Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 17 November 2011

TUNJUK PERASAAN TELAH JADI BUDAYA KITA






ORANG ASAL TELAH TURUN BERDEMO





DAKWA DIHINA MB : ORANG ASLI 68 KAMPONG BERDEMO - mkini

Kira-kira 100 Orang Asli daripada 68 perkampungan sekitar Negeri Sembilan berhimpun di bangunan setiausaha kerajaan negeri di Seremban bagi menuntut menteri besar memohon maaf kerana menyamakan kampung mereka dengan "setinggan".

Menamakan diri mereka Jaringan Kampung-Kampung Orang Asli Negeri Sembilan (JKKOANS), kumpulan itu mendakwa kenyataan i Mohamad Hasan pada 21 September lalu sebagai "menghina" dan "tidak sensitif".

"Mohamad Hasan tidak sepatutnya mengeluarkan kenyataan seperti ini kerana ia amat mengguris hati kami dan juga mendedahkan lagi kehidupan kami dan anak-anak kami kepada rasa tidak hormat masyarakat luar kepada kami," kata penyelaras JKKOANS Langkap Kessu.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit..INI TERBAIK... kah kah kah...

kah kah kah...PELAJAR TURUN BERDEMO.... kah kah kah....

kah kah kah...BURUH TURUN BERDEMO.... kah kah kah..

kah kah kah.... KINI ORANG ASLI BERDEMO.... kah kah kah..

woit...INI BUKTI .. BERDEMOP TELAH JADI AMALAN KITA.... kah kah kah..

kah kah kah...INI BUKTI ...BERDEMO ADALAH BUDAYA KITA..... kah kah kah...

woit...MADEY... SILA HANTUK KAN KEPALA KE DINDING..... kah kah kah

kah kah kah...BERDEMO TELAH JADI BUDAYA KITA....... kah ah kah


DEMO BERSEJARAH DI BALING 1974


NOTA :
madey kata demo bukan budaya kita
tapi hari ini orang asal telah juga
pandai berdemo...kah kah kah


5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

mas TT, tahun 1974, saya baru didarjah peralihan sekolah menengah, nostalgia. Tabik untuk mas TT dan yang seangkatan kerana berani berkumpul untuk menyatakan ketidakadilan dan kepincangan dalam masyarakat.meleleh airmata mas.

Amuraria berkata...

RAKYAT DEMO KINI KENA BELASAH & PENENDANG MACAM ANJING KURAP DENGAN POLIS, AKAN TIBA MASA PENDEMO MESIA PULAK BELASAH POLIS MACAM DI EROPAH,JEPUN DAN KOREA !

Tanpa Nama berkata...

wow, inilah bangsaku, bangsa orang asli atau orang asal. yang dibodohkan dengan sebutan MELAYU PROTO. apa pukimaknya MELAYU PROTO ini? kami bukan orang melayu dan tidak ada sangkutan dengan melayu!. melayu datang dari mana? dari dalam hutan macam kami jugak ka?

mengapa kami dipinggirkan oleh penjajah? melayu menjajah kami! cina menjajah kami! india menjajah kami! disebabkan nenek moyang kami tidak racist dan mudah dibodohkan, anda semua yang kononnya cerdik hanya tahu membodohkan kami, menjarah tanah2 adat kami, kami dibodohkan oleh ayat2 suci injil dan al-quran dengan alasan memasuki kampung kami berdakwah! mengaku saja islam, saban tahun kedengaran orang asli tidak jadi kaya raya atau hidup senang main pelir saja kat rumah macam madey kutty. adapun yang kaya hanya seekor dua yang dibela cukong dan gerombolan. dilekakan dengan kesenangan, langsung tak amik peduli nasib orang2 asal.

atau masanya telah tiba untuk kami, menguasai semula perlembagaan negara mengikut perlembagaan orang asli. islam, alquran ka kristien, injil ka, ini tanah asal kami. harta negara patut kami dapat sama2. Wahai islam kapitalis atas nama demokrasi, wahai kristien kapitalis atas nama demokrasi, wahai buddha kapitalis atas nama demokrasi, wahai hindu kapitalis atas nama demokrasi, anda cuma tahu menggunakan demokrasi untuk menjarah tanah kami, membuat akta2 dan geran2 atas untuk membodohkan kami dan hari2 buat lendir saja. kalau kaya dikatakan ada zakat. tapi zakat tak sampai pun kepada kami? apa lanchow itu zakat? suruh kami terima islam, tapi nak berdakwah islam pun macam malas! amal islam pun itu salah ini salah? duit zakat pun pejabat agama dan gerombolan tibai. hidup malas mati tak mau. sama jugak macam kristien, buddha dan hindu, membodohkan kami dengan amalan yang tolol. menyembah manusia! oit, kata cukup pandai dengan ijazah serta sijil apa lanchow semua! tapi bodoh bangang menyembah manusia! baik sembah pokok lagi bagus. tak membodohkan orang asal, masih bagi buah dan ulam pucuk untuk dimakan!

mau sumpit ka atau mau tombak? kami sudah lama tidak mengamalkan racist! jika mau kami menjadi racist, tunggulah melayu yang tak malu mengaku tanah melayu! buat macam tanah mak bapak mereka. mula2 datang berbuat2 baik dengan kaum kami. lama2 tibai tanah kami dengan akta yang berbagai. tunggulah cina dan india yang kedekut tak mahu membahagikan kekayaan kepada kami.

lagi sekali kami nak tanya, mau tombak atau sumpit?

Tanpa Nama berkata...

guano demo?? haha.

brader - tgk newspaper it's official from 1st december 50,000 amah indon masuk kerja kat malaysia. ini bermakna 50,000 pengundi baru untuk BN. hahahaha...senyum lebar lord murujib.

Tanpa Nama berkata...

demo lo ni buke supo mulo...tok beghani ambo nok tegur..!!!!!.kahkah