Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 23 Ogos 2011

SAHEH INI SINTOK




INI BUKTI BERSATU MELAWAN



nota:

melayu udah lama bersatu
melayu udah lama berpadu
melayu bersatu dan berpadu
untuk pecahkan gerombolan
kah kah kah





NAIB CANCELOR UUM: PERPECAHAN MELAYU MAKIN PARAH – malaysian insider

SINTOK, 22 Ogos — Naib Canselor Universiti Utara Malaysia (UUM) berkata perpecahan masyarakat Melayu dilihat semakin parah meliputi segenap lapisan termasuk parti politik dan pertubuhan bukan kerajaan kerana terlalu mengejar agenda masing-masing.

“Saya melihat sekarang ini dengan penuh kebimbangan perpecahan yang sedang berlaku dalam masyarakat Melayu sangat parah. Mereka bukan sahaja berpecah daripada kelompok parti politik, malah dalam pertubuhan bukan kerajaan juga berpecah dan dalam organisasi pun turut berpecah.

“Tidak sepakat dalam hal-hal yang menyentuh mengenai kepentingan rakyat... agenda perjuangan kita yang sebenar pun kita sudah lupa,” kata Prof Dr Mohamed Mustafa Ishak.

Beliau berkata kalau pemimpin dan orang Melayu masih tidak insaf, mereka terpaksa menerima hakikat bahawa mereka mungkin akan hilang kemerdekaan.

“Merdeka ialah penentuan nasib diri sendiri. Jika kita tidak boleh menentukan nasib diri sendiri dan nasib ditentukan oleh orang lain, apa ertinya kita merdeka. Inilah yang berlaku sekarang,” katanya.

“Jadi saya harap supaya gologan intelektual Melayu, ahli-ahli politik Melayu dan pemimpin-pemimpin Melayu semua insaf. Kita perlu mula bekerja bersama-sama,” kata beliau sambil menambah, “jangan sampai kita telah hilang semuanya baru kita nak berpeluk-peluk dan menangis.”

“Itu semua buang masa. Jangan sampai nasi menjadi bubur,” kata Mohamed Mustafa.
Beliau berkata sehingga kini ahli-ahli politik tidak boleh mengambil pendirian bersama dalam isu-isu yang menyentuh kepentingan agama, bangsa dan negara kerana mereka masing-masing terlalu meterialistik hendak mendapatkan kuasa, ganjaran dan pangkat yang akhirnya mereka lupa apa perjuangan mereka yang sebenar.

Katanya, sesiapa yang memberi pandangan akan terus dikecam sehinggakan jika ada ulama yang menghentam sesuatu perkara akan dikatakan “ulama upahan, ulama pengampu.”

“Jangan kita terlalu terdesak sehingga kita sanggup gadai masa depan bangsa dan negara hanya semata-mata untuk kuasa,” katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...KALAU SINTOK ITU.... SINTOKLAAAAA.... kah kah kah...

kah kah kah....NAMPAK JELAS KESINTOKAN KANG KONG INI..... kah kah kah..

nota:
diharapkan semua pembaca
yang selalu bertanya kenapa tibai sintok?
berita ini akan menjawab soalan itu
kah kah kah


woit....ADA LAGI RUPA RUPA NYA AJENDA PERPADUAN MELAYU.... kah kah kah..

kah kah kah...KANG KONG INI SELAMA TIDOOOO KE?.... kah kah kah...

kah kah kah....ATAU BUAT BENDANG Di KUALA KEDAH.... jkah kah kah...

woit....MELAYU MEMANG DAH LAMA BERSATU.... kah kah kah..

kah kah kah...MELAYU HARI INI SUDAH BERPADU.... kah kah kah...

kah kah kah....SEMUA MELAYU BERSATU MENGHUMBANKAN GEROMBOLAN.... kah kah kah...


19 ulasan:

mek berkata...

kah kah kah
nasib baik aku bukan lulusan sintok.
penat woo jadi sintok kalau hari2 tt tibai.

kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

teringat masa 1st time jumpa tt.
dia tanya aku dulu graduate mana.
nasib baik bukan sintok.
kalau tak free je kena tibai kat tt.
kah kah kah

Beruk Ketawa...kahkahkah berkata...

Baguslah kalau dalam bulan puasa ni 'Nasi jadi Bubur'.

Tak payah susah-susah nak kacau bubur. Jika tak habis makan jangan buang membazir. Bagi BADAK makan...kah kah kah..kah kah

PETRONAS pun dah jadi BUBUR. Angkara siapa..? kalau bukan UMNO...kah kah kah.

PETRONAS BAKAL DI LEGO KEPADA CUKONG

Kami kecewa dengan UMNO yang menyerahkan Petronas kepada Shamsur Azahar yang melaksanakan dasar 1Malaysia dengan melantik ORANG CINA secara besar-besaran seperti berikut:

- Dato' Wee YH (Executive Vise President)

- Chai Kok Kit (Operation Advisor) - Retired Petronas Carigali Sendirian Berhad (PCSB) Staff (Did'nt make much impact in Petronas Carigali Sendirian Berhad (PCSB) even when he was there)

- Dato' Yeow Kian Chia (Seen as a failed Project Director for Turkmenistan, now made as New Technology Advisor)

- Dato' George Ling (Drilling Advisor). Ex-Shell. Last job Managing Director of Shell China.
Afendy Cheng has been the Senior General Manager of Exploration, now Vise President for International Exploration.

