kontrek ini adalah milik rosmah
tidak ada sesiapa yang boleh
meluluskan kontrek pertahanan melainkan rosmah

subsidi gula dipotong
subsidi sekolah dipotong
subsidi minyak dipotong
subsidi hospital dipotong

yang dinaikkan ialah belanja untuk beli senjat

wahai bani melayu
apakah kamu tidak melihat apa yang telah terjadi
kepada orang orang yang terdahulu dari kamu
wahai banai melayu
tidak kah kamu sedar bahawa kamu telah ditipu
dan di gula gulakan oleh satu gerombolan penjenayah
wahai melayu
tidak kah kamu melihat akan kezaliman yang berlaku dihadapan mata kamu
wahai bani melayu
bagunlah kamu dari kemelayuan kamu
wahai bani melayu
negara manakah yang akan menyerang
hinggakan perlu membeli kapal perang
wahai bani melayu kenapa kamu ini bodoh macam telo


KES SENJATA BELUM SELESAI


- kes rasuah kapal selam belums elseai
- kes beli eurokopter belum selesai
- kes beli sukhoi daru russi dan berebut komisen belum selesai

RAKYAT NAIK GERAM AKAN TURUN KE JALAN RAYA




20 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

dah takde hal nak turun ke jalanraya lagi sekali. kami semua dah melintasi garisan takut itu. tq TT.

Beruk Ketawa...kahkahkah berkata...

Wahai Bani Melayu..

" Usahlah kamu makan nasi sambil bersila di Guar Cempedak Khamis ini bersama isteri rosmah "

Takut nanti kamu semua jadi BANGANG tak ada ubat...kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

pecah perut aku tengok gambar terbaru PM malaysia..
Kreatif betul...

Tanpa Nama berkata...

dahsyat muka geram tu hehe

mek berkata...

kah kah kah

gambar menteri pertahanan tak boleh blah.
harap2 lepas ni bani melayu semua sedar

Abu Safwan berkata...

Dari http://air-attack.com/page/43/Eurofighter-Typhoon.html, harga sebiji Eurofighter Typhoon ni sekitar USD45-50 Juta. Agak2 berapa la puak2 ni akan sapu utk komisen?

ANAK JAWA berkata...

bro tt, najib beli jet pejuang semua tu dia nak perang dgn rosmah. statment dia beli jet betul tp order toy. bboleh rosmah dgn najib berperang dgn cucu dia nanti.

gengjahat berkata...

bro tt...

ulas sket pasal mende ni...Airasia pindah ofis ke jakarta..

http://pencacai-semalaysia.blogspot.com/2011/07/giliran-air-asia-malukan-najib-kah-kah.html

Tanpa Nama berkata...

malam kang mesti ngigau ni!hahaha!
nyesal aku tgk gambar tu.

cotatua berkata...

huwa.. hahahahahah

memang takleh tahan nengok gambornye najib rusamah

Si S*xy Kembali Beraksi(18sx)+[mak bapak pun tak boleh tengok]


Gambar Teksi Mewah Di Thailand

Cool:Semua Lukisan INi dibuat dari Chewing gum


China gunakan pekerja CANTIK untuk Bank Sperma

[100 % Censored]Aksi Jilat Bure* dan Kot*

musibat berkata...

Pada hemat aku..kalau nk beli peralatan perang pun..beli la ketika kewajipan pada rakyat sudah dibereskan..ini perut rakyat diikat dan dicatu..subsidi itu ini dikurangkan..sibuk plak nk beli kapal terbang rega billion2..ini semua komisen punya pasal...aritu cakap kalau buat negara kebajikan..Malaysia akan muflis..dasar mempelam busuk punya menteri...

1Crony berkata...

Tak payah nak uji nilai lah kalau nak beli dengan wang gomen. Buat seperti biasa.... syarikat/produk mana yang menawarkan komisen paling tinggi kepada wakil pembeli (walaupun jet pejuang tak boleh terbang), maka syarikat/produk tersebutlah yang akan dipilih. Harga jangan dikira, kerana semuanya terletak di bawah Akta Rahsia Rasmi Negara, negara lain beli dengan harga 5 juta pound, 1Malaya akan beli dengan harga 75 juta 1Malaya. Itulah baiknya politik UMNO untuk memperkayakan beruk-beruk jahanam yang berkiblatkan wang dan kemewahan dunia dengan merompak wang rakyat secara halus dan penuh berhelah. Pergi mampuslah UMNO!

