Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 19 Disember 2011

INDIA DARI KERALA MENIPU LAGI




MERRY X-MAS BERSUMPAH LAH KAMU








MEMBIDAS CABARAN TUN DR. MAHATHIR

Telah sekian lama Anwar Ibrahim diitohmah dengan pelbagai tuduhan. Tatkala dipenjara, antara fitnah yang dilemparkan ke atas beliau kononnya beliau adalah alat kepada Bank Dunia dan Tabung Kewangan Antarabangsa (IMF).

Tuduhan ini direkayasa semenjak tahun 1998 lagi lantaran komitmen Anwar dalam memastikan disiplin pengurusan kewangan negara yang berteraskan tatakelola dan pertanggungjawaban. Anwar bertegas menolak preskripsi ekonomi yang mahu menyelamatkan kroni dan elit politik ekonomi sedangkan rakyat perit berhadapan krisis ekonomi 1997/98.

Lantaran ketegasan Anwar inilah Perdana Menteri ketika itu Mahathir Mohamad merasakan perlu menyingkirkan beliau dari tampuk kepimpinan negara.

Setelah lebih dari satu dekad fitnah terhadap Anwar dan keluarga beliau masih diteruskan oleh pimpinan UMNO serta juak mereka. Pimpinan UMNO mahu beliau terus ditohmah hatta bercanggah dengan kehendak agama dan nilai budaya yang tulus. Apa yang tidak pimpinan UMNO dan Mahathir sedari, rakyat tidak lagi senang diperbodohkan. Fitnah yang direkayasa tidak ampuh menggugah keyakinan rakyat untuk mendokong Pakatan Rakyat pada pilihanraya umum akan datang.

Tohmahan Tun Dr. Mahathir bahawa Anwar adalah agen Barat, IMF dan Bank Dunia kini mula menghantui mantan Perdana Menteri tersebut. Rakyat Malaysia tidak mudah lupa bagaimana Tun Dr. Mahathir bersekongkol dengan Jack Abramoff dalam usaha beliau melobi untuk bertemu dengan Presiden Amerika Syarikat George W. Bush.

Malah menurut rekod Bank Dunia, selepas Anwar dipecat, Malaysia masih menerima bantuan Bank Dunia sedangkan di hadapan khalayak tanpa segan silu mantan Perdana Menteri itu semberono memfitnah Anwar sebagai perkakas Bank Dunia sekaligus agen Barat.

Beberapa hari lalu Mahathir telah mencabar Anwar bersumpah dengan menjunjung al Quran. Sewajarnya sebelum mantan Perdana Menteri itu mencabar sesiapa bersumpah menjunjung al Quran, eloklah dia meneliti kepentingan siapa dalam syarikat arak San Miguel.

Sewajarnya dinyatakan tatkala masih menjawat jawatan Menteri Kewangan, Dato' Seri Anwar telah menulis kepada Bank Dunia bahawa Malaysia tidak lagi memerlukan bantuan institusi kewangan itu. Kini sudah terang lagi bersuluh, politik hipokrit usang serta propaganda fitnah pasti tewas kerana kebenaran pasti muncul.

Rujukan pada pautan di bawah adalah bukti jelas betapa Mahathir telah berbohong dan cuba memutarbelitkan fakta kenyataan beliau yang terdahulu. Jika diteliti, ianya jelas menunjukkan komitmen Bank Dunia kepada Malaysia pada zaman pentadbiran Mahathir.


SILA RUJUK

1 - http://go.worldbank.org/U29R77EBX0

2 - http://www.worldbank.org/projects/search?lang=en&searchTerm=&countryshortname_exact=Malaysia&src=

BERSATU BANGUN DAN LAWAN


4 ulasan:

moneyads4u @ abalzai@gmail.com berkata...

kah kah kah mahatik dah mula gelabah. Allah telah mula keluarkan pekong-pekongnya. Inilah balasan Allah sikit2 kepada mamak kerala sebelum dia mampus. yayayayaya

Tanpa Nama berkata...

Ingatkan hebat Adi Jagat ni! Dulu "Anak didik" ikut skrip dia buat Liwat II, la dia jd makmum Anak tamby Dan Anak Siam, sumpah2 plak. Mmg Adat makmum, mesti belakang imam. Apa cerita pun berteraskan belakang! Masih ingat ini zaman telegram kot? Jd penasihat proton, dok lobby khazanah jual panggu kat drb-hicom utk maju. Peerah! Mcm NFC gak la, Bg asset Rakyat kat syed mokhtar, kroni dia. Tup tup, di belakang tabir, dia punya. Pi mabuk minum San Miguel la che det, free

kampong lad berkata...

tabik spring utk anwar ibrahim & keluarga kerna masih bertahan hingga kesaat ini. kalau lah benda2 ni dilakukan terhadap orang lain, belum tentu lagi boleh diterima/ditanggung...syabas diatas kecekalan & kesabaran

Tanpa Nama berkata...

Mahadir ni macam keling mabok minum toddy. Hoi Mahadir baik ko minum samsu haram mcm dijual di india tu biar senang sikit rakyat negara ni.