Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 1 Disember 2011

YA AMPOON SELAMATKAN LAH KAMI




INI BARU BULU KETIAK - DAH NAIK PITAM








PROJEK LEMBU : PEMIMPIN PKR DIBERI AMARAN KERAS - mkini

Ketua Wanita Umno Shahrizat Jalil hari ini memberikan amaran keras kepada pemimpin PKR kerana memainkan isu projek lembu, Perbadanan Fidlot Kebangsaan (NFC) yang diterajui suaminya.

Sambil menegaskan beliau tiada kaitan dengan projek lembu itu, Shahrizat berkata beliau tidak takut dengan serangan oleh Ketua Wanita PKR Zuraida Kamaruddin dan Pengarah Strategik parti itu, Rafizi Ramli.

"Senyum punya senyum, saya tak larat nak senyum lagi... Itu belum angkat kain lagi. Wahai Zuraida, ketua (Wanita) PKR yang biadap, cik puan ingat kami takut dengan kamu. Oh, suruh saya letak jawatan, siapa kamu?" soalnya.


DOA UNTUK KESELAMATAN DIRI

ya allah ya tuhan kami
jauh kan lah kami dari malapetaka
ya allah ya tuhan kami
jauhkan lah kami dari marabahaya

janganlah hendaknya
mata kami terbuka
untuk melihat shahrizat angkat kain


NOTA:
siah oleh malaikat 44
jangan lah mata kami melihat
shahrizat mengangkat kain
buta dan rabunlah mata kami
jika tenampak bulu betis shahrizat
kah kah kah


NOTA:
ya ampooon
cukuplah kami melihat
shahrizat menyingsing lengan
ternampak hitam bulu ketiak
suwwei lah hidup kami

tujuh tahun memancing hanya mendapat cacing
tujuh tahun meniaga bungkus setiap tahun
tujuh musim ke sawah padi kering tak jadi jadi
tujuh musim ke laut seekor ikan pun tak masuk pukat

ya ampoon
suwei nya bulu ketiak shahrizat
jatuh ke sungai menjadi tuba
jatuh dijamban tandas meletup
jatuh di jalan menjadi pelintang
jatuh dikatil katil pun runtuh
kah kah kah


BERSEDIA UNTUK KE JALAN RAYA


23 ulasan:

SAPIan berkata...

Yang kamu jadi menteri, kerusi kamu mana? rakyat kamu sapa?
Lembu?
Kamu wakil rakyat atau wakil lembu?
Sejak bila wakil lembu ada kerusi kat parlimen?
Sejak bila lembu pangkah undi?
Sejak bila lembu duduk kat kondo?
Warrrrrggghh.... confuse aku...

Tanpa Nama berkata...

Boleh masuk maharani lawak...calon fevret!

geng budak kepala batu berkata...

nak tambah lagi ... suweyy tujuh tahun ... minta dielakkan daripada terkena timpa bayang mama lembu ni... kah kah kah... keturunan mamak mami ni membawa celaka lahanat walau kat bumi mana pun yang diorang pijak ..., bela lembu lembu tak beranak.., dia lupa ke ahli Palimen BN pun nak sangat sangat dia letak jawatan ... tapi ye la ., bangsa tak tahu malu dan tak faham bahasa ni kalau humban kat buaya zoo pun suwey tu lekat lak kat buaya tu kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

TT.. lu punyer idea manyak pukimak la pagi2 ni.. dalam sedih2 gua pasal anak pengsan jatuh pokok pun, gua masih lagi boleh ketawa sampai keras perut lagik ha..

mungkin suatu hari nanti, tulisan TT akan dijadikan jenaka sepanjang zaman... tahun 4000 la, bukan sekarang.. anugerah penulis prolifik pun akan diberikan selepas kiamat kali ke 8. insyaalloh...

yb berkata...

Ketua Wanita mesti rasional bukan jerit pekik macam dirasuk hantu. Bila diri terperangkap, ugut!

Calon kalah tapi tidak mahu mengalah. Hendak sorok apa lagi?

Ramai staff yang tahu.
Ramai staff yang terlibat.
Ramai staff jadi saksi.
Ramai sudah dibuang kerja bila kes dijejaki.

eqainlalaland berkata...

hahahaha...nak sengkap kain kejadahnye.simpang... nasibla leh bukak TT kat Klinik KEsihatan Putrajaya ni..FB,twitter sume kene blocked.Ape punye bangang ntah!

Tanpa Nama berkata...

kalau tertengok bulu po'en sharizat pulak, buleh jadi bengong 7 keturunan....

Tanpa Nama berkata...

wakakaka...cam sialan laa lu punya ayat..npk bulu ketiak suwey 7 tahun...kalo angkat kain npk bulu bwh suwey bape tahun??..hahaha

gorilla berkata...

kah kah kah kih kih kih koh koh koh

saji berkata...

TT

Pakai tudung semacam je.Patutlah Rafidah tak pakai tudung.

Tanpa Nama berkata...

cite banyak buat ape bro..
kumpul suma bukti pastu dakwa kes ni kat mahkamah sebab menjahanamkan dana wang rakyat..PUKIMAK APA dorang ni bleh bebas senang-lenang lagi pastu kuar tv, hidup dorang masih serba mewah lagi..
kita rakyat ni nak kene hadap harga barang naik lagi ngn hidup sengkek..
BORING LAAA WOOOIIIIII
kasi tangkap laaa lanun2 sial ni sumbat dalam penjara..geng2 lawyer yang buat demontrasi aritu bleh laa buat kertas kerja untuk mendakwa dorang ni..

Tanpa Nama berkata...

"saya memang tiada kaitan... kaitan saya cuma bila atas katil aje... awak semua nih tak paham-paham ker? macam lembu la..." katenye sambil muncung mulut macam lembu...
-coma-

mek berkata...

doa keselamatan diri tt menceriakan pagi ku yang gundah gulana di tinggalkan kekesih....

kah kah kah
wei tt, lu memang tak boleh blah la.
terbaik...

Tanpa Nama berkata...

SAPIan,
kau soal begitu, baru sekarang aku perasan... selama ni tak terpikir pulak... betul la kata kau tu, kak pijat jadi menteri rakyat bukan mewakili mana2 golongan lelaki perempuan tua muda
sebaliknya kak pijat hanya mewakili laki dan anak2 dia serta lembu2 250juta ringgit...
250juta ringgit nilai tu beb!
mana ramai wakilrakyat mampu mendabikdada cakap dia mewakili 100ribu penduduk bernilai 250juta?!
patut lah kedudukan kak pijat nih cukup2 spesel, kalah pun tetap menang...

-average joe-
klakka-la.blogspot: BINATANG PELIHARAAN SAYA

Tanpa Nama berkata...

mami jelutong ni dok belakon mcm boliwud. pelakon utama menari/menyanyi, pelakon2 tambahan kena ikut skrip sbb ada elaun sikit. cenge (garang) dlm rumah sendiri boleh la. tidak ada persamaan langsung antara kes keluarga dia dgn 'benda2'yg dihadapi oleh keluarga anwar..saperti +ve vs -ve, utara lawan selatan, timur dgn barat dan baik musuh jahat. depa boleh tahan ka (survive) sekiranya benda2 itu 'dipatahbalikkan'. tunggu dan lihat, 'masa' itu pasti sampai.

Tanpa Nama berkata...

dia nak buat nih la wehhh


http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRWR17LI72D7eq9Om26JkyYUpa3id8SwKH8Nbm_90Cx4F8_Si6EPw

Tanpa Nama berkata...

Ingat B***t lu lawa sgt ke mau angkat2 kain!

Tanpa Nama berkata...

http://i778.photobucket.com/albums/yy69/sundapapua/shahrizat.jpg

Tanpa Nama berkata...

Berani bersuara lantang di depan lembu-lembu. Mengapa menyepi sekian lama apabila isu NFC dibangkitkan.?

Tanpa Nama berkata...

Ibu segala lembu ni tak tau malu. Dah kalah jilat dapat jawatan. Nak berniaga rompak duit rakyat. Memalukan melayu walaupun hakikatnya dia bukan Melayu.

Budak benggong berkata...

Sapa suruh mu jadi melayu kena tipu ke mami mamak pafan muka. Lepas ni menang pru pergi mapus kamu melayu kena tipu ke mamak bn lago

aku bencee mamak berkata...

bangsa mamak haram jadah laknat celaka ni memang buat aku meluat sebenci-bencinya, sejak zaman Bendahara Tun Perak, Bendahara Paduka Raja lagi mamak mamak pukimak ni la yang membuat honar., Seorang kawan aku dari Ipoh bercerita tentang seekor 'Datin' dari keturunan mamak pukimak yang popular dengan kisah tersendiri. Orang Ipoh tak kan tak kenal 'Datin' galak sekor ni. Cuba korang wat research kat area Medan Istana sebab cerita ni terbit dari kawasan tu.

aku bencee mamak berkata...

forignibangsa mamak haram jadah laknat celaka ni memang buat aku meluat sebenci-bencinya, sejak zaman Bendahara Tun Perak, Bendahara Paduka Raja lagi mamak mamak pukimak ni la yang membuat honar., Seorang kawan aku dari Ipoh bercerita tentang seekor 'Datin' dari keturunan mamak pukimak yang popular dengan kisah tersendiri. Orang Ipoh tak kan tak kenal 'Datin' galak sekor ni. Cuba korang wat research kat area Medan Istana sebab cerita ni terbit dari kawasan tu.