Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 2 September 2011

LAGI KES POLIS MALAYSIA BERHEMAH





INI KEGANASAN ZIONIS DI ISRAEL






KES TEMBAK PELAJAR, TIGA ANGOTA POLIS DITAHAN
- mkini

Tiga anggota polis antara enam yang ditahan berhubung kejadian melepaskan tembakan yang mencederakan seorang pelajar kolej swasta di Taman Seri Rampai, Setapak, di Kuala Lumpur semalam.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Datuk Ku Chin Wah berkata ketiga-tiga anggota itu berpangkat Koperal dan Lans Koperal.

"Dua daripada mereka bertugas di Bukit Aman dan seorang lagi di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Selangor," katanya ketika dihubungi hari ini.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


YA AMPOOOON.... MY LORD I HAVE NOTHING TO SAY BUT PLEASE READ THIS.... kah kah kah

ARKIB : 11/08/2011


POLIS MALAYSIA LEBIH BERHEMAH
– meloya

KUALA LUMPUR 10 Ogos - Ahli akademik dan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) menganggap polis negara ini lebih berhemah dan sistematik dalam menyelesaikan sesuatu masalah termasuk isu keganasan berbanding apa yang berlaku di London ketika ini.

Setiausaha Majlis Profesor Negara, Prof. Dr. Raduan Che Rose berkata, biarpun negara tersebut lebih maju dan mempunyai pasukan polis antara terbaik di dunia namun, mereka masih gagal menghalang rusuhan sehingga menyebabkan kecederaan dan kecurian.

"Pendekatan yang dilakukan oleh pihak polis di sana dan polis di negara ini ternyata berbeza. Di sana punca utama menyebabkan mereka bertindak ganas ialah selepas seorang remaja kulit hitam ditembak mati oleh polis.

"Berbanding di negara ini, polis lebih banyak menggunakan pendekatan pencegahan malah, lebih sistematik dalam mengatasi masalah agar tidak merebak menjadi lebih serius," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Beliau yang juga Timbalan Naib Canselor (Akademik dan Antarabangsa) Universiti Pertahanan Nasional Malaysia berkata demikian ketika diminta mengulas kejadian rusuhan di London yang gagal dikekang malah mula merebak ke seluruh Britain.

Dalam pada itu, Ketua Pemuda Kongres India Muslim Malaysia (Kimma), Amir Hamzah Abdul Rajak berkata, polis di negara ini dilihat lebih bijak mengawal situasi dan emosi baik di kalangan anggotanya mahu pun perusuh.


SILA TEKA DIMANA KEGANASAN INI?



"Mereka dilihat lebih berperikemanusiaan serta bijak menangani masalah seperti yang sedang berlaku di London," katanya.

Sementara itu, Ketua Pengarah Institut Kefahaman Islam Malaysia (IKIM), Datuk Nik Mustapha Nik Hassan pula menganggap kejadian rusuhan yang berterusan bukan disebabkan oleh kegagalan polis mengekang masalah sebaliknya tiada kesedaran di kalangan rakyat negara itu.

"Bagi saya ini bukan masalah polis sebaliknya rakyat di negara itu sendiri. Kita tidak tinggal di sana jadi kita tidak tahu apa yang berlaku.

"Sepatutnya mereka lebih menumpukan kepada cara menyelesaikan masalah ekonomi dan pengangguran.

"Keadaan akan menjadi lebih teruk sekiranya masalah rusuhan yang terjadi di sana dibiarkan berterusan," katanya.

SE EKOR KANGKONG




3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

polis2 pundek ni ikot sedap je nak tembak orang..!! ni spesis polis bangsat yg mkn benda haram jd mcmni.. kalo jenis polis elok tuh, tahu halal haram..!! kalo anak2 polis bangsat ni kena pukul tahu plak meraban bapak2 dia.. jahanam punya polis...polis bangsat,ko ingat orang ni tempat lapang sasar ke ko sesuka nak tembak..!! jahanam punya polis yg bangsat..!!!Prof. Dr. Raduan Che Rose (KBS) KETUA BANGSAT seMalaysia) kah.kah..kah..
~ptrjya~

cicit ngah layor berkata...

Aper yg ndak terjadi tu,udah pon terjadi.Ndak buat mcm maner lagi.Nasehat teman kpd 3 poloih yg dikaterkan terlibat tu.Lain kali(kalau tak kener buang keghojer ler)kalau ndak pergi minom ayor mabok....tinggaikan pistol dibalai dulu.Tak ader paedahnyer dibawak,selain ndak menunjuk-nunjuk pader org.Biler komer udah mabok....pistol tu tak bulih bagi ayor penawor bagi hilang mabok tu.Buat beghat pinggang jer.

Komer keluor dr ghomah dgn fikiran yg waras,mater yg teghang,peghot yg kenyang.Biler komer udah telan ayor mabok tu,otak komer udah bercelaghu,pemandangan komer udah berbinau,peghot komer kigher ndak makan org jer.Silap sikit,ndak neghokam org,silap sikit ndak neghokam org.Perasaan takut langsong tak ader.Sekaghang ni heboh pasai Mat Indera.Dlm kepaler komer maser tu...Mat indera kominis dan penderhaker.Biler berselisih dgn budak sekolah tu,komer terbayangkan muker Mat indera.Ater....aper lagi...dammmm ler.Kan ker sendighi yg caghi pasai.Biler dah jadi mcm ni....telor setengah masak pon tak bulih ndak telan.kahkahkah.....kater arwah mak teman....'sesai dulu jadi pendapat,sesai kemudian..apah pon tak dapat".kahkahkah......Maser untuk bertobat udah sampai.

Tanpa Nama berkata...

EVYbody: 709阿JIB哥唔沖涼(with Eng subtitles)

http://www.malaysia-today.net/component/content/article/58-video/43193-evybody-709jibwith-eng-subtitles

Enough is enough !
The time the younger generations to the lead !

CHANGE ! We can.
CHANGE ! We can.
CHANGE ! We can.