Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 20 Disember 2011

LAGI BAYI DI BUANG - JUMPA DALAM BEG




GUMBIRA KALAU PAKAI




BAYI DITEMUI DALAM BEG BELUM ADA WARIS – meloya

ALOR SETAR 19 Dis. - Seorang bayi lelaki yang ditemui ditinggalkan di dalam beg di bawah sebatang pokok di belakang Klinik Kesihatan Alor Setar di sini pada pertengahan bulan lalu, belum dituntut warisnya.

Pengarah Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) negeri, Zulkiply Ramli berkata, ketika ini bayi yang diberi nama Adam Haris itu di bawah jagaan pihaknya selama sebulan bagi membolehkan warisnya membuat tuntutan.

"Kita masih mempunyai masa sehingga penghujung bulan ini sebelum memohon untuk penjagaan kekal daripada mahkamah," katanya di sini hari ini.

Utusan Malaysia pada 15 November lalu melaporkan penemuan seorang bayi lelaki yang baru dilahirkan dalam sebuah beg di bawah sebatang pokok di belakang klinik kesihatan tersebut.

Bayi lelaki itu yang masih mempunyai tali pusat ditemui kira-kira pukul 12 tengah hari.

Pada 30 November lalu, akhbar ini turut melaporkan JKM negeri sedang mengesan waris kepada seorang bayi lelaki berkenaan.

Menurut Zulkiply, pihaknya menerima banyak permintaan dari orang ramai di Kedah dan negeri lain yang ingin mengambil bayi itu sebagai anak angkat, tetapi tiada sebarang permohonan dibuat secara rasmi.

Katanya, pihak yang berminat mengambil bayi perlu mengisi borang permohonan rasmi dan JKM akan menyiasat bagi memastikan mereka ibu bapa angkat yang sesuai.

JKM memohon ibu bapa, waris atau sesiapa yang mengenali ibu kandung bayi itu agar menghubungi Pelindung Kanak-Kanak, Pejabat Kebajikan Masyarakat Daerah Kota Setar, Mohd. Basharudin Samsudin atau Rosmini Meh di 04-7202370 atau 04-7202351

NOTA:
satu lagi bayi di buang
ini pasti bayi melayu
masalah buang bayi ini berterusan
ini berlaku dalam negara yang rakyatnya
suka bercakap hal bermoral
suka bercakap hak syurga dan neraka
suka berbuih buih mulut berzikir dan berzakar

kalau di negara kapir yang makan babi
kalau di negara kapir yang warganya minum arak
berita bayi dibuang ini akan menimbulkan krisis politik
berita ini akan menimbulkan krisis sosial
berita akan menjadi induk berita sampai berhari hari
kurang-kurang ada menteri yang letak jawatan
kurahg kurang ada pegawai kebajikan yang dipertanggungjawab
kurang kurang ada guru kena soal siasat
kurang kurang ada ibu bapa kena panggil badan kebajikan

wahai anak anak muda
kalau kamu gersang
kalau mandi air sejuk masih keras
kalau rendam air batu masih ngang
sila gunakan kondom
kondom menjamin bayi tidak akan lahir

sebelum membuka zip
sebelum tangan meraba-raba
pastikan kondom didalam dompet

bertanggung jawablah
sebelum mengentot fikir dulu
sebelum terpancut fikir dahulu
anak anak muda bertanggung jawablah
mengentot memang nikmat
tetapi lakukan dengan tanggung jawab

hentikan mengentot tanpa kondom
kalau mengentot tak pakai kondom
si kekasih
si awek
si cikaro
si minah
akan bunting
sembilan bulan kemudian akan lahir anak

sedarlah pekara ini
mari kita sama sama bertanggung jawab


MARAH KALAU TAK PAKAI


15 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Pakailah kondom untuk kesihatan! Hahahahaha

Tanpa Nama berkata...

pesanan terbaek dari tt...

mek berkata...

entah la tt, orang melayu ni pelik. kalau tt kempen suruh pakai kondom, ramai yang marah.

berzina tu dosa besar. tapi kalau ramai dah tak takut dosa besar, apa salahnya pakai kondom untuk elak satu lagi dosa besar, bunuh bayi.

Tanpa Nama berkata...

bro.sebab tu tt kate dalam negara islam yg penduduknye asik berzikir, cakap isu moral, tapi mengalahkan kapir laknat makan babi. bile suggest hudud di katenye ekonomi x maju, pakai law skang, berapa duyun anak haram da lahir.. so kesimpulan nye, jumpe bayi dibuang, menteri akan kate kite akan tambah rumah bakti, jumpe budak skola mengandung, menteri akan kate bukak sekolah pengasih, sampai mampos la bnde ni x selesai.. yang untung, si menteri yg ade lesen kelas a,b,c,d,e,f pasal depa la dapat kontrek buat skolah bakti dan penyayang tu. kah kah kah

perli berkata...

bro tt,kat barat depa tak buang bayi.cuma takat aborsi je..kakaka

blue-bra berkata...

hahaha TT.. gua rasa amat geli-hati la lu punyer komen.. terbaek...

Akan tetapi gua terasa kurang sakit hati... bilamana senario gua berkawan dengan:

1. anak cina, jarang sangat gua terguris hati bila berborak atau bermuamalah, berjualbeli dan be-ehem2..... isteri gua berketurunan cina, kami ada 5 anak.. keluarganya ramai masih belum islam dan makan babi, ular, biawak dan segala apa yang islam haramkan(bukan gua bangga melawan larangan agama ini)..

2. begitu juga berkawan dengan anak mat saleh yang tak pernah kenal solat dan hari2 minum arak pun, hati gua jarang terguris..senang berborak dan enjoy berbisnes..

3. apatah lagi anak2 india yang bukan islam, hati gua amat seronok bila bermuamalah dengan mereka.. mereka memakan biawak tanpa rasa bersalah kepada orang lain..

4. begitu juga akan anak2 kristian sabah/sarawak sewaktu gua bermesra di UM dulu2.. dan suku2 kaum asal di hulu perak yang tak pernah kenal Allah dan ibadat...

akan tetapi, bilamana gua kenal rakan2 yang terlebih islam (baik UMNO mahupun PAS), gua mula kenal hidup mereka ini berhasad dengki, disamping berlagak pandai dan bodoh sombong, mereka memonopoli kebenaran sampai idea kita pun jadi macam sampah.. segalanya dia tahu dan kita ni tak pandai nak berkata2.. mereka2 ini susah menerima idea orang lain.. yang boleh pakai hanyalah idea kepala pelir dia orang saja... sebab apa? sebab mereka dipengaruhi akan perasaan merekalah begiru unik dan amalan mereka sajala yang diteri Allah.. orang lain sumer masuk neraka..

sikap memonopoli kebenaran ini sukar diulas dikenali sebagai dalam bentuk konsep Narcissistic Personality Disorder (NPD).. kalau ditukar kepada bahasa melayunya, "sindrome penyakit menggunakan otak kepala pelir dia".. sindrome konsep ini dimana akan diapply pada orang2 tertentu/ masa2 tertentu/ makhluk2 tertentu/ apa2 tertentu ini digunakan mengikut masa2 tertentu kepada makhluk2 tertentu yang sesuai dengan arah kepala pelir dia jer.. hidup ini hanya mereka dan nabi mereka sahaja yang suci.. lain2 sumer orang adalah ahli neraka dan akan dipersetankan segala buah pikiran mereka.. minda di dalam kotak kepala pelir dia saja yang betul..tangkap saja spesis2 melayu ini, dan buatlah ujikaji.. percayalah NPD songsang ini akan diserlahkan dalam masa 2-3 minit saja... apa peribahasa, kalau nak buat sesuatu, jangan ajak budak melayu.. sure kantoi punyer..

ps-> kalo TT rasa ulasan gua agak kureng dan tidak mencapai umphhh dengan apa yang gua nak addresskan, mungkin TT boleh explain lebih kritikal dalam next edition.. tapi gua rasa ini sindrome memang sudah macam suwey dan sial tak boleh dibuat apa2 lagi.. ia adalah budaya di dalam masyarakat melayu turun temurun..gua sudah 15 tahun menjadi ahli keluarga cina, apa yang gua mau explain ialah wow dan best! mujur Allah gerakkan hati bini gua untuk kawen sama gua.. kalau tidak, gua pun sama jadi NPD jugak la..

Tanpa Nama berkata...

bagus..bagus.. la tuh..
xnk bersepah anak zina..
ajar diorg pakai kondom...
sbb ajaran agama dh xleh nk kekang diorg dr brzina..
elok la tuh gak..
suruh sekolah2 agama..
sekolah2 kebangsaan..
ajar budak2 nih klau nk zina pakai kondom...
ni ajaran baru...
ni ajaran paling cool....
sape yg ajar?
mamat yg lum kawin tp tahu pakai kondom...

Tanpa Nama berkata...

Suruh lah dia orang hantar budak tu kat sekolah ali rustam. Kasi promote skit sekolah tu.

pelir berkata...

Sebahagian besar kes buang anak adalah kerja pendatang yg ditaja umporn.
Mentari tukang jaga pempuan pulak sedang sibuk jaga lembu.
Sekolah termengandung ali rostam (STAR) hanya benarkan rakyat malaysia bawah umur yg mengandung bastard jadi student..so, pendatang buang jer la bastard diorang...
Natijahnya,.. kita Buang umngok pd PRU13. push stop.

Tanpa Nama berkata...

Bro tt,
Lu islam.. Lu tau zina zakar masuk rahim dosa besar.. tp apsal lu ngok sgt pasal kondom haaa... patot lu bg idea fikiran gomen dgn jabatan agama mudahkan proses kahwin... kalau couple tu x nak commit anak.. baru laa sarankan pakai kondom utk rancang keluarga.. Lu jgn ikut sgt logik akal lu mengatasi perintah Al-Quran !!! Apapon gua sayang lu bro... banyak pencerahan lu memberi kesan penilaian gua pd perkembangan negara dan dunia...tp bab kondom ni gua rasa nak serkup jer kepala lu dgn kondom !!!!

sheikhalfarisi berkata...

hanya yg bangang sj ikut solusi yg bangang ni..

sepatutnya hang bg nasihat, sapa2 yg kotenya tegang x leh nak kendur tu suruh la makbapak masuk minang utk kahwin,kalau x mampu, berpuasa,kalau x mampu juga jgn baca majalah mangga,urtv atau tengok filem porno atau baca novel2 porno paham

rajin2kan diri ke masjid/surau dgr ilmu ugama br cool

seorg tua patutnya beri nasihat yg baik,esok lusa kita mengadap ALLAH dulu apa mcam, sedangkan cadangan yg x elok yg kita bg di gunakan oleh org yg terkemudian saham tu hang dpt sekali yg menyokong pun dpt sama

ALLAH dah bg peringatan sebelum kita mati lg, bila dah mati dah x leh buat apa2 lg terima je la

berzikir tu bkn bermakna hang kena duduk kat masjid/surau aje, berzikir tu sentiasa ingat ALLAH x kira masa n tempat

apabila kita ingat ALLAH, kita akan takut pdNYA

WALLAHUALAM

Tanpa Nama berkata...

Bro TT,

ISLAM adalah penyelesaian melalui perlaksanaan HUKUM HUDUD, HUKUM HUDUD, HUKUM HUDUD, HUKUM HUDUD, HUKUM HUDUD....

JANGAN GALAK ORANG BUAT ZINA.

Kembali kepada ISLAM. Itu yang sebenar. Kalau dah jahil agama jangan duk pandai2 merapu tak tentu pasal.

MARILAH BELAJAR AGAMA DARI ALIM ULAMAK.

JANGAN DUK CARI ORANG KAFIR UNTUK BUAT PANDUAN.

INGATLAH Pesanan Nabi Muhammad S.A.W. " Kamu tidak akan sesat selama-lamanya, jika kamu berpegang kepada al-Quran dan sunnah".



Abdullah

masaimara berkata...

Lama siol tak dengar perkataan CIKARO.....terkenang dolu dolu...

Tanpa Nama berkata...

didi kota belud berkata; sistem.....apa yang menjadikanya begini,sebab ramai menjadi hamba sistem.disogok ceria hantu..tengok,lepas tu bodoh takut.nak ketandas pun berteman.disogok cerita blue,tengok.lepas tu tak tahan nak mengamput ( bahasa sabah ).dan yang paling penting.sapa kah yang supply raw material sistem ni...yah betul..anak pak UBA (UMNO BANGSAT ANJING).SEKARANG APA YANG PERLU dibuat kita pi jpn tukar nama pak UBA jadi pak ABU..apa lah ,dahlah tak dak sekolah,kuat pulak mengamput.oleh itu saranan saya...jangan mengamput kalau tak suka kena amput.

Pokeh Busu berkata...

Pakai ke tak pakai sama je, bantai la kau orang, kalau dah malu pada manusia mengatasi malu pada tuhan, macam tu la jadinya