Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 15 Januari 2012

PEJUANG MELAYU ISLAM DAN RAJA - KAPUT




MASIH ADA TEMPAT JANGAN RISAU




HASAN: TIADA SEBAB SAYA PERLU KEKAL DALAM PAS - minsider

KUALA LUMPUR, 15 Jan — Bekas pemimpin kontroversi PAS Hasan Ali membayangkan tidak akan mengemukakan rayuan berhubung pemecatannya walaupun diberi tempoh merayu sehingga bulan depan.

Hasan, bekas Pesuruhjaya PAS Selangor yang dipecat parti Islam itu minggu lalu diberi tempoh 30 hari untuk mengemukakan rayuan kepada Majlis Syura Ulama sebelum 7 Februari depan.

Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Gombak Setia ini berkata beliau tidak kesal dengan pendirian tersebut selepas merasakan perjuangan di dalam PAS dikhianati khususnya oleh sekumpulan ‘parasit’ yang lebih rela menghargai dan meraikan perjuangan orang lain.

“Saya tak boleh, jiwa saya tak boleh. Saya tidak nampak kenapa harus kekal dalam parti,” katanya.

Memetik Sinar Harian, Hasan (gambar) meluahkan kekecewaan itu apabila perjuangannya mempertahankan akidah umat Islam di Selangor ditentang parti sendiri.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... KEYVEAS.... TOLONG BAGI BORANG..... kah kah kah..

kah kah kah....KHOO SU KOON... TOLONG BAGI BORANG.... kah kah kah..

woit.... JAMIN AKAN MENJADI PANGLIMA BRAHENG ALI.... kah kah kah..

nota:
yang rugi besar harakah
harakah rugi 900,000 ringgit
tak caya?
tanya harakah sendiri
kah kah kah




14 ulasan:

pukimaq berkata...

Betul. Jom kita jatuhkan UMNGOK pukimak. Sibuk la dengan hal aku. Aku nak meliwat pun korang nak sibuk.

Tanpa Nama berkata...

Sultan Selangor pun dah berkenan untuk menerima pengganti Hasan Ali yang bermati-matian memperjuangkan elit UMNO dan kolaborasi lainnya untuk menjarah harta rakyat atas nama 'Ketuanan Melayu', memperjuangkan institusi raja/Kesultanan dan AKIDAH ISLE! Pundek punya idealisme perjuangan, Hasan Ali yang buta perut tak dapat melihat apa itu perjuangan PR!

abu bakar berkata...

amatkan cerita dunia.
by Abubakar Sidiq on Sunday, January 15, 2012 at 2:47pm

TUN... TAN SRI .... DATUK.. DATO... dan macam-macam lagi anugerah dari manusia kepada manusia. Diberi atas alasan sipenerima anugerah banyak memberi JASA pada org ramai. JASA bukan sejenis makanan atau minuman. JASA ini maknanya buat baik keterlauan.. cukup2 banyak JASAnya hingga sampai kat mata Sultan ataupun terperosok kat dalam telinga siRaja... Hiba hati Sultan.. Syahdu rasa Raja.. tak tertahan hingga menitis airmata... punya baik... punya hebat manusia ni. Maka berkata siRaja " masa BIRTHDAY Beta nanti... Beta nak bagi anugerahlah kat siAnu bin siAnu..." Maka pacal yg hina ambik notis jangn sampai lupa... apa namanya tadi sianu bin siAnu tulis dalam diari... bimbang lupa nanti. Raja bole murka. Iya lah bukan satu dua nama org baik-baik dan hebat2 dlm satu tahun nak diingatnya... RAMAIIIIII.

Manusia disetiap zaman megah dgn cerita kesultanan masing apa tidaknya Sultan "bagaikan bayang2 Allah diBumi" . Disinilah mula hancurnya hidup manusia Malaysia secara umum..... mereka telah bertuhankan manusia. Apalah malang.. apalah malang.. Apakah kamu ingat kamu Islam di Malaysia mahu masuk syurga dgn FAHAMAN ataupun PEGANGAN ini... tidak sama sekali tidak. Islam Malaysia pasti gagal dlm perjalanan ke syurga jika ini akidah yg dipegang.

Saban Tahun diadakan majelis2 mewah meraikan BIRTHDAY raja-raja Melayu.. Siraja tak habis2 nak birthday party dan sebagai.... dlm masa yg sama ramai umat manusia mati kebuluran.. menanti rezeki dr Tuhan... Kamu Raja2 melayu dgn pakaian Kuning sekuningnya diraikan punkuq dan perut yg semakin membesar... tunggu nak meletup... Pasti.

Jutaan ringgit dibazir tiap-tiap tahun meraikan BIRTHDAY untuk siRaja .... Tak malu ke kamu Raja2 melayu dgn anak aku. Dia pun tak heran nak birthday party. Membazir amalan syaitan yg semua ugama tahu tapi islamlah pelopor pembaziran demi merai raja2 melayu. Cukuplah. Perjalanan kamu org melayu kesyurga sudah disekat oleh halangan yg besar... hanya kerana sayangkan RAJA-RAJA MELAYU KAMU MATI KAFIR. MAHA SUCI ALLAH.

