Khamis, 29 Disember 2011

REFORMIS BANGANG KENA TIPU




DI JEMPUT TURUN 901






BEBAS ANWAR 901 TIDAK HORMAT UNDANG-UNDANG – sinar

Pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang pernah membela Datuk Anwar Ibrahim akan melancarkan perhimpunan besar-besaran bagi membantah kempen ‘Tolak fitnah lawan konspirasi, bebas Anwar 901’ yang dijadualkan di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pada 9 Januari depan.

Presiden Gerakan Reformis Rakyat Malaysia (Reformis), Ramlan Abu Bakar berkata, mereka yang menentang kempen itu terdiri daripada NGO yang cintakan keadilan dan tidak bersetuju dengan corak kepimpinan Ketua Pembangkang itu.

“Kita tahu, kempen-kempen begini merupakan jalan terakhir Anwar, untuk menyelamatkan karier politiknya.

“Dulu, kami sokong Anwar, tetapi kini kami telah buka mata dan menentang beliau atas dasar dan prinsip kebenaran. Kami tidak dibayar apa-apa malah ini keputusan kami setelah melihat kepincangan yang berlaku,” katanya kepada Sinar Harian.

Ramlan ketika ditanya mengenai jumlah NGO yang akan menyertai perhimpunan menentang kempen itu berkata, pihaknya belum dapat memutuskan jumlah tepat memandangkan ia dilakukan atas dasar sukarela.

“Kita boleh bawa sejuta rakyat untuk membantah kempen Bebas Anwar 901 ini, tetapi tiada jaminan sekiranya berlaku tangkapan terhadap mereka memandangkan kita belum mempunyai saluran kewangan yang kukuh.

“Bagaimanapun, saya yakin, pada 9 Januari depan, ramai kumpulan-kumpulan NGO dan rakyat yang akan turun bagi membantah tindakan kurang sopan penyokong dan pengikut Anwar itu,” katanya.

Sementara itu, bekas Naib Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK), Mohd Zahid Md Arip berkata, tindakan peserta kempen itu dilihat tidak menghormati undang-undang negara kerana hari berkenaan ialah hari penentuan kepada nasib Anwar.

“Mengapa mereka begitu tidak sabar untuk mengadakan perhimpunan pada hari itu? Sedangkan nasibnya belum diketahui lagi. Tindakan itu seolah-olah tidak menghormati keputusan yang akan diputuskan nanti.

“Mereka yang menyertai kempen ini juga seolah-olah tidak berpijak di bumi yang nyata. Saya yakin perhimpunan ini bukan hanya disertai oleh penyokong dalam negara, malah individu yang tinggal di luar negara turut dipanggil untuk menyertai kempen itu,” katanya.

Pada 9 Januari ini, Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur akan membuat keputusan berhubung kes tuduhan liwat membabitkan Anwar dan pembantu peribadinya, Mohd Saiful Bukhari Azlan.


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...NAK HORMAT UNDANG UNDANG BUAT APA?.... kah kah kah...

kah kah kah...UNDANG UNDANG ZALIM LAGI BODOH.... kah kah kah...

woit...YANG PERGI SOKONG ANWAR DULU PASAL APA?.... kah kah kah...

kah kah jkah...INGAT NAK DAPAT PROJEK?..... kah kah kah...

kah kah kah....INGAT NAK JADI MENTERI?.... kah kah kah...


NOTA:
kesian malaon ini
gerombolan pun tak terima
kerana ada diantara mereka
memang di pasnag oleh pkr
untuk masuk ke sebelah sana

gerombolan berwasapa maka semua
yang lari masuk geng gerombolan
kena ketepikan kah jah kah



12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

BN mau menang sekarang so mana yang sokong anwar or Pr dan penentang bn/umno dan sebagainya leh jual diri :D dapat manyak duit..

So maybe abang ni dah jual "sokongan" dia kat anwar dulu hahaha..

Kapitalis kan.. Duit bang dah nak 2012 nih orang ramal dah nak kiamat huhu... :D

DX berkata...

dulu gelaran reformis tu cool

sekarang nama reformis pun dah kena hijack.

nasib sama ditimpa seluar jean.

Ramalan Kaji Cuaca berkata...

Presiden Gerakan Reformis Rakyat Malaysia (Reformis), Ramlan Abu Bakar
ni dah kene "BELI" dgn UMNGOK ni....tau sgt...ni tentu mcm 2 ekor agamawan PAS yg nak tegakkan Islam dlm suasana sekular bersama UMNGOK.... korang nak percaya ke org camni????....kalo pecaye mmg korang bodoh mcm lembu sharizat!

Master Yoda berkata...

Politician paling cool: TG Nik Aziz, Mat Sabu, Lim Guan Eng, Khalid Samad, Tun Dr Mahathir
Politician paling poyo: Anwar Ibrahim, Najib Tun Razak, Muhyiddin Yassin

Penceramah paling cool: Ustaz Azhar Idrus, Ustaz Shamsuddin Sidek (popular kat area Shah Alam), Ustaz Tunggul Wahidin (popular kat area TTDI ngan Sg Penchala)
Penceramah paling poyo: (None)

Prof paling cool: Prof Aziz Bari, Dr Asri (ex-mufti Perlis)
Prof paling poyo: Prof Zainal Kling ("Malaysia tak pernah dijajah?" kah kah kah)

Haiwan paling cool: Lembu yg duk kat kondo Mek Shahrizat, kah kah kah
Haiwan paling poyo: Anjing milik jiran gua (ada mslh psiko gamaknya)

Movie paling cool: Transformers III, Harry Potter (last episode) part II, Sherlock Holmes II (tak dapt tgk lagi, wadda tutt..), Real Steel, Captain America the 1st Avenger
Movie paling poyo: Ombak Rindu, Nur kasih The Movie, Abuya, Bini-biniku Gengster

Drama TV paling cool: CSI New York/Miami/Las Vegas, House,
Drama TV paling poyo: Tentang Dhia, Nora Elena, apa2 sinetron Indonesia

Rancangan TV paling cool: Baby TV (pasal si Fatin tgk), Discovery Channel, Mythbuster, La Liga football's game (yg melibatkan Barca je) dan EPL football's game (yg melibatkan Big 5 teams), Tanyalah Ustaz
Rancangan TV paling poyo: Juara Lagu, Akademi Fantasia, Vokal

Artis Malaysia paling cool: Bob Lokman, Malique (psl lagu2 dia best kot)
Artis Malaysia paling poyo: Nurman Hakim & pasangan, Enot (komen psl hudud dgn "jayanya"), Siti Nurhaliza (maybe pasal isu pemakaian tudung kot), Awie (yg ni tak leh blah, tapi lagu2 rock dia masa dulu kala memang sentap jiwa beb)

Tanpa Nama berkata...

macam mat ezam?

anak Malaysia berkata...

"kami tidak dibayar apa-apa"..KAH KAH KAH KHAGKK! PTUI

"kami belum ada saluran kewangan yang kukuh"..KAH KAH KAH KHAGKK! PTUI

nampak sangat tahap banggang NGOK ni

Tanpa Nama berkata...

duit pkfz ko tibai...
duit kapal selam ko tibai...
duit balak ko tibai...
duit petronas ko tibai...
duit felda ko tibai...
duit lembu nfc ko tibai...
duit zakat pun ko nk tibai jugak??!!
GAMPANG punya UMNGOK!!!!!!!

raz berkata...

tengok kenyataan ni:
"“Kita boleh bawa sejuta rakyat untuk membantah kempen Bebas Anwar 901 ini, tetapi tiada jaminan sekiranya berlaku tangkapan terhadap mereka memandangkan kita belum mempunyai saluran kewangan yang kukuh"

...mintak duit ler tuuu dari Bee-End....apa punya kedana daaa

Muor berkata...

Woi ramlan, kencing berasap la lu. Tak dibayar kenapa ko & macai ko nak turun bantah??? budak rempit kat segamat tu pun lagi pandai dari ko tau tak? mereka di bayar 10hengget @ minyak motor 1tank utk kacau ceramah mat sabu... ko dpt apa??? melopong..

COW@JB berkata...

bro di atas, jgn kaitkan mat ezam dlm kes nih. dia sudah dimakan sumpah keramat pemuda keadilan... mat ezam bersumpah utk membela org2 yg lemah& teraniaya... sekarang nih umngok sedang lemah, kalah hodoh bodoh dll, sebab tu mat ezam masuk umgok.. angan2 nak tolong umngok...sokong kasi rebah ..kah..kah..kah.

Abdul Atan berkata...

BONGOK BAGI SIAPA YG SOKONG UMNGOK!!!

Tanpa Nama berkata...

ramlan ni dulu la yg duk sibuk nk wat demo bogel depan suk selangor dulu..wa rase kalo umno hulur sikit 2,3 kupang mau 9 jan ni die sorang2 je wat demo bogel kat atas jalanraya tu..buat sorang2 sebab tak mau kongsi duit ngan org lain..