Khamis, 7 Julai 2011

TIDAK ADA PERUBAHAN




TIDAK ADA YANG BERUBAH



RASMI : BERSIH TETAP BERHIMPUN DI STADIUM MERDEKA

Berikut kenyataan rasmi Jawatankuasa Induk Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih 2.0) yang dikeluarkan kira-kira jam 11 malam tadi .

Bersih 2.0 kecewa dengan tindakan Perdana Menteri dan Kabinetnya yang mungkir janji untuk sediakan stadium bagi kami untuk mengadakan perhimpunan aman.

Sebagai anggota masyarakat sivil yang komited kepada prinsip-prinsip integriti, kami berhasrat untuk mematuhi nasihat Tuanku DYMM SPB YDP Agong dan mengadakan perhimpunan dalam stadium bagi membuat tuntutan kami untuk pilihanraya yang bersih dan adil.

Kami telah memilih Stadium Merdeka sebagai tempat terbaik untuk acara ini kerana ia amat simbolik dan berlokasi pusat, dan kami akan tetap berdiri teguh kepada keputusan kami untuk berhimpun secara aman di sana.

Jika Perdana Menteri seorang yang jujur, beliau sepatutnya membuat persediaan yang sesuai supaya perhimpunan ini berjalan secara aman di Stadium Merdeka.

Sama ada kerajaan mematuhi prinsip-prinsip mereka, kami rakyat Malaysia akan sentiasa mematuhi prinsip-prinsip kami. Keazaman kami untuk melaksanakan hak kami untuk berhimpun secara aman bagi tujuan yang adil dan munasabah tidak akan tergoncang sama sekali.

Kenyataan baru-baru ini oleh Timbalan Ketua Polis Negara seolah-olah menunjukkan bahawa polis berhasrat untuk mengambil tindakan terhadap kami sekiranya kami berbuat apa-apa pada 9 Jul selain duduk di rumah.

Walau bagaimanapun, rakyat Malaysia patriotik yang hanya inginkan keupayaan memilih pemimpin-pemimpin kita melalui cara demokratik dan halal tidak akan ditakuti oleh pelaksanaan kuasa yang zalim dan tidak bermoral.

Tanggungjawab kita yang paling penting adalah untuk masa depan dan anak-anak kita, dan kami berhasrat untuk pastikan mereka mewarisi negara yang bukan diperintah oleh ketakutan, tetapi oleh prinsip-prinsip keadilan.

Apapun yang berlaku antara sekarang dan 9 Julai, rakyat akan berhimpun secara aman dan teratur untuk menuntut pilihanraya yang bersih dan adil di Stadium Merdeka pada 9 Julai, pukul 2 petang.

Kami akan datang, berhimpun secara aman dan bersama-sama kita akan membina Malaysia yang lebih baik.

Yang benar,
Jawatankuasa Induk
Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH 2.0)

Jawatankuasa Induk BERSIH 2.0 terdiri daripada:
Ambiga Sreenevasan (Pengerusi), Andrew Khoo, Prakkash Arul, K. Arumugam, Dr Farouk Musa, Haris Ibrahim, Liau Kok Fah, Maria Chin Abdullah, Richard YW Yeoh, Dr Subramaniam Pillay, Dato’ Dr Toh Kin Woon, Dr Wong Chin Huat, Dato ‘Yeo Yang Poh dan Zaid Kamaruddin.



untuk yang ambil maths dan sains dalam bi:


BERSIH : WE WILL BE A STADIUM MERDEKA SATURDAY


Bersih 2.0 has declared its rally planned for July 9 will happen at the Stadium Merdeka regardless of the pronouncements of its detractors otherwise.
In a statement issued late this evening signed off by the full membership of its 14-member steering committee, the coalition calling for clean and fair elections said they “will not for one moment be swayed from our decision to gather there peacefully.”

Setting aside the warnings, threats and clampdown seen the past two weeks against public displays of support for the rally planned for this Saturday, they expressed disappointment with what they said was Prime Minister Najib Abdul Razak and his cabinet's betrayal of an earlier promise to allow the much anticipated rally to take place within a stadium.



6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

selain dari kemudahan pengangkutan awam dan memudahkan pergerakan ke situ, stadium merdeka adalah lokasi paling tepat dan selamat bagi para peminat bersih 2.0 - pergi degan aman, berhimpun dengan aman dan pulang dengan aman sebagainama saranan dan syarat PM (dlm akhbar Sinar) sbbnya - IPK KL sangat hampir dengan lokasi/tapak stesen bas sebelahnya boleh digunapakai untuk kemudahan sementara PDRM...ini memudahkan tugas PDRM memantau dan memerhatikan keselamatan dan keamanan peminat bersih 2.0.

ayuh....

cicit ngah layor berkata...

Kalau berpegang pader janji dan berlaku adil,tak ler Najis namernyer.Maner peghonah Najis berpegang pader janji.

Bersusah-susah ler Minah Ulan Batur jadi org tengah semaser najis ndak beli sampan dr Perancis dulu sbb dijanjikan duit berjuta.Aleh-aleh,biler dah beli... duit kemaner,badan kemaner,nyawer kemaner.Yg tinggai hanyer dagin cincang jer bertabor meghater ataih pokok dlm hutan.Org mcm ini ndak dipegang janji nyer?Awai sikit.

Jebat2 berkata...

JIKA NAJIBor MENEPATI JANJI, ESOK BABI BOLEH TERBANG. CHEHH... BUAT MALU JE NAJUBOR OII..

REVOLUSI_MALAYSIA berkata...

woi bukan lagi PDRM la... tukar la nama tu... diorang tak ikut cakap agong pun... ini sudah jadi PBBN...

"POLIS BALACI BARISIALAN NASIONAL"

Tanpa Nama berkata...

NEGARA YG DIPIMPIN OLIH ORG YG AMBIL KUASA MCM BELI BELACAN INILAH RUPANYA, HENDAK BUAT PEMILIHAN PUN DIA TAKUT. PAS TU CKP LAWA, KALAU NAJIB BERANI SAH KAN DULU JAWATAN DLM UMNO(BUAT PEMILIHAN DULU TENGUK) AKU RASA KJ, ALI RUSTOM NAINA MERICAN, SEMUA GILA NAK JD PRESEDEN, INI SUARA 3JUTA TP NAK MEWAKILI 28JUTA RAKYAT MSIA. BERSEH NAK JD WAKIL KAU BISING. KITA BERSEHKAN UMNO BODOH NI,TAKBIR

mat bantai berkata...

AYUH BANGKIT WAHAI ANAK2 MUDA SEKALIAN! KALAU PEMUDA2 DI MESIR, YEMEN, LIBYA BLH BNGKIT MNJATUHKN PMIMPIN MEREKA, INSYAALLAH PEMUDA2 MALAYSIA PN BOLEH..KITA BERHIMPUN BKN NK CARI GADUH DGN POLIS, BKN JGA NK PROVOKASI DGN MNA2 PIHAK, KTA CMA MAHU MNUNTUT KEADILAN.

Kenapa rakyat patut turun esok? Kerana penipuan sebegini :
http://malaysiatoday.com/2011/​07/satu-alamat-88-pengundi-apa​-penjelasan-spr/#comments

Luahkan perasaan anda secara 100% terbuka tanpa sesiapa pun yang mampu nak trace anda, gunakan site seperti hidemyass.com untuk proxy server atau lebih baik pro Vpn TO ENCODE Ip address komputer anda. You are going to be invincible like me.