Tanpa Nama berkata...

Betul ke hasan ali ni pakai duit harakah? RM 900,000 banyak tu... buat apa??? beli songkok ke?? tutup lubang hutang lain ke?

siti jimak berkata...

Sham, sejak bila ko punya blog jadi pornsite? mamat kat atas tu jual pantat mak dia, tapi yg ditunjuk kote dia sendiri.takat kote panjang sejengkal tu simpan la wey.. gi pakcucheng jer kat jamban atau lebih afdal dia kongkek mak dia sendiri. you motherfucker. kalau panjang sehasta boleh gak liwat diri sendiri mcm shitfull baukari as lancau.

Tanpa Nama berkata...

Wahai asang ali..
Bila2 masa..walau dimana berada..anda boleh memperjuangkan Islam tanpa berada dalam mana2 parti.. Allah swt melihat kepada keikhlasan hati nurani anda. Justeru anda tidak lah perlu meng war-war kan kehulu kehilir menjaja cerita2 kebajikan anda.. Semakin anda menjual cerita semakin hilang kepercayaan orang terhadap anda.. Oleh ada lah disarankan supaya anda tidak menyertai mana2 parti selepas ini.
SOP pendekatan anda dalam memperjuangkan Islam dari dalam parti sudah tidak lagi relevan lagi dengan keadaan politik sekarang. Nawaitu anda sudah jauh terpesong dari objektif asal. Kita memilih anda mengundi anda kerana menghormati kredibilti anda ketika itu namun kini kita lagi berminat dengan cara anda. Anda terlalu mempromosikan diri anda sehingga anda terlupa didunia mana anda berada. Dengan tingkah laku sebegitu maka kita juga amat bersetuju dengan tindakan pemecatan anda.
Anda masih boleh meneruskan perjuangan anda seperti biasa untuk menegakkan Islam bahkan ianya lebih afdal lagi kerana segala perjuangan adalah ikhlas tanpa ada kepentingan.
Semoga selepas ini anda lebih berjaya..percayalah pada qada dan qadar.
Rezeki ada dimana2 tanpa perlu huah huah sana huah huah sini..
Lama lama dok rok cetong kalau asyik nak salahkan orang lain.. Muhasabah diri..
Rajin2 lah baca tukar tiub. Banyak tauladan yang baik boleh diambil dari situ..boleh buka minda anda. Pesan saya wahai asang ali, jika baca tukartiub perlu dengan fikiran yang positif.
Jika anda tak sihat jangan baca tukartiub, kelak semakin merana..
Selamat berjuang asang ali..
Wallahualam...

Tanpa Nama berkata...

sekarang semakin terang siapa hassan sebenarnya

suruh hassan masuk umngook la kalau nak jadi perdana mentori

kampong lad berkata...

“Saya tak boleh, jiwa saya tak boleh. Saya tidak nampak kenapa harus kekal dalam parti,” katanya.

yg masih dlm parti camana? apa maksud dia sebenar? apapun, kalau dia dianggap sebagai jenalu dan dah dicantas, abis cerita. move forward.

detective conan berkata...

pelik la raja lawak hasan ali phd wang kopi nih. elok pun dipecat. nak tunggu letak jawatan exco sampai mampos pun tak letak. ada ke dua nal bodohkan seluruh dunia kata melayu murtad lepas dengar bible guna solar??? bn pun kalau nak guna org dlm cari la yg cerdik sikit. apasal yg bongok bongok bahalul mcm hasan anak.ali ni diupah. sekrg siapa ug malu??? paklah yg janji jawatan mb dulu buat apa??? main kapal layar atau main 2 bola?

Tanpa Nama berkata...

dai,
bila mau letak jawatan
adun gombak setia.
itu kawasan pas punya.
pengundi pilih pas.
bukan pilih hassan ali.
kena faham tu.

Tanpa Nama berkata...

Prrgh

pokehbusu berkata...

Hassan Ali kata dia dikhianati oleh parti, sapa khianat sapa ni, dia yang tak setia dengan pemimpin parti, dia yang tak ikut cakap pemimpin dia, dia lah pengkhianat sebenar benarnya.
dari 'JUASSEH CAFE'

Qaseh Bonda berkata...

Dei macha...

pasai tu la nak jadi ahli politik hebat xyah susah2 sampai nak bermegah ada doktor falsafah.

Dr. fatwa pujangga tt pun dah cukup cun nakkk!! Mad Sabu pun xpayah degree tapi kalau bagi ceramah berduyon2 orang keluar estet, xjadi p motong, cancel p ke laut.

Nak jadi pejuang kena alah bisa...ni kaa...kena tendang keluaq dah nak buat gempaq 1 Malaysia nak bukak pekong PAS.

Tubuhlah parti baru macam Anwar Ibrahim...kalau dah berani sangat kata perjuangan Anwar Ibrahim tu kotor ikut hasil kajian saya ni hasan