Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 20 September 2011

KENALI SIAPA DIA MALAON INI





INI KUCING YANG BERSIONG




AKTA KG BARU: MAS OK JIKA PINDAAN DITUNAI ,PEMILIK MASIH RAGU - minsider

Walaupun Putrajaya tetap berhasrat meneruskan bacaan kali kedua Rang Undang-Undang Perbadanan Kampong Baru bulan depan, namun pemilik tanah di kawasan penempatan eksklusif orang Melayu itu tetap menentang keras akta itu.

Ketika ditemui The Malaysian Insider semalam, rata-rata pemilik dan pewaris tanah berusia 111 tahun itu mahu Putrajaya membatalkan terus cadangan penubuhan sebuah perbadanan khas.

Selain itu, ada juga antara mereka menegaskan tidak pernah sama sekali memberi persetujuan agar rang undang-undang digubal bagi membangunkan kawasan itu.
Kamal Hussein, 78, menegaskan cadangan menubuhkan sebuah perbadanan untuk membangunkan kawasan itu tidak diperlukan.

Selain itu, kata anak jati Kampung Baru ini, kerajaan tidak perlu mengadakan rang undang-undang baru, sebaliknya membantu pemilik dan pewaris dalam bentuk kewangan untuk membangunkan sendiri kawasan tersebut.

“Mengapa kerajaan berhasrat sangat untuk membangunkan Kampung Baru? Apa matlamat sebenarnya kerajaan... selama ini kami bantah pembangunan di kawasan ini, tetapi itu tidak bermakna kami menolak pembangunan.

NOTA:
siapa dia raja nong chik ini?
warga kampong baru cukup bengang dengan malaon ini
dua bulan lalu dapat satu pertemuan warga
kampong baru telah naik sheikh
hampir kena belankong

sekarang sudah tak berani masuk kampong baru
semenjak hari ini orang kampong baru
panggil malaon ini: RAJA BERSIONG

raja bersiong ini tidak pernah menang dalam pilihanrya
raja bersiong ini tidak mewakili sesiapa pun
raja bersiong ini adalah rakan niaga bik mama

nampak?
faham?


seperti tanah tudm di sungai besi
semuanya dirembat oleh bik mama dan kroni bik mama
kini raja bersiong ingin merembat tanah kampong baru

raja bersiong yang telah kena hambat dari kampong baru
sekarang buat huru hara di lembah pantai
habis rumah pak cik dan mak cik di rembat
konon nak baiki – tapi buat rumah berharga 600-ke 1 juta ringgit
ini cara nak halau orang miskin

ingat apa jadi dengan raja bersiong yang ori di kedah?
rakyat buru raja bersion sampai lari ke negara siam

masanya telah sampai untuk kita hambat dan halau
raja bersiong ini

nota:
sesiapa pandai desin sila
buat muka raja bersiong ini
dan hantarkan ke tukartiub@gmail.com
semua lakaran akan di terbitkan
pemenang akan dapat bermalam
dibawah kopek bik mama
kah kah kah

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

KAH KAH KAH KAH KAH

RAJA NONG CHIK
RAJA BERSIONG MUKA CAM MR BEAN

TAK BRUTAL LANGSUNG MUKA DIA

TAPI JD BINI SIMPANAN BIK MAMA

KAH KAH KAH KAH

GUA DAH TGK DAH BLOG NI

http://gerai3abdul.blogspot.com/

BOLEH TAHAN GAK KEPALA MAMAT NIH.

Jiran Kg Baru berkata...

ITU TANAH MELAYU KAT KG BARU...
TANAH STADIUM KG BARU KAT HKL TU APA CERITA PULAK... DAH BUAT PEMBANGUNAN TINGGI NAMPAKNYA...
HURM... SATU MALAYSIA LAH KENE TIPU KAHKAHKAH

Tanpa Nama berkata...

Woi TT, PRU13 dah dekat...duit nak pakai banyak...yang tinggal sekarang ni tanah Kg. Baru aje....mesti cepat-cepat rembatlah....Lagi pun chukong dah mula bising...duit chukong bayar tanah tiga segi cina doll dah banyak keluar...tanah Kg. Baru tak dapat lagi...itu yang kelam kabut tu...kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

aku jumpak satu blog yg canggih

http://gerai3abdul.blogspot.com/

bantai umno cukup2!

GoRinGgO berkata...

SATU LAGI MUKA YANG BAKAL DITERBANGKAN BERSAMA (BUANG NEGARA) KE BANGLADESH UNTUK MEMBANGUNKAN KAMPUNG BARU DI SANA SELEPAS UBN TUMBANG..KASI SWAP OK..ablestable.blogspot.com