- Chen Ka Seong (Petroleum Engineer Manager)

All these new appointment within last 6-8 months.

Market Talk.

- Dr Ong See Hong has been Approached.

- Dr Lim Min Teong has been approached.

- Chen is being groomed to be next Managing Director.

" BETUL-BETUL NASI DAH JADI BUBUR...NAK BELA MELAYU KONON "

Fahmi Ismail berkata...

Asyik-asyik Kangkong Sintok ja yang buat ulasan...kangkong lain yang fresh dari kebun tak ada ka?kehkhekehkeh

Tanpa Nama berkata...

tt suruh kang kung komen pasai demo moktan plak kat naka aku skolah x abis pn taw psai pa moktan tak laku umno2 bodo piang

papazex berkata...

Melayu dalam bahasa Jawa ertinya berlari.Lebih terperincinya Melayu ni asalnya dari Kepulauan Jawa dan mereka melarikan diri dari peperangan di Jawa.Ini fakta.Tanyalah mana2 warga Indonesia yang korang jumpa.

Jebat2 berkata...

Woi prof, org belajar jadi pandai, lu belajar jadi bodoh. Melayu tak bersatu lu bising, pendatang 2juta jadi rakyat Negara Malaysial lu tak nampak. Bodo mcm telor

opisboi berkata...

yang bersatu padu ialah keturunan eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee & puKIMMAk

Tanpa Nama berkata...

Kang Kung ni memang teruk, pertama tiada konsep langsung mengenai kesarjaan seperti nak buka zon bebas di UUM, kedua suka membodek habis pemerintah seperti setiap kali memberi pendapat tentang perkembangan politik tanah air di kaca tv atau media massa lain, ketiga suka tampil dengan idea bangan walaupun berlagak macam orang bijak.
Si bahalol Kang Kung ni tak tahukah bila Melayu pernah bersatu? Melayu hanya bersatu pada 5 rukun Islam dan adat kahwin aje, yang lain Melayu selalu berbeza pendapat. Tapi Kang Kung ni nampak lebih macam mamak tapi mahu berbicara tentan MElayu.

Tanpa Nama berkata...

uum siap buat paper sendiri jd talibarut gerombolan... dia org ni suka oral seks kot..

Tanpa Nama berkata...

Melayu bukan sahaja sudah bersatu sesama Melayu bahkan Melayu sudah bersatu bersama Cina, Bersatu Bersama India, Bersatu bersama Iban, Kadazan, Murut, Dusun dan semua rakyat Malaysia yang ingin bersatu.

Mereka Bersatu Untuk Humbankan UMNO/BN dan HERET semua pemimpin yg ZALIM ke MAHKAMAH.

Tanpa Nama berkata...

TT lu letak gambar kangkong ni seminggu kat blog lu!! kita gelakkan dia ramai-ramai.

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah kah..

nasib baik aku bukan lulusan sintok jugak..

barai jugak jadi sintok kalau asik kene bahan dgn tt..

kah kah kah kah..

Tanpa Nama berkata...

Maksud bersatu pada UMNONANI ialah bersatu dengan UMNO.

Kalau tak bersatu dengan UMNO, maksudnya berpecah...

eeeeee jugak ke pak cik ni....tone gelap sket

Revolusi_Malaysia berkata...

Si bahalol Kang Kung ni tak tahukah bila Melayu pernah bersatu? Melayu hanya bersatu pada 5 rukun Islam dan adat kahwin aje, yang lain Melayu selalu berbeza pendapat. Tapi Kang Kung ni nampak lebih macam mamak tapi mahu berbicara tentan MElayu.
---------------------------

mane ade bangsa dalam dunia ni bersatu? bukan melayu je... cina pun tak pernah bersatu... india... mat saleh, arab, afrika...

pendapat akal fikiran akan menyebabkan tak da manusia yang bersatu...

sikit-sikit "INILAH MELAYU, ITULAH MELAYU"... itu agenda madey ahhh... sib baik bro prasan kan gua agenda madey mamak...

kuikuikui

Non-Governmental Individual berkata...

MANA ADA KAUM YG BERSATU..!

DI CHINA BERGADUH, DI INDIA BERGADUH, DI ARAB BERGADUH,,!

TAKDE BERSATU2,,, BERSATU ITU ILUSI...!

PERSOALAN YG KRITIKAL UTK MELAYU: BERSATU UNTUK APA???

agenda agendut berkata...

jangan!!!!!!

sebelum jadi naib canselor selalu kuar tv muka doktor ni...hakhakhak..kuar tv menyampaikan agenda agenda agenda agenda agenda agenda najib...hakhakhak..meluat aku orng politik sebut perkataan agenda ni..agundik tkde?

Non-Governmental Individual berkata...

bro @ Revolusi_Malaysia ,.


"MALAY" IS POLITICALLY CONSTRUCTED!

Lang berkata...

melayu bersatu bila tersedar sudah lama ditipu.... melayu yang tak tertipu dia membesorkan poket jek...

melayu bersatu untuk tidak lagi ditipu..