Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 25 November 2011

SEKALI LAGI KITA TURUN KE JALAN RAYA




ANAK MUDA BERSEDIA BERSIH 3.0




UNDANG UNDANG PERHIIMPUNAN AMAN PERLU ELAK DEMONSTRASI
- meloya

BANDAR BAHARU 24 Nov. - Rang Undang-undang Perhimpunan Aman 2011 yang dibentangkan di Dewan Rakyat dua hari lepas perlu mendapat sokongan daripada semua Ahli Parlimen kerana ia akan mengelak berlakunya demonstrasi jalanan, kata Muhyiddin Yassin.

Muhyiddin berkata, langkah kerajaan memperkenalkan undang-undang itu menunjukkan kesediaan pimpinan kerajaan Barisan Nasional (BN) untuk memberi ruang lebih luas kepada rakyat untuk menyuarakan pendapat tanpa ada sekatan dan halangan tetapi dalam keadaan terkawal.

"Ini sepatut dilihat sebagai perkembangan proses transformasi politik yang lebih besar,” katanya.

Katanya, jika pembangkang tidak menyokong dan tidak berpuas hati dengan undang-undang baru itu, ia mungkin diandaikan mereka melihat ia sebagai sekatan dan halangan untuk mereka.

"Ada perlakuan mereka tidak disenangi rakyat seperti demonstrasi jalanan. Dengan rang undang-undang baru ini, demonstrasi jalanan tidak dibenarkan. Kalau nak suarakan, (mestilah) ikut peraturan... ini sudah disediakan ruang lebih luas untuk rakyat suarakan pandangan,” katanya. - Tiewnama



NOTA:
undang undang anti demo ini
diwujudkan dengan harapan PAS akan setuju

undang undang ini memastikan gerombolan
akan terus berkuasa

undang undang ini wajib dilawan
undang undang seperti ini jika tidak
dilawan maka gerombolan akan terus berkuasa
hingga hari kiamat


kenyataan sembab lebih jujur
undang undang ini bertujuan untuk
menghalang orang ramai dari berani keluar
untuk berdemo

sembab jujur bukan macam mat mongol
yang berkelintau dalam usaha
untuk menipu mak cik felda

apakah masuk akal apabila mat mongol
kata bahawa undang undang ini
amat revolusineer dan akan membawa demokrasi

nampak jelas mat momgol tak boleh berfikir
dan memezakan mana yang menindas dan mana
yang revolusineers


TUNGGU DAN NANTI BERSIH 3



6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

BN telah menjadi semakin sial dengan membuat undang-undang zaman Jalak Lenteng ni. Ini undang-undang semacam manjadikan diri seperti Tuhan. Wahai BN, kamau akan hancur berkecai kiranya kamu berlagak macam Tuhan. Sistem BN ini lebih kapir dari sistem kapitalis, komunis dan lain-lain. Ini sistem purba, mampus kau BN!.......dan gerombolan.

Tanpa Nama berkata...

tuan tt,
zaman darurat (1948-1960)parti umno saja tidak diharamkan oleh british,maksudnya umno mesra penjajah british.umno menjadi barua british dan menghancurkan nasionalisme tulen melayu.yang betul,umno tidak ada kaitan dengan nasionalisme melayu,umno mendokong kolonialisme dan imperialisme british,sebab itu umno akan menekan dan menbunuh pihak yang tak sehaluan walau melayu .umno parti elit dan bangsawan,pemimpin gerombolan yang ada di kuala lumpur semuanya ada pertalian saudara mara datang dari jenis yang sama.kuasa politik diagih dikalangan puak ini sahaja.surah2 yang bibaca dalam perhimpunan agong gerombolan hanyalah melayu,melayu dan melayu (baca> puak dia,puak dia saja)tapi hakikat alam ,yang ada akan tiada maka umno juga akan tiada satu masa nanti,insyaalah.
zmmy

Tanpa Nama berkata...

aku rasa gerombolan takut jadi macam negara2 timur tengah sebabtu bentang RUU secara tergesa gesa.

Tanpa Nama berkata...

Pi rah....olang muda merayu.....tak payah tulun ke jalan laya...nanti nampak amoi...susah lo...lu pigi merancap lagi baik....

Tanpa Nama berkata...

habislah rakyat lepas ni.nk buat perubahan melalui pilihanraya,pilihanraya tipu. segala mat bangla,mat nepal,mat indon mat myanmar dah didaftar jadi pengundi.nk buat demonstrasi,nak nyatakan perasaan tak puashati,nak berdemo, berdemo tak dibenarkan.yg boleh lepas ni ikut cara gerombolan je.kononnya cara gerombolan ni saja yg amat suci, amat bersih.siapa tak ikut akan jadi derhaka pada rajagopal,manusia yg teramat suci teramat bersih dan terlalu banyak jasanya kpd seluruh rakyat malaysia ini.juga akan tercabut akidahnya.mati nanti tuhan tak terima.mati masuk neraka.tak cium bau syurga.mcm tu lah lebih kurang.wahai rakyat malaysia sekelian.apakah kekejaman seperti ini harus kita biarkan saja?bodoh sgtkah rakyat malaysia?terlalu bodoh sampai boleh ditipu siang dan malam?bacul sgtkah rakyat malaysia hingga boleh diugut ugut, dipijak pijak,tanpa sedikitpun menentang?pemimpin pakatan bila nak gerakkan bersih 3.0?tak sabar rasanya nk joint.haramjadah.

Lang berkata...

sebab itu raja gopal diperlukan untuk menjadi sandaran kepada apa yg mereka nak lakukan... siapa yg langgar akan dilabelkan sebagai penderhaka...

tt... apa istilah derhaka ini? perbetulkan sikit...