Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 17 November 2011

ADA MACAM MACAM JENIS HAJI





KAYA KERANA REZEKI DARI ALLAH



NOTA:
kaya kerana rezeki
melimpah ruah sampai
boleh beli jet
ini kurnian allah bukan
kerana rasuah atau kenal menteri




ZAHID MENGAKU KE SAUDI NAIK JET PERIBADI, NAFI MILIKLNYA
– minsiderr

Ahmad Zahid Hamidi mengakui beliau telah pergi ke Arab Saudi baru-baru ini untuk menunaikan haji dengan menaiki sebuah jet peribadi tetapi menegaskan pesawat itu adalah milik kawannya.

Naib Presiden Umno itu menolak dakwaan disiarkan oleh beberapa blog dan SMS yang mengatakan jet peribadi itu kepunyaan beliau.

“Betul, tapi saya tumpang orang punya jet. Kebetulan dia pun buat haji,” kata beliau (gambar)dalam respons menerusi SMS kepada The Malaysian Insider hari ini.
Dalam respons ringkas itu beliau seterusnya berkata: “Salah ke (tumpang jet kawan ke Saudi)?”

Zahid, Ahli Parlimen Bagan Datok dilantik sebagai Menteri Pertahanan pada 2009 ketika era pentadbiran Najib.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...INI SATU JENIS LAGI HAJI....kah kah kah..

kah kah kah... INI DI PANGGIL: HAJI JS.....kah kah kah..

kah kah kah...INI BERBEZA DENGAN HAJI BS.... kah kah kah..

kah kah kah.... HAJI JS IALAH HAJI JET SENDIRI.... kah kah kah..

kah kah kah...HAJI BS IALAH HAJI BAYAR SENDIRI .... kah kah kah..

NOTA:
tak salah datuk tumpang kawan
tapi kawan ini macam mana dia kaya sangat
dia jual tiket umrah ke?
kah kah kah



SURAT DARI PEMBACA

sebab dia anak pak muin..kalau anak pak maun x le pikir camtu..
By Anonymous on MACAM MACAM JENIS HAJI on 11/17/11

Justeru saya genrekan haji Rosmah dan Najib ini sebagai Haji Nakempru. Dalam bahasa Jepun klasik perkataan nakempru - ワタシ - adalah kata sifat yang bermakna sesorang itu dalam keadaan yang kurang sehat. Malah di pulau-pulau di Selatan Jepun perkataan nakempru ini sering digunakan untuk menggambarkan ikan sakit yang terapung-apung bernafas dipermukaan air. ooo... terimakasih bro tt ajar dialek jepun selatan yg relevan dlm suasana negara kita... tapi ada juga satu katanama lain yg juga relevan dlm isu haji ajib ni... katanama dari dialek utara bolivia... "capurun" dalam konteks haji ajib, "haji capurun" memberi maksud lebihkurang sebegini: ibadah haji yg dilaksana (tetapi belum tentu atau tidak pasti sempurna/diterima) yg tidak dapat tidak sebenarnya menjurus ke arah "cari publisiti utk raih undi", yg terutamanya ditujukan sebagai propaganda atau brainwash terhadap pakcik2 felda dan makcik2 kampung yg mudah terkesan (baca: dikelentong) dengan pembabitan seseorang dlm aksi2 penuh See more...
By Anonymous on MACAM MACAM JENIS HAJI on 11/17/11

Hello TT, ワタシ tu watashi la.... bukan nakempru... kah.. kah.. kah
By Anonymous on MACAM MACAM JENIS HAJI on 11/17/11

Cuba anda bayangkan, dah lebih 5 dekad, parti nya, UMNO memerintah negara ini dgn pelbagai munafaat yg Najib Rosmah sekeluarga serta kroninya dinikmati...sudah tentu dia takut kehilangan segala yg dinikmati, buat ape saje utk terus kekal memerintah, bayar APCO, FBC dari wang rakyat utk memperbaiki imej burok mrk (bukan difitnah tapi angkara perbuatan burok mrk sendiri & nafsu yg tidak bertepi), sehinggakan melaksanakan ibadat haji pun dihebohkan sampai kata putera saudi pun sokong depa, mcm lah kita tak tahu Raja Arab Saudi yg zalim lagi menindas itu.

Maka tak heran lah pabila TT simpulkan yg haji jenis ni hj nakempru: hj supaya rosmah & bini nya najib terus kekal berkuasa sehingga umor mengizinkan. Hanya kita manusia ni memang pelupa, kita merancang, yg menentukan ialah Allah snt dan dia lah sebaik-baik perancang.Moga2 pemimpin taghut, zalim, penindas ni dpt dihapuskan dan digantikan dgn pemimpin solih, beriman dan bertakwa utk memimpin negara Malaysia yg tercinta. Amin
By Mariabean on MACAM MACAM JENIS HAJI on 11/17/11

