Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 23 September 2011

31 OGOS IALAH HARI MALAPETAKA




PARA PEJUANG KITA











SUARA SOLIDARITI TUNTUT MPN DISIASAT - mStar

KUALA LUMPUR: Suara Solidariti Anak Bangsa Malaysia menuntut agar Pengerusi Majlis Profesor Negara (MPN), Zakri Hamid dan Ketua Kluster Sejarah, Warisan dan Sosio Budaya MPN iaitu Zainal Kling disiasat dan didakwa di mahkamah berhubung kenyataan “Tanah Melayu tidak pernah dijajah” baru-baru ini.

Jurucakapnya, Aiman Athirah Al Jundi berkata, kumpulan itu turut mendesak Kerajaan untuk menyatakan pendirian mereka terhadap kenyataan MPN itu demi keselamatan dan kestabilan negara.

“Kami menuntut agar Pengerusi MPN Zakri Hamid dan Ketua Kluster MPN Zainal Kling disiasat dan didakwa di mahkamah berhubung kenyataan yang mengelirukan rakyat itu.
“Kami juga mendesak Kerajaan untuk menyatakan pendirian mereka terhadap kenyataan MPN. Isu penjajahan dan kemerdekaan adalah isu nasional dan penting,” katanya kepada pemberita di ibu pejabat PAS, di sini, Khamis.

Zainal dalam kenyataannya sebelum ini berkata, meskipun British mengetuai seluruh pentadbiran Persekutuan Tanah Melayu pada ketika itu, namun Tanah Melayu bukan tanah jajahan British.

Bagaimanapun tafsiran berkenaan mendapat kritikan dan pertikaian pelbagai pihak berhubung sejarah asal negara ini.

TEKA TEKI SATU
siapa dapat jawab teka teki ini:
saya ada memilihara dua ekor kura kura
saekor bernama marang kerana saya temui di marang
saekor bernama sepang kerana saya temui di sepang
saya selalu ke chow kot di malam hari
saya membeli buah-buah , ikan dan zainal kling
kenapa saya membeli zainal kling?


TEKA TEKI KE DUA
mana lebih enak:
zainal kling goreng belacan?
atau
zainal kling goreng ikan masih?


TEKA TEKIO KE TIGA
dimana boleh di temui zainal kling?

NOTA:
sila hantarkan jawapan anda
pemenang akan mendapat hadiah
bermalam di bawak kopek bik mama
keputusan hakim ialah muktamad
surat menyuarat dengan hakim tidak akan dilayan

22 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

1-KANG KUNG
2-KANG KUNG
3-KANG KUNG

mek berkata...

tt, nak jawap tapi tak nak hadiah boleh?

teka teki satu:
marang & sepang suka makan zainal kling.

teka teki dua:
zainal kling goreng belacan lebih enak.

teka teki tiga:
di pasar & di universiti.

kah kah kah
lu memang tak boleh blah la tt.
teka teki lu memang cool...

Tanpa Nama berkata...

mampusssss aku tak nak menang..
hisss suwey 7 keturunan aku...

blog ni best gak-

http://gerai3abdul.blogspot.com/

Tanpa Nama berkata...

Zainal Kling = kai Lan.. Betulke TT? Hahaha!!

matstimketum berkata...

tuan tt, zainal kling tu kangkonglah!

orangkasai berkata...

K A N G K U N G....walaupun menang tak maun hadiah, takut lemas...

Tanpa Nama berkata...

1. dh jd makanan kura2 tu pn kalau sudi
2. ambe nk goreng ikan masin
3. tepi longkang wahaha

SEMANgat meLAYU. berkata...

SENGKEK la ini pee m, PR buka citer Bkt Kepong, dia ngan shahjilat sengih2 gi Bkt Kepong bagi sumbangan.
Habis raya baru sampai sumBANGANG?? 54thn perintah malaysia takde pulak nak pegi bukit kepong.. CIKAI&CIBAI PUNYA PARTY

Tanpa Nama berkata...

HAHAHA.......

beli zainal keling,
goreng dgn ikan masin atau belacan,
..........itu KANG KONG!!!!

Tanpa Nama berkata...

zainal kling = lenggang kangkung


kamunting

rakyatskodeng berkata...

TEKA TEKI SATU
tujuan membeli Zainal Kling di Chow Kit untuk bagi makan kat kura tu..kura2 suka makan kangkong macam zainal kling ni.kahkahkah

TEKA TEKI DUA
kangkung(zainal kling) goreng belacan + ikan masim lagi sedap..kahkahkah

TEKA TEKI KETIGA
senag je nak jumpe Zainal Kling ni..cari je di tepi2 parit/longkang/tali air di kampung.nak lagi byk jumpe di Pasar Chow Kit..kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

jawapan teka teki 1:
nak masak kangkong goreng belacan.

jawapan teka teki 2:
kangkong kling tak sedap

jawapan teka teki 3:
zainal kling boleh didapati di tepi taliair dan parit. tumbuh meliar/menyemak.

Tanpa Nama berkata...

kangkung laaa

ahmad berkata...

Zainal kling boleh ditemui di longkang dan parit, lagi banyak tahik dan najis dalam parit lagi lazat dan berkerimlah zainal kling berkenaan hahahahaha

Hafizuddin berkata...

Teka-teki 1:- Z.K ni kegemaran kura2 tersebut. Mungkin ianya juga bagus untuk penghadaman kura2 (ni boleh suruh majlis profesor kaji)

Teka-teki 2 :- Z.K masin... tak pernah test yg belacan punya... kalau tau resepi harap boleh kongsi

Teka-teki 3 :- Tempat yg paling berhampiran dengan saya adalah dalam longkang besar tepi jalan Kg Baru...

Hafizuddin berkata...

Teka-teki 1:- Z.K ni kegemaran kura2 tersebut. Mungkin ianya juga bagus untuk penghadaman kura2 (ni boleh suruh majlis profesor kaji)

Teka-teki 2 :- Z.K masin... tak pernah test yg belacan punya... kalau tau resepi harap boleh kongsi

Teka-teki 3 :- Tempat yg paling berhampiran dengan saya adalah dalam longkang besar tepi jalan Kg Baru...

Aki Pahang berkata...

Salam TT,

Aku rasa tau jawapannye...tapi tu lah hadiahnye ajer aku tak bekenan... jawab betul kang, mampusss aku!

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah

itulah kangkong

Tanpa Nama berkata...

jawapan teka-teki TT:

1) zainal kling adalah makanan TT dan 2 ekor kura2 nya.
2) zainal kling goreng belacan arr best bro.
3)zainal kling biaser tumbuh di tepi jamban
hadiah gua taknak.. gua sedekah hadiah kat bro TT..
kah.. kahh.. kahh..

AiMaN berkata...

jawapan teka teki 1
sebab zainal kling adalah kangkong! kura-kura makan kangkong!

jawapan teka teki 2
zainal kling (kangkong) ikan masin la sedap

jawapan teka teki 3
di chowkit seperti yang kura kura pergi beli tiap tiap malam...
tapi longkang pun subur..hak3

Tanpa Nama berkata...

teka teki 1 : sbb kura2 suko makan zainal kling aka. kang kong

teka teki 2 : zainal kling goreng belacan sodap lagi

teka teki 3 : zainal kloing bole jumpe kat tepi2 longkang

Tanpa Nama berkata...

aku tau jawapan dia,tp bila terbayangkan hadiah dia..kusssss semangat..xnak aku jawap.suwey 7 keturunan