Selasa, 13 September 2011

SIAPA BERI ARAHAN BUNUH ALTANTUYA



INI BOHONG



NOTA:
kalau ini bohong
yang kes tak pernah jumpa
altantuya itu mesti juga bohong


DARI FACE BOOK MAT ZUNAR



TERBONGKAR!!!! TERBONGKANG!!!
Najib menipu menyatakan hahawa syarikat Telco yang naikkan cukai. Sebenarnya kenaikan itu dibentang oleh Najib sendiri dalam Bajet 2010 yang lepas. Pihak Telco hanya melaksanakan Bajet yang telah dibentangkan oleh Najib menjelang tahun 2010 lalu dan telah diluluskan oleh kerajaan!

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... ITULAAA PASAL.... SURUH KAHWIN DG ANAK DARA TAK NAK...kah kah kah

kah kah kah...KAHWIN JANDA BERANAK LIMA... kah kah kah....

kah kah kah.... HIDUP MENIPU SIANG DAN MALAM.... kah kah kah

NOTA:


duit cukai ini untuk
jadi belanja gerombolan pilihanraya
kah kah kah
kantoi mantoi

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

jib,berubahlah..
kak mah berubahlah,
azab pasti dtg....
~ptrjya~

Tanpa Nama berkata...

Mat monggol ni ingat rakyat bodoh macam dia.Kenapa bajet 2010 mat monggol kenakan cukai.Bila nak kenakan cukai pada Telco,tentulah Telco akan pindahkan cukai tu pada pengguna.Takkanlah mat monggol buat-buat tak tahu,walhal beliau yang bentangkan bajet dalam Parlimen.Mat monggol mana berani nak kenakan cukai pada cukong sebab biji telornya sedang di pulas oleh madey celaka tu.

Cuma yang mat monggol tak kan lupa bila Mat Peranchis akan bentangkan Scandal Kapal selam Tak boleh selam tu hujung bulan September baru tahu siapa jantan ketiga tu.Kah..Kah..Kah.

Tanpa Nama berkata...

makcik felda akan berterima kasih pada gomen kerana dapat marahkan pihak telco yg pandai2 nak kena cukai 6%.....

statement pihak telco pon akan dikeluarkan bersetuju tidak akan naik kan cukai sewenang-wenangnya....TUTUP BUKU...kahkahkahkah.

macam siallllllll!!!!!

inilah kenyataan hidop....org BODOH akan dibodohkan utk selama2 nya sampai mampos....kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

Aku pun pelik kisah putar alam ni...
Semua orang bodo ka atau kerajaan yang membodohkan semua orang?

Tak kan tak tahu... Cukai 6% yang nak dikenakan itu adalah 'Service Tax'. Service tax ini dikutip oleh Kastam Diraja Malaysia melalui akta cukai perkhidmatan sama macam service tax yang dikenakan terhadap bill2 hotel, restoran, coffee house, kad kredit,dsb.

Oleh itu penguatkuasaan service tax ini hanya boleh dibuat oleh kerajaan sahaja. Syarikat Telco tadi macam juga hotel2, restoran2 dan bank2 pengeluar kad kredit hanya tukang kutip caj tersebut melalui bill2 yang mereka keluarkan dan menyerahkan kutipan cukai tersebut kepada Kastam Diraja Malaysia.

So dimananya cakap2 yang kata syarikat Telco tu yang nak kenakan cukai 6% tu tanpa pengetahuan kerajaan? Macamlah syarikat Telco mempunyai kuasa mengenakan cukai perkhidmatan sedangkan akta tersebut hanya boleh dikuatkuasakan oleh pihak Kastam. Dan kalau pun syarikat Telco nak naikkan caj, mereka akan caj sebagai caj ape2 entah yang mereka sebut.... tapi bukan sebagai 'cukai perkhidmatan'.