Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 29 Disember 2011

DUIT ZAKAT PUN GEROMBOLAN REMBAT





DI YAHOO




KLIK DISINI:

http://my.news.yahoo.com/blogs/yahoo-malaysia-newsroom/mahathir-bukan-cerdik-sangat-ku-li-044503213.html








MANA SUARA MUFTI ZAKAT BIAYAI GUAMAN MENTERI
- harakah daily

KUALA LUMPUR, 29 Dis: Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan (DPPWP) meminta para ulama dan Mufti di negara ini bersuara dengan memberikan pandangan terhadap isu penggunaan duit zakat untuk tujuan membayar kos guaman Menteri Di Jabatan Perdana Menteri Jamil Khir Baharom.

Timbalan Ketuanya, Mohamad Suhaimi Abdul Aziz berkata pandangan segera para ulama dan Mufti penting bagi mengelakkan timbulnya pelbagai persepsi negatif dari umat Islam di negara ini terhadap institusi zakat dan pemimpin yang berkuasa menjaga institusi tersebut.

Katanya, isu sama ada duit tersebut telah dikembalikan tidak timbul kerana persoalan pokok yang perlu dijawab adalah bolehkah duit zakat digunakan untuk kepentingan peribadi pemimpin.

"Sebagai pemimpin yang berkuasa dalam urusan hal ehwal umat Islam di negara ini, sepatutnya beliau memegang amanah ini sebaiknya.

"Wang zakat perlu diuruskan dengan betul dan disalurkan ke tempat yang sewajarnya. Wang zakat tidak boleh sewenang-wenangnya dikeluarkan selain dari urusan yang selayaknya," katanya dalam satu kenyataan kepada Harakahdaily.

Menurutnya, tindakan Jamil Khir mengeluarkan wang zakat bagi membiayai kos guaman beliau dan orang bawahannya amat dikesali seluruh umat Islam yang membayar zakat di negara ini, khususnya di Wilayah Persekutuan.

Tindakan tersebut ujarnya, boleh menimbulkan prejudis dikalangan umat Islam dengan persoalan adakah wang zakat disalurkan ke tempat yang sepatutnya ataupun ianya digunakan untuk tujuan-tujuan tertentu



RUMAH PENYAMUN MELAYU






DARI FACEBOOK ZUNAR

Mungkin kerana kemiskininan membolehkan menteri jaga agama Datuk Jamil Khir Baharom keluarkan wang zakat MAIWP RM63,650 untuk biaya kos guaman peribadinya. Tengoklah betapa daifnya rumah beliau di Kampung Batu Muda, Jalan Ipoh ni

18 ulasan:

Amuraria berkata...

SAUK & REMBAT ! BILA LAGI AA !

Jom Fahami Quran berkata...

Beware of
Professional Religionists

[9:34] O you who believe, many religious leaders and preachers take the people's money illicitly, and repel from the path of GOD. Those who hoard the gold and silver, and do not spend them in the cause of GOD, promise them a painful retribution.
[9:35] The day will come when their gold and silver will be heated in the fire of Hell, then used to burn their foreheads, their sides, and their backs: "This is what you hoarded for yourselves, so taste what you have hoarded."

penyokong ABU berkata...

