Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 25 November 2011

INI FATWA PUJANGGA KITA



NOTA:


sila rujuk apakah makna fatwa
sila tanya mereka yang faseh
berbahasa arab

bukan kah fatwa ini hanya pandangan
fatwa juga memberi makna cadangan
pandangan dan cadangan datang dari fikrah manusia

kalau takm guna akal fikiran
lebih baik jadi hydra
lebih baik jadi amiba


APA FATWA ANDA BILA MELIHAT INI?






FATWA FATWA DARI PEMBACA

Contoh mudah....cuba lihat penaung AGAMA ISLAM itu sendiri disetiap negeri ada berapa kerat bini bini mereka menutup aurat,sedang itu asas yang WAJIP dalam hukum agama juga kepada diri sendiri...cuba dengar dan lihat para KADI dan MUFTI berceramah tentang hukum hakam,confirm mereka tak berani nak tegur puak dedalu dipohon rendang ini...sedangkan itulah pokok utama diperbetulkan dahulu..gerabak akan ikut kepala keretapi..,KEPIMPINAN MELALUI TAULADAN UNCLE MAHATHIR kata...

alasan popular KADI atau MUFTI mereka makan gaji FATWA ikut bayaran...tak kan nak lawan tokey, dedalu dipohong rendang..semakin kuat menegur harapan nak dapat gelaran DATO atau TAN SRI amat tipis dan gelap...ini bentuk perniagaan yang amat menguntungkan...bukan mamak saja jual agama gantung ayat Quran dalam restoran..kena faham betul betul..selagi ada dedalu dipohon rendang ISLAM dan HUKUMNYA tetap jua dicelah kangkang..selagi ada makan bersuap berak mencangkung ISLAM ITU tetap jua dibawah tempurung..
By Anonymous on FATWA FATWA - SEMUA BUAT FATWA BODEK on 11/25/11

Fatwa nie adalah untuk benda2/perkara2 yang baru. Adapun suara perempuan sama ada aurat atau tidak ianya telah lama dikeluarkan hukum. Fatwa nie misalnya nak beri hukum bila hendak menggunakan jantung babi ganti jantung manusia, hukum merokok dan sebagainya yakni hukumnya tiada dikeluarkan oleh ulamak terdahulu. Penulis syaitan nie bercakap menggunakan otak syaitan. Yang tukang siar pun sama jer....
By Wassini on FATWA FATWA - SEMUA BUAT FATWA BODEK on 11/25/11

Sah tulisan ni dari si kafir ni...sebab tu dia tak boleh ulas pakai otak...macam agama dia gak...berhala perut buncit pun dia sembah...kah..kah..kah..
By Anonymous on FATWA FATWA - SEMUA BUAT FATWA BODEK on 11/24/11

Eh...ada gak yang bengap macam ni buat statement...tak sesuai dengan kehebatan tukartiub...ni menjatuhkan imej tukartiub yang penuh rasional..tapi fatwa-fatwa bodek ni betul-betul bengap tidak bertahap... maka siJebon ni geng anti hadith le ni nak masuk jarum...he..he..he.. Orang putih masuk Islam dia guna kepala otak...orang melayu keluar islam - murtad dia guna kepala lutut...kalah tak pun kepala bana...
By Anonymous on FATWA FATWA - SEMUA BUAT FATWA BODEK on 11/24/11

Bro TT, lu dasyat bab main ayat. Cara lu simpulkn satu2 situasi politik mmg gua kagum. Tp tulisan bodoh mcm ni xkn lu x mampu nilai. Jgn jd mr bean la TT. Kpd penulis mangkuk tu: kalo lu islam, baik lu taubat n berharp lu x mati sbelum taubat. Kalo lu kafir, baik ko kaji n cari rasional disebalik sembah patung2 n jgn msk campur dlm bab agama aku! Phm
By Anonymous on FATWA FATWA - SEMUA BUAT FATWA BODEK on 11/24/11

wey celaka , mu boddo ugama mu duk diam la boddo . mu boddo ugama , mu g blajo . dok komen ikut suka pala hotak mu . mu ingat Islam ni milik mu ? wey isham rais . kau ni pun satu . semua orang tau mufti malaysia makan gaji . base mufti tak dok telur . kau tak payah la nak bawok pengikut kau ni jadi sesat pulak. sampai suka - suka mentafsir Islam ikut kepala hotak sendiri .

kau tak faham agama , kau belajar lah boddo . bukan cerita pasal pencerahan minda itu ini sampai pengikut kau boleh komen suka hati . kau pun nak rekrut Allah jugak ke ? aku sokong kalau kau banned mufti sebab hanya keluar fatwa hanya perkara remeh sedangkan perkara besar tak dok fatwa macam rasuah semua tu . tapi jangan sampai kau racun pemikiran supaya berfikir di luar batasan . kau faham tak ? Socrates pun bukan macam ni cara melawan orang munafik .

Socrates sendiri mengajar agar fikrah anak muda Yunani kembali kepada konsep monotheisme . kembali kepada monotheisme daripada menganut paganisme . kau pula ? nak ajak orang jadi apa ? jadi konpius pasal Islam ? tak payah laa . orang Islam skrg da cukup konfius la isham wey . blog ko ni kalau bab politik , bab lawan aku salut . tapi bila bab agama , fail . sejak kau bersyair John Lennon adalah nabi itu dah cukup fail bagi aku . ingat Isham . kau nak ajak orang berfikir , nak ajak orang pecahkan 'bonsification' mesti ada cara . bukan cara begini . akhirnya pengikut2 kau berfikir melampaui batas pemikiran kau sendiri .

satu lagi , Dajjal Al Masih tidak pernah berkahwin . dan buta sebelah matanya . jangan sampai kerana pengikut kau berfikir luar batasan , tuhan butakan sebelah mata kau . kau nak buat baik pada tamadun , tapi kau sebenarnya pembawa fitnah . ingat tu isham . lawan tetap lawan . kau nak terima ini atau tidak terpulang . aku sebagai rakan yang boleh dikatakan rapat dengan kau cuba bagi pandangan . ikhlas . 'sahabat kau'
By Anonymous on FATWA FATWA - SEMUA BUAT FATWA BODEK on 11/24/11


LAWAN TETAP LAWAN



8 ulasan:

anak kastam berkata...

Bro TT...

Aku naik jelek tengok ayat-ayat quran berhabuk, berminyak yang digantung dalam restuarant mamak ni!

restauran kedai melayu takde gantung pun ayat-ayat quran kat kedai..

memang sah mamak ni jual ayat quran nak bagi laku lauk recycle depa tu...chit!

lagi satu, lebai google crita, depa ni asal masa kat India dulu masuk Islam sebab lari dari budaya kasta...hanya dengan masuk Islam depa takde dikategori kasta itu kasta ini..dan paling ramai masuk Islam dari keturunan kasta pariah bro..

Tanpa Nama berkata...

FATWA PUJANGGA KITA...telah ramai memberi fatwa secara biasa biasa gitu..penuh emosional dan ada meminta TT supaya bertaubat perrrg memang power...betul atau tidak?. Lynas kilang haram jadah itu dipuji untuk masa depan rakyat..sedar atau tidak itulah taligantung,itulah santau dan kepada segala kehancuran bukan kepada manusia hatta seluruh persekitaran...Mana FATWA?,kepada siapa nak disuruh bertaubat?,mana FATWAnya? tak kan pasal BOGEL semata mata?,pasal nyawa kehidupan bagaimana pula?,pasal lembu kena rembat?,ini bukan isu takutkan hantu supaya mencari bomoh...isu sejagat..minta ADNAN buat rumah duduk makan tido sebelah kilang tu baru boleh sembang banyak..

Tanpa Nama berkata...

TT dulu ngaji agama dimana ?
mekah ? pondok mana ?
ada siapa nampak TT di majlis ilmu ?
dok depan ulama ?
solat jemaah masjid mana ?
siapa tahu ?
mai khabaq sini haaaa..

Tanpa Nama berkata...

Melayu melayu memang dah jadi bonsai...kalau bantai kepercayaan kolot dalam agama terus panggil orang 'kafir'. Aper yang so special pasal oarang putih?? kenapa bangga kalau orang putih masuk islam??? Orang putih tak der yang bengap ker??

Cakap pasal agama sikit dah mula bersilat..jangan fikir pakai kotek..pakai otak brader...Korang bantai hindu, bantai kristian tak der pun dia orang goyang..ini tengok kartun nabi pun dah nak berusuh...So agama you ajar you aper?? bunuh orang kutuk islam??

Lang berkata...

yg ku tau sumber hukum adalah quran, hadith, ijmak dan kias...

fatwa2 ni tak ada pon selama aku belajo... kalau fatwa tu tajuk lagu.. aku yakin pernah dengo...

ini fatwa aku...

nak tego boleh tego... bila menego kelilin akan tau watak sipenego...
tapi jangan lupa... kafir briman nya hamba hanya sang pencipta yg menentukan... jangan lah kita nak pencenkan tuhan....

Tanpa Nama berkata...

apasal kau tak approve komen2 ?

Tanpa Nama berkata...

Hamba Allah

Tanpa Nama berkata...

Hamba Allah