FileHippo berkata...

Encik TT, sila pamerkan mesej ini di depan posting yang baru.

Projek 'pemutihan' yang dilakukan oleh imigresen untuk warga asing adalah menipu semata2.

Kenapa sekarang baru pihak imigresen beria-ria sangat nak buat projek 'pemutihan' dengan menggunakan kaedah biometrik?

Penggunaan biometrik untuk warga asing adalah untuk mengambil data-data tersebut dan dipindahkan ke dalam data-data spr.

Data-data warga asing yang sudah ada dalam data spr akan digunakan oleh pihak ketiga (pihak lain) untuk mengundi.

Untok pengetahuan semua, undi pos di setiap DUN dan parlimen telah bertambah berkali ganda untok memenangkan gerombolan.

Selagi undi pos ada, pakatan tidak akan menang majoriti untok menguasai negara ini.

Undi pos harus dihapuskan.

Kad pengenalan/ic/mykad telah diberikan kepada beribu2 warga asing di negara ini supaya mereka dapat mengundi pada pilihan raya hujung tahun ini.

Ya, pilihan raya umum hujung tahun ini november 2011.

Dari sumber dalaman spr, kaedah biometrik akan gunakan tidak lama lagi.

Semua tuntutan Bersih tidak akan dilayan...


www.filehippo.com

Tanpa Nama berkata...

Dear TT,

Nice touch work. Really suits him.

Anyway, u r right, they are trying steal as much as they can b4 they lose.

What a shame!!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

masyuuuuuuuuk........

lutfie berkata...

mana boleh lari Saudi Arabia la... itu negara pengganas... kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

TT... tolong cari gali lobang isu 'pemutihan" aku dah tak tahan tgok ramai warga asing keluar masuk bngunan kerajaan yg tUH....
stiap ari mesti ade...
-ptjya-

Tanpa Nama berkata...

ATHENS (Reuters) - Moody's cut Greece's credit rating further into junk territory on Monday and said it was almost certain to slap a default tag on its debt as a result of a new EU rescue package.

It was the second rating agency to warn of a default after euro zone leaders and banks agreed last week that the private sector would shoulder part of the burden of a rescue deal that offers Greece more cash and easier loan terms to keep it afloat and avoid further contagion.

"The announced EU program along with the Institute of International Finance's statement implies that the probability of a distressed exchange, and hence a default, on Greek government bonds is virtually 100 percent," Moody's said in a statement.


bahana dari sistem kapitalisma yg setiapdetik mengasakmenghimpit demi lebihkaya lebihkaya dan kayalagi kayalagi dan lagi dan lagi...

kalau salahtadbir mana2 negara termasuk malaysia juga akan segera menempuh nasib serupa... bukankah anak jala telah berfatwa:
negara bakal muflis 2013?!

ohh... tapi tu setakat anak jala yg hanya mampu menangkap abak ikan & ikanbilis shj... cip besar dia dah pasang pelbagai jenis jala yg jauh lebih besar lagi yg mampu menangkap segala ikan besarrr punye! bukankah dia dah berfatwa:
our economic fundamental is strong?!

haramjadah!
jom ubah!

-average joe-
klakka-la.blogspot
klickdefella(klakka-la)
twitter: averagejoeMY

Tanpa Nama berkata...

inilah wajah KUIN KONTROL UMNOAPCO yang dapat kawal/mengesuaii seluruh ahli UMNO di Malaysia dan disuruh makan taik, Mereka makan taik tanpa fikir waras, dan ikut/sokong UMNOAPCO sehingga memperbodohkn diri sendiri bersama keturunannya sekali.Bertambah kayaraya adalah puak koprat UMNO,kroni UMNO,cukong UMNO dan Ketua Bahagian UMNO. Ahli UMNO peringkat bawah, gulungan atasan tersebut hanya kenal mereka semasa mengundi PRU sahaja.

opisboi berkata...

beli senjata kamsen byk! bolih beli loket berlian pulak!