Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 15 Januari 2012

INGATAN UNTUK ANAK MUDA




INI SATU INDUSTRI PALING LUMAYAN










RM500 UNTUK SAMBUT RAYA CINA – berita hairan

Guat Ean tinggal sebatang kara pernah rawat askar Melayu, tentera British

KEPALA BATAS: Bekas jururawat yang pernah merawat askar Melayu dan tentera British ketika Perang Dunia Kedua adalah antara insan paling gembira menyambut Tahun Baru Cina kali ini apabila menerima baucar tunai RM500 menerusi Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M), semalam.

Lim Guat Ean, 97, bekas kakitangan Hospital Pulau Pinang (HPP) dan Majlis Perbandaran Seberang Prai (MPSP) menyifatkan baucar tunai itu sebagai pengiktirafan Kerajaan Pusat terhadap sumbangannya sepanjang berkhidmat untuk negara selama 50 tahun.

Warga tua itu kini hidup sebatang kara di rumahnya di Bertam di sini, kerana anak lelakinya sudah meninggal dunia, manakala anak perempuannya pula berhijrah dan menetap di Singapura sejak beberapa dekad lalu.

Guat Ean berkata, dia akan menggunakan wang sumbangan itu untuk membuat persiapan menyambut Tahun Baru Cina dan menjemput jiran yang selalu mengambil berat ke atas dirinya menghadiri majlis makan besar di rumahnya.


ini satu lagi

RM4 JUTA BRIM DIAGIH- meloya

Kira-kira 7,836 penduduk dalam kawasan Ampang berpeluang menerima hampir RM4 juta wang Bantuan Rakyat Satu Malaysia (BRIM) bagi fasa pertama yang akan dibayar pada 18 Januari ini.

Penyelaras Parlimen Ampang, Ismail Kijo berkata, bayaran BRIM bernilai RM500 bagi setiap pemohon yang berkelayakan itu adalah kepada golongan berpendapatan kurang RM3,000 sebulan.

''Berdasarkan statistik, Ampang merupakan kawasan paling ramai didiami penduduk miskin bagi kawasan perbandaran di Selangor yang layak menerima BRIM itu,'' katanya.

Tambah Ismail, sebelum ini pihaknya menyediakan sebanyak 55 pusat pendaftaran untuk BRIM di kawasan Ampang yang menerima lebih 11,000 permohonan.

''Namun bagi yang ketinggalan masih boleh mendapatkan borang permohonan bantuan itu di Pejabat UMNO Bahagian Ampang sehingga 10 Februari ini,'' katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit....ANAK ANK MUDA... JAGA JAGA SIKIT.... jkah kah kah..

woit...MAT MAT REMPIT.... JAGA JAGA SIKIT..... kah kah kah..

kah kah kah.. KERAJAAN TAK ADA DUIT.... TAPI TABUR DUIT SANA SINI..... kah kah kah..

kah kah kah...MANA NAK CEKAU DUIT?..... kah kah kah...

kah kah kah.... BUAT ROAD BLOK.... kah kah kah..

kah kah kah... SAMAN SANA ... SAMAN SINI.... kah kah ka..

kah kah kah...ROSMAH DAN NAJIB SEDANG JADIKAN SAMAN SATU CARA CARI DUIT...kah kah kah

NOTA:
seorang mamat telah dapat surat cukai
dari lembaga hasil dalam negeri
mamat ini terperanjat kah kah kah
kemudian baru sedar mamat ini isi borang untuk dapt 500 rinngit
kah kah kah
kena pancing dengan 500 ringgit
sampai mati kena cukai
kah kah kah


AWAS NANTI KENA SAMA!



9 ulasan:

Monster Globalisasi berkata...

tempoh mengundi 5 tahun sekali, bermakna 1 ratus untuk setahun, dalam setahun berapa RM yang kita bayar cukai kepada kerajaan? .. bagi 5 ratus ni pon dekat dekat dengan pilihan raya.. konon nak membeli jiwa rakyat.. takpe, jiwa anak muda tidak dapat dibeli.. duit 5 ratus yang dibagi kita ambik, tapi undi pakatan..ABU..

Tanpa Nama berkata...

Najib sedang kutip duit dengan mengumumkan skim sara 1 mesia. Makcik pakcik felda boleh join, rm5k je. sesapa tak duit boleh pinjam bank.

Rakyat disuruh berhutang untuk bagi najib duit... skim saham konon. tapi hakikatnya adalah kerana kantong kerajaan dah kosong.

fikir2kan

***aidono***

kusut berkata...

lpas ni mcm2 undang2 bru akan kedengaran le..silap2 bwk kete pn kena pakai helmet kah kah kah woitt

Tanpa Nama berkata...

Gambar paling bawah paling takley blahh! Rempit tempat bro isham ke tu?

-insan teruntung-

tt sangat cool berkata...

patut la bpk aku cll ckp surat saman sampai rumah ckp aku bawak lebih 90km kt subang pada 11.12.2011 padahal pada tarikh tersebut aku xde kt kl..canggih kan? pastu aku nak tanya saman ekor ni ada lagi ke? bukan patut dah mansuh ke?

Mat Spender berkata...

takde duit dia cetak je banyak2. terbit bon hutang. anak cucu kita yg kena bayar. masa tu ros dah lama dlm kubur kawan dgn cacing.handbag dah kena lelong. aku nak beli spender dia kalau lelong boleh buat ikan mabuk kalau campak dlm laut kahkahkah.

Yabba-dabadoo berkata...

http://www.youtube.com/watch?v=2PPf3aaZmUw

Flintstones, meet the Flintstones...

Tanpa Nama berkata...

Bagi RM500. TAPI ingat ramai tak dapat kerana ada utang TERTUNGGAK dengan Lembaga Hasil!!!!
Bayaran RM500 adalah untuk membantu peniaga Cina sempena Gong XI Fa Cai.
Maka berduyun Makcik Felda ke kedai AhKau beli barang.
Haraga brang pun dah naik sekarang ni.
Tak caya tanya Makcik Bedah yang beli santan nak buat kuih tiap pagi.
RM500 tu masuk celah gigi.
Sepatutnya orang Melayu kena pikirkan beli pakaian kedai bundle dulu. Sayangnya baju sekolah anak tak ada jual di kedai bundle.

Tanpa Nama berkata...

***aidono***

15 Januari 2012 1:23 PTG
Fikirkan...
Kalau ada skim bisnes untung sampai 44% setahun aku rasa puak UMNGOK ni dah lama rembat dulu.
Ni skim labur RM5K ni tak lebih dari skim nak kumpul duit rakyat.
Mana dia nak labur dapat pulangan 44% setahun?????
Kenapa tak berani bagitau dulu skim pelaburan ni?
Aku agak ni mesti skim melabur atas gunung dan kuda lari.
Confirm akan dapat pulangan besar.