Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 17 November 2011

NAJIB HAJI NAKEMPRU




LEBAI MONGOL NAIK HAJI





TANGKAPAN ISA BUKTI HAJI NAJIB PM KAKI BOHONG
- keadilan daily

Berbohong dan mungkir janji menjadi amalan Datuk Seri Najib Razak sepanjang mentadbir negara ini, kata Timbalan Setiausaha Agung KEADILAN, Ignatius Darell Leiking.

Merujuk penahanan 10 lelaki di Sabah mengikut Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA), beliau berkata tindakan itu mengesahkan sandiwara politik Najib selama ini, sekaligus memanjangkan senarai pembohongan Presiden Umno itu.

“Ini membuktikan Perdana Menteri mengkhianati janji yang dibuatnya sendiri selain tidak konsisten dengan dasarnya,” kata beliau kepada Keadilan Daily, hari ini.

Beliau mengulas tangkapan terbaru terhadap sekumpulan lelaki di Sabah mengikut ISA walaupun Najib pada 16 September lalu berkata akta itu sudah dimansuh.

Sekurang-kurangnya 10 lelaki di Sabah ditahan ISA yang dilaksanakan pasukan khas Bukit Aman hasil maklumat risikan, lapor Berita Harian dan The New Straits Times.

Mereka ditahan mengikut ISA kerana akta berkenaan belum dimansuh bagi membantu siasatan,” sumber kedua-dua akhbar itu dipetik sebagai berkata.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit.... HAJI NAJIB NAKEMPRU INI TERBUKTI KAKI KELENTONG.... kah kah kah..

kah kah kah.... CAKAP ISA MANSUH.... TAPI TANGKAP LAGI BANYAK.... kah kah kah..

woit... KALAU INI PUN BOHONG.... KES BUNUH ALTANTUYA MESTI BOHONG..... kah kah kah...

woit.... NAIK HAJI PUN TAK ADA MAKNA LAAAA...... kah kah kah..


INI DIA HAJI NAKEMPRU


5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

tt, gua ingat lagi berita dalam utusan meloya hari tu pasal tahanan ISA terakhir dibebas, pompuan dan bekas kerani perkapalan kt port klang... what the fuck men..... utusan meloya nak kencing apa lagi lepas nih...

IbnAbdHalim berkata...

Spesis lidah bercabag selalunya jenis reptilia seperti ular dan biawak. Takkan manusiapun termasuk juga dalam kumpulan tersebut?

dukun melayu berkata...

muhyudin marah cikgu potong duit rm100

Jawapan Seorang Guru Tentang Isu Potong Duit Rm100.


Sekolah saya ada beberapa orang waris yg masih belum menjelaskan yuran awal tahun. Minta dah banyak kali, tulis surat dah banyak kali. Lagipun yuran yg hendak di jelaskan itu sekitar RM20 hingga RM40 je.

Suruh bayar sikit2 pun tak mahu. Sekolah dah nak tutup tapi yuran masih tak bayar. Kalau Guru Besar yg baik atau ada guru yg prihatin selalunya duit depa lah kena korbankan. Apa salahnya pihak sekolah memotong sedikit duit tu utk jelaskan yuran.

Buku2 kehadiran kita kena audit. Kalau dia tak bayar yuran, mmg akan menyusahkan pihak sekolah balik, jadi tolong jangan tuduh guru2 dan GB.



"Korban Guru"

Sekolah saya je setiap tahun mesti ada aje guru yg kena korbankan duit gaji dia sebab nak settle benda2 mcm ni. Ibubapa cam ni mmg tak bertanggungjawab.

Dah dapat bantuan pun masih tak mahu menjelaskan yuran. Duit tu pun tujuannya utk benda2 cam ni bukan utk belanja makan KFC.

Tuan2 dan puan2 tolonglah bersangka baik dengan pihak sekolah.


Tadi ada sorg guru sekolah saya kena marah dengan gb sebab ambil duit hutang yuran dari seorang bapa dari duit bantuan tu. Tapi bapa tu sendiri yg sukarela nak bayar dengan duit bantuan tu, bukan cikgu tu paksa.

"Kanan Diajar, Kekiri Pulak Dia"

Cikgu tu cuma ingatkan dia ttg bayaran yg masih belum di jelaskan. Tolong hentikan segala tuduhan pada kami ye.... Semua duit yang kami minta parent bayar masa awal sekolah adalah atas arahan pihak atasan bukan kami pandai-pandai nak letak yuran.


Kalau boleh kami tak mahu parent bayar sesen pun sebabnya nak urus duit mereka tu bukan senang. Kami ada buku rekod kehadiran di mana semua bayaran yg telah di sahkan akan di rekod dalam buku ini dan buku ini pula akan di audit.


Jadi nak tak nak kena bayar juga. kalau cikgu2 tak mahu bayar, kami akan minta PIBG bayarkan. Selalunya ibubapa yang nak bayar akan bayar sikit-sikit contohnya sebulan RM10 pun kami terima, yang masalahnya ni parent yg tak mahu bayar langsung.


Tengoklah dah dapat duit RM 100 pun masih mengadu yg duit mereka di potong oleh pihak sekolah kerana bayar yuran anak mereka yg tertunggak. Memang tak reti bersyukur. .. ada juga yg cikgu bayarkan yuran tapi tak reti nak berterimakasih.

Aku rasa profesion perguruan adalah satu kerjaya yg selalu kena pakai duit sendiri utk selesai masalah sekolah. Ada satu sekolah tu tiap cikgu kena bayar rm10 sorang utk byr duit elektrik

Lang berkata...

itu kena tanya penasihat apco nya...

Nostalgia abkk berkata...

Di dalam UMNO menipu dan berbohong tak berdosa kalau tidak tak ramai lah pemimpin nya berbuat begitu.
Bro. tolong tanya Imam Ada Hari yang di pencin kan dari Kepala Batas berdosa atau tidak berbohong tu...