SELESA BERAMAL IBADAH


aku pun bukan nak pertikai soal haji dia diterima tuhan atau tidak, aku cuma nak pertikai apa pasal laki bini ni pergi haji hebohnya bukan main..orang lain pun pergi haji jugak..tapi aku setuju dengan TT dalam bab ni, yelah..itu hari Najibun dah jumpa pope besar , ini kes nak tarik undi orang kristian sabah sarawak, pastu g haji heboh2,ni nak tarik pengundi2 islam..memang tujuan nya untuk pilihanraya nanti laa..apa2 pun tuhan juga yang mengetahui yg sebenar2 nya..
By Anonymous on MACAM MACAM JENIS HAJI on 11/17/11

ya, setuju. sejelas-jelasnya TT terangkan. as clear as a mud, some mad aussie dude would say.. TT, jangan hirau atau amik kesah manusia-manusia yang hendak menyebelahi puak-puak jual agama... Agama adalah menggunakan akal untuk berfikir & bukan dengan mendengar TV atau ustaz punya nasihat semata-mata! Kena guna OTAK, kalau tak ada otak, hahahahah sorry morry, naikla lorry. Lori sampah.... asyik kena pembohong sampai mampus masuk kubur.... We need to meet up la Isham!
By cafe' lorong on MACAM MACAM JENIS HAJI on 11/16/11

Perfect analysis Tuan Hisham!! Very thoughtful and very sincere from the deep bottom of your heart. I absolutely believe there's nothing wrong in your writing - you are not fooling the religion; infact, you're protecting the religion from such foolish people. You do have my utmost respect in this regard.

To those reading this great writing: Prophet Muhammad says: "ask you heart!" Don't be fooled/misled by the displayed forms because humans are manipulative indeed. With best regards, Professor of Islamic Finance Let me translate in Melayu sbb saya org Melayu: Analysis yang tepat Tuan Hisham!!

Pandangan yang sungguh teliti dan amat ikhlas yang dtg jauh dari sudut hati tuan. Saya amat yakin tiada yg salah dlm tulisan tuan - tuan tidak menghina agama Islam; yang betulnya tuan menjaga kesucian agama Islam dari makhluk-makhluk yang bangang lagi fasiq. Saya amat menghormati tuan dalam hal ini.

Kepada semua yang membaca tulisan yang terbaik ini, Nabi Muhammad bersabda: "tanyalah hati kamu" Jangan jadi bodoh atau dikelirukan dengan apa yang ditayangkan sbb mmg sifat semulajadi manusia yang suka memusing-musingkan keadaan, mengambil peluang dan menipu. Salam hormat, Professor Kewangan Islam
By Anonymous on MACAM MACAM JENIS HAJI on 11/16/11

Kupasan yang mantap...dah nampak ke puak-puak bangang tu...buat penat je nak kejutkan lembu-lembu tu.
By Anonymous on MACAM MACAM JENIS HAJI on 11/16/11

Salam TT; Gua salute lu punya hujah "Nakempru". Sedari awal lagi gua dah tulis dalam blog gua, si mangkuk ayun bernama Najib Razak nih ikut nasihat Yahudi dalam melonjakkan imej dia sebagai seorang PM yang bersih. Khaaakkk ptuuiii... 10 kali untuk Najib Razak... wa cakap luuu... Sebab itu gua katakan Najib Razak laki bini adalah Bapak Munafik 1Malaysia.
By Isa on MACAM MACAM JENIS HAJI on 11/16/11

Mengikut seorang ustaz " Ibadah Hajj atau Naik Haji diperlukan ke atas seorang mukmin dewasa yang mampu (dari segi kesihatan dan kewangan) sekali seumur hidup. Nabi Muhammad sendiri melakukannya sekali saja pada – bulan Zulkaedah, tahun ke-10 Hijrah. Tujuan Hajj tidak lain kecuali mengingati teladan baik Nabi Allah Ibrahim tunduk kepada Tuhan. Hajj boleh dilakukan dalam empat Bulan Suci, iaitu Zulhijjah, Muharram, Safar dan Rabi’al-awal (bulan-bulan k-12, pertama, ke-2 dan ke-3). ‘Umrah atau lawatan boleh dilakukan pada bila-bila masa.

Ibadah hajj ini satu ibadah kepada Tuhan. Namun demikian, ibadah ini telah bertukar menjadi dosa syirik bagi kebanyakan orang Islam hari ini. Inilah sebabnya Tuhan telah membertahu kepada kita bahawa kebanyakan manusia tidak beriman (Quran, 12: 103), dan kebanyakan mereka yang beriman, tidak beriman tanpa menyengutukan Tuhan (Quran,12:106). Ingat apabila Nabi Muhammad baru wafat, Omar Ibni Khattab, Sahabat dan bapa mertuanya, kemudian menjadi Khalifah See more...
By Anonymous on MACAM MACAM JENIS HAJI on 11/16/11



TUNAIKAN INI DULU - JET AKAN HILANG



12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

tt dengki lah tu pasal tak ada orang sponsor naik haji, naik jet pulak lagi.. jauh panggang dari api.. kah kah kah...

bertuahnya badan ada kawan kaya raya...

Tanpa Nama berkata...

maka menteri agama pak jamil khir akan befatwa;

tiada salah bagi barangsiapa yang ingin menunaikan haji menaikki jet peribadi, bas, unta atau basikal sekalipun .. semua ini adalah kurniaan dari allah yang memudahkan hamba2 nya beribadat.

Tanpa Nama berkata...

pada aku, gelaran haji untuk zahid ini adalah HAJI TOLONG....maksudnya...i help u...u help me....takkan nak bagi tumpang free aje...hulur2lah projeck sikit...dapat supply telor kat kem pun dah cukup kuat...kahkahkah

Haji Gopal berkata...

Sudah berapa ratus kali naik haji?

Setiap kali melakukan dosa, maka pemimpin gerombolan akan naik haji untuk menunjukkan kepada mak cik-makcik FELDA bahwa mereka adalah orang yang alim.

WOOOOOI!!!!! Orang Arab Saudi sudah kaya rayalah. Buat apa nak sumbang lagi wang untuk memajukan industri pelancongan mereka? Mereka sudah kaya dengan minyak. Naik haji sekali cukuplah! Buat apa nak menunjuk-nunjuk?

Bukankah lebih baik jika wang yang digunakan oleh pemimpin gerombolan untuk naik haji digunakan untuk membantu orang miskin?

Mana Allah lebih suka?

Guna wang untuk naik haji bagi membantu orang Arab Saudi yang sudah kaya raya atau mengggunakan wang anda untuk membantu orang yang miskin?

Kalau ada otak cuba fikir betul-betul!

madie berkata...

kaya batak sungguh kawan2 pak menteri ni. sampai ada jet peribadi.. Boleh pulak pi haji terus tanpa kena daftar dgn Tabung Haji dulu. Kalau rakyat biasa yang nak buat haji, kena pulak daftar dgn tabung haji walaupun ada syarikat lain yang boleh bawak jemaah pegi buat haji. Tapi syarikat lain tidak dibenarkan membuat pakej haji sbb nanti duit tu tak masyuk dlm tabung haji dulu. Kalau dah masyuk tabung haji, boleh la pak menteri guna duit tu dulu buat rolling2 dalam bisnes sbb jemaah kena tunggu kuota yg makan masa bertahun2.

dukun melayu berkata...

haji yang paling mabrur dimata Tuhan adalah haji bayar sendiri.

org kampung lagi kaya dari menteri jaga agama.jual telur itik boleh pergi haji.

Tanpa Nama berkata...

ada member UMNGOK aku memang bengong betul.. amik air sembahyang, bukak pili air punyer laju sampai abes full throttle.. sampai agak2 satu baldi boleh penuh dan melimpah..

aku cuba jugak kenen2 dengan berhikmah dengan tujuan nak tegur kot2 nak dengar nasihat.. tak sempat nak abes bitau apa2 lagi, dia dah jawab, "inilah kurniaan Allah, kita gunakannya sebaik2nya, ini bukan membazir, ini menggunakan pemberian allah dengan betul sebab ianya PERCUMA! Jika percuma, tak salah digunakan sepuas2nya"..

komen macam baru dapat papap beru kawen jer.. kenapa tak dilanyak sampai lebam-lebam? Atas sbb PERCUMA! lanyak sampai lunyai la!!!

punyerlah bongok pemikiran makhluk UMNO ni.. pelik betul cara mereka berfikir.. entah makhluk dari planet mana berfikir begini!

Tanpa Nama berkata...

Tak cool la...naik haji pun orang sponsor..

Orang kata takde feel...macam TT kata...kumpul bertahun2...berjimat cermat...dalam masa tersebut, cuba buang sifat2 yang tak elok, cuba baiki diri...baru la ada feel

Ni nak gi haji pun minta orang sponsor itu ini....tu GOLONGAN yang tak mampu tu...tak yah la gi haji....hahahaha....

Tanpa Nama berkata...

Depa ni semua ingat orang bodoh ka?

Ingat orang takdak akal nak fikir? Nak rasional dan buat pendirian sendiri?

Aikk bukan main angin bila orang soal awat pegi naik jet peribadi!! APA yang nak marah? Kakakakkaka

Memang tak SALAH. Orang CUMA HAIRAN, kenapa satu dunia bole pegi naik kapal terbang biasa, yang engkau nak kena tumpang kawan nak kena juga cari kemewahan?

APAKAH yang kawan tu dapat disebalik BAGI TUMPANG TU? Siapa kawan tu? Daim ka kawanmu itu?

Marila kenalkan, satu Malaysia nak kenal. Makcik felda, orang2 yang pak angguk, pak turut, kaki bodek boleh la percaya........

Generasi Google seperti kami tak akan DIAM............

BE AFRAID, very very afraid........

Tanpa Nama berkata...

Zahid : best tak naik jet Ahmad Johan ? Patut la airod sedap makan kontrak royal Malaysian air force.

Tanpa Nama berkata...

alasan bos aku kenapa dia xpi haji lagi :
"aku takut jadi haji yahudi"...

Khun Pana aka johanssm berkata...

Haji Bakero - Watashi