rasanya dah tiba masa untuk saya menyuarakan pendirian saya kerana selama ini saya tak ambil pot pun segala perkara yang berlaku samada isu politik, isu ekonomi dan isu sosial. Kawan-kawan generasi X yang sealiran dengan saya pun sudah lebih terkehadapan dalam menilai senario dalam negara kita. Walaupun Pilihanraya Umum ke 13 yang akan datang adalah PU yang kedua bagi saya (sedangkan saya layak menjadi pemilih sejak tahun 2001 lagi) tapi kini dengan sagala macam isu yang timbul dari karenah pihak Kerajaan BN dan kelihatan kepincangan dan penyelewengan yang semakin terdedah setiap detik dan ketika membuat saya mula menilai kewibawaan Kerajaan BN. Bermula dengan Isu Al Maunah dulu sehingga ke Isu NFC semakin membuat saya berfikir dan menilai persepsi saya terhadap pihak pembangkang. Untuk makluman tuan TT perubahan pada penilaian yang signifikan terhadap pembangkang bermula sejak belanjawan 2011 yang dibentangkan oleh PM dulu. Bila semua MP Pembangkang menolak kenaikan elaun Ahli Parlimen membuat saya terfikir bahawa bukan semua MP Pembangkang adalah mata duitan. Kerana mereka tidak meletakkan kepentingan peribadi sebagai perkara utama. Sebaliknya para MP BN yang mahukan sangat kenaikan elaun tersebut. Kalau dalam soal yang sekecil itu pun pihak MP Pembangkang bersatu untuk mendahulukan kepentingan rakyat umum maka bagi saya bukanlah pula suatu yang retorik semata-mata bila mereka melaungkan berjuang untuk kepentingan umum. Berbalik kepada soal penggunaan wang zakat untuk kepentingan peribadi dengan sewenang-wenang, jelas penyelewengan yang langsung tak boleh diterima akal dan keterlaluan ini tidak boleh dibiarkan berterusan. Rasanya umum masih ingat kenyataan Idris Jala yang menjangkakan negara kita akan muflis menjelang tahun sebelum 2020. Sekiranya penyelewengan seumpama ini berterusan tidak mustahil negara akan muflis jauh lebih awal daripada itu sekiranya pengurusan wang negara dibuat secara membazir dan tidak memberi manafaat kepada rakyat umum. Dan percayalah samada kita atau sesiapa saja yang membiarkan keadaan ini berterusan kesan yang buruk bakal menimpa generasi yang akan datang. Sejarah yelah menunjukkan kepada kita bagaimana kesudahannya yang menimpa rakyat afrika, India, Indonesia, filipina dan lain-lain negara miskin dimana rakyat mereka terus dibelenggu kemiskinan dan melarat kerana segala sumber dan hasil ekonomi tidak diurus dengan berhemah. Semoga Allah ampunkan saya kerana memilih BN dalam pilihanraya yang terdahulu dan kali ini saya bertekad untuk membuat perubahan. Maaf kerana tiada sesiapa mampu mengubah diri saya kecuali diri saya sendiri dan saya amat bencikan diri saya kerana menjadi pengundi BN pada PU yang terdahulu. Mungkin agak terlewat tapi saya berharap semoga saya diberi peluang membuat perubahan mengikut kadar kemampuan saya. Mulai pagi ini Khamis 29 Disember 2011 (4 safar 1433) saya bertekad untuk menyokong segala usaha untuk menumbangkan BN

kampong lad berkata...

selain dari masalah ekonomi, mungkinkah in juga sebab bani melayu meninggalkan islam? non-muslims pun ada baca quran dan buat 'research' tentang islam, apakah pandangan mereka bila dibandingkan isi kandungan quran dgn apa yg dipraktikkan (perbuatan & percakapan) oleh kerajaan islam malaysia? camana depa nak tertarik dgn islam malaysia? apabila dikritik & tak tahu bagi jawapan yg bernas/konkrit, hanya dibalas dgn emosi....kita perang, itu saja.

Tanpa Nama berkata...

Selamat Tahun Baru Bro Isham & Seluruh Warga Tukar Tiub.

Ni Jemputan Special Untuk Majlis New Year Eve Yang Sangat Sesuai Untuk Bro Isham & Seluruh Warga TT.

http://gerai3abdul.blogspot.com/

kah..kah..kah..
kah..kah..kah..
kah..kah..kah..

-Tukar Tiuun..

anak kastam berkata...

sedihnya aku tengok kedaifan pak menteri ni..

tolong TT panggil crew TV3suku buat coverage dalam rancangan "Bersamamu (Penyanggak)"

lepaih tu bagi account number kita bagi sedekah laknat dengan pak menteri ni

Tanpa Nama berkata...

celaka lu TT . komen lu tentang madrasah tu menipu ! mana ada PAS nak robohkan Madrasah . yang nak dirobohkan adalah Pejabat Takaful laaa bahlol ! lu suka sangat percaya apa yang Meloya lapor !

gua mula hilang kepercayaan pada tukar tiub . babi ko isham !

Tanpa Nama berkata...

Ustaz penyamun

Mat Ngoi berkata...

