Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 19 Disember 2011

BERITA BERGAMBAR - KEBANGKITA ANAK MUDA




SALUT! ANAK MUDA MENUKAR BENDERA





MAHASISWA BANGKIT TUNTUT HAK, PERJUANG KEBEBASAN - harakah daily

Mahasiswa hari ini bangun mendesak hak kebebasan mereka serta menuntut agar kerajaan memansuhkan Akta Universiti dan Kolej Universiti (Auku) serta tidak takut ditangkap kerana memperjuangkan kebebasan.

Gabungan Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) bersama Gerakan Menuntut Kebebasan Akademik (Bebas) yang mengadakan perhimpunan perarakan dari Masjid Jamek ke Pejabat Suruhanjaya Hak Asasi Manusia (Suhakam) dan seterusnya ke bangunan Umno menuntut agar kerajaan hari ini peka dengan hak yang dikehendaki oleh pelajar.

















12 ulasan:

Panglima Ludah berkata...

brader tt, lu tengok video ni, tapi mohon jangan tt tercirit pulak lepas tengok video ni http://www.youtube.com/watch?v=eA5K8WDTWQc&feature=related

Panglima Ludah berkata...

brader tt, lu tengok video ni, tapi mohon jangan tt tercirit pulak lepas tengok video ni http://www.youtube.com/watch?v=eA5K8WDTWQc&feature=related


kah kah kah kah puiiihh kah kah

sheikhalfarisi berkata...

salam, ini baru la boleh d katakan pelajar universiti

omai berkata...

Syabas anak2 muda yang berani. Teruskan perjuangan! Jangan mundur biar selangkah pun. Yang belum, apalagi!

Tanpa Nama berkata...

Syabas dan Tahniah anak-anak mahasiswa !! Kalian baru 'bangkit' dari tidor....

JAKI JAKA berkata...

Syabas Anak Muda! tak sia2 korang dan family korang berhutang keliling pinggang nak bagi korang belajo berijazah/berdiploma/bersijil dan menjadi warga malaysia yg berjasa.

Keadilan tanpa kuasa adalah sia-sia dan kuasa tanpa keadilan adalah KEZALIMAN!

A-B-U

Stupid University berkata...

Ada orang nak ludah dan tampar ooi! Kah! Kah! Kah! Panglima perang UMNO ooi! Kah! Kah! Kah! Kah! Pergi jalan dah! Kah! Kah! Kah! Kah! Kah! Syabas mahasiswa yang turunkan bendera!

Tanpa Nama berkata...

“All that is necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.”
Edmund Burke quote


People's Power

Tanpa Nama berkata...

Wuh...

Cayalah...tu baru betul anak muda!
Peduli apa dgn bendera Najib!

Paling cool kalau dpt dibakar sekali!
Mantap! Hebat! mENGGEGARKAN!

Mat Tabik Spring berkata...

itu baru cooool. ak pernah terjadi sekrg dah terjadi. dlm bahasa isyarat itu tanda suey kpd PM.Bomoh Sivaji pun tak boleh nak baiki suey tu. Syabas org muda. Wa tabik spring ka lu.

GSK Samaritan berkata...

Aku salut kat Ahmad Shukri..ini baru Melayu tulen...Melayu jenis Hang Jebat ( Hang Tuah tu Cina ok. Bukan macam Melayu UMNO yang pandai angkat kotek....student yang protes hari itu syabas dan rakyat malaysia bangga keranamu..

GSK Samaritan berkata...

Syabas dan Aku salut kat student student yang protes hari tu...Ini baru Melayu tulen..bukan macam Melayu celup UMNO yang pandai angkat kotek...Hidup Student power !!