Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 26 Ogos 2011

KEMPEN TELAH BERMULA




SURAT DARI PEMBACA


assalamualaikum tt
gua baru sampai kampung untuk cuti raya di kedah dari bangi
sampai kampung tengok atas meja ada sepucuk surat bercop setem pos
semangat buka.tiba-tiba....

perutusan dari gerombolan! hari yang malang!
mula cerita perang badar.lailatulqadar.tahan lapar.
merdeka pom pom nakba

tiba tiba pasal pilihanraya 'tidak lama lagi'
undilah gerombolan untuk kebaikan bersama
yang pelik.dia ada alamat penuh.ic etc...ini spr punya kerjalah
gua check lagi tengok2 semua ahli rumah dapat.
nakba bani melayu sudah tiba!

ps: nanti gua try scan then hantor

-joe kuala kedah


2011/8/25 hazaha haris

salam tt,

selamat menyempurnakan ramadhan dan selamat menyambut shawal...insyAllah.

saya baru saja jumpa kawan saya pemandu teksi kl pada lbhkrg pukul 9.30 tadi.

1. kawan saya kata, dia berbuka di masjid putrajaya dan lepas tu ada acara bertemu najib dan seterusnya 'angpau' rm400 diagih2kan
kepada yang hadir.
2. 'angpau' itu dalam envelope bercop JABATAN AGAMA ISLAM WP , JPM.
3. anggaran drebar teksi yang hadir ialah 3,000 orang.
4. dan ada juga jururawat2, bekas2 askar dan beberapa lagi kakitangan2 kerajaan.

bayangkanlah berapa banyak rm dihulurkan...klu drebar teksi je 3,000, dah rm1 juta lebih tu !!!

bagi saya, drebar2 teksi dll dapat duit tu, saya tak kesah..bagus jugak boleh ringankan beban menyambut hariraya.

tetapi apa cerita orang2 susah lain terutamanya orang2 islam ??? , kerana rm yang diberi tu duit kerajaan jugak duit kita, rakyat.

sekian, harap siasat dan komen.

wassalam.
hazaha haris
hazaharis@yahoo.com

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

salam TT. inilah duit rakyat yang mat monggol rompak baru-baru ni.Dia rompak duit rakyat terbanyak melalui subsidi minyak,gula dan lain-lain dan berikan kepada sebilangan kecil rakyat yang mana dia rasa boleh dia perbodohkan.Kesian tengok rakyat terbanyak Malaysia yang hidup kais pagi makan pagi dan kais petang makan petang.Ini taktik mat monggol,duit hasil mahsul bumi dia sapu,dan duit yang nak dirasuah pada rakyat dia ambil dari kita.Celaka betul mat monggol,mari kita ramai-ramai tumbangkan KERAjaan yang sial ni.

Tanpa Nama berkata...

2. 'angpau' itu dalam envelope bercop JABATAN AGAMA ISLAM WP , JPM.
- Memang betul la TT, PM ni memang jenis muka tak tau malu guna duit rakyat untuk kepentingan diri/parti!

Che Armad berkata...

Lebuh Raya PLUS bakal sesak bermula hari ini...
Senarai Jadual Perjalanan PLUS sempena Hari Raya Aidilfitri...
Semoga perjalanan anda selamat...

Rujuk entri ini:
http://che-armad.blogspot.com/2011/08/top-searching-senarai-jadual-perjalanan.html

Tanpa Nama berkata...

slm TT...

meriahkanlh 4J ke 36 di kg Jerang dgn buku Bersih...

Tanpa Nama berkata...

ada kata itu duit MAJLIS AGAMA ISLAM WILAYAH PERSEKUTUAN duit zakat...

cek balik...

serenity9260 berkata...

peh,dekat negeri2 pr je die bg duit raya.yg negeri2 bn ni sape nk bg duit raya??


Rupa Rekabentuk Kejohanan Rekabentuk Pasir Pantai Sedunia