Aku petik dr Ku Li dlm yahoo:

"Mengenai isu hak royalti minyak, Ku Li dengan tegas menerangkan bahawa perjanjian antara Petronas dengan negeri-negeri jelas disebutkan hak royalti dan tidak ada fasal yang menyebut wang ehsan. Malah Ku Li amat berbangga kerana beliau sebagai Pengerusi Petronas 1974 telah bertanggung jawab membuat butiran perjanjian minyak ini atas arahan Tun Abdul Razak.

"Walaupun perjanjian ini dalam bahasa hukum-hakam tetapi amat jelas Petronas wajib memberi 5% kepada negeri dimana minyak ditemui."

KOMEN AKU: Rakyat Sarawak, Terengganu dan Kelantan mmg BODOH+BANGANG+TOLOL kalau undi lagi BN/UMNO dalam PRU 13 nnt....

Tanpa Nama berkata...

salah satu daripada olongan yang layak menerima zakat adalah amil - iaitu org yg in-charge pasal zakat. jadi ada kemungkinan disini duit yg jamil khir guna tu adalah duit yg dia layak terima sebagai seorang amil.

tapi persoalan nya adakah dia dikira sebagai amil? adakah jumlah yg diterima itu cukup atau terlebih? adakah dia menerima ikut prosedur?

Mofudume lubuk dot net Punya Kawan berkata...

mana jubor-jubor usetat yg islam-islam TERLAMPAU lebih ISLAM dari Sahabat sendiri ni???

mana jubor-jubor u-takbole-nak-stat komen akidah-akidah ari tu?

srekot tul la!

bajingan berkata...

pukimak punye perompak...aku x halal satu sen pon...

Monkey Shooter berkata...

29 Disember 2011 7:36 PG
Penyokong ABU.
Kau ni dah ketinggalan keretapi terlalu jauh. Itulah lain kali jangan jadi Ikan Kering.... mata sahaja yang terbuka, tapi tak nampak satu habuk (kebenaran) pun di sekelilingnya. Orang banggang macam kau hanya layak sokong UBN aje, tak payah sokong PR, nanti habis semua orang PR jadi banggang dan mata Ikan Kering macam kau. Jangan mare aaa....

Tanpa Nama berkata...

".....Menurutnya, tindakan Jamil Khir mengeluarkan wang zakat bagi membiayai kos guaman beliau ..........."

Ini pun boleh terjadi ?
Mana undang-undang negara ?

“You don't put robbers to work in a bank”
American Proverb quotes

Tanpa Nama berkata...

THESE ARE BUT ONE KIND OF ROLE MODEL PLAYED BY MOSLEM LEADERS CHOSEN BY THE MALAY-MOSLEMS JUST TO ACTUALIZED THEIR FAITH IN THEIR OWN SO-CALLED MOSLEM COUNTRY!!!!

put into their own words: HINANYA MELAYU INI SBG BANGSA MEMANG LAYAK MAKAN BANGKAI DAN DAGING SAUDARA MEREKA SENDIRI.

ada kalipah berak cangkung makan tanggung, ada ulama berak menonggeng makan upah kutty keling kah kah kah

bencibodoh berkata...

yg korang bodoh bayar zakat pada agensi kerajaan watpe?..depa mmg pndai, kaki tibai duit, ikut tang mana pun depa akan tibai duit slagi berpeluang..yg msalahnya g bazar zakat pd agensi yg terang2 mnyokong umno ni sume nape?..

ape x bole bayar zakat dgn korang g sendri bayar pd anak yatim, sekolah agama yg memerlukan dana, org2 susah kat kampung korang,or sape2 pun yg korang rase layak terima zakat,apsal malas sgt nk bg duit zakat trus pd penerima?..apsal kalo bayar terus pd penerima,zakat korang x sah?..sape yg ckp?..rajagobal selaku ketua agama islam?..atau jamil khir selaku menteri agama?..atau hasan ali sbg exco agama yg ckp cmtu?..

Tanpa Nama berkata...

Geger Sangat...
Apa nak heran duit zakat biayai peguam.... nun sana ada 1 negeri arah pusat zakat "bil-out" satu
bangunan berjumlah juta-juta yg
membuat pinjaman dgn bank....
nak heran apa bila pusat ini dipegang & dikontrol oleh top level.

Tanpa Nama berkata...

sipenyamun ketot
kah...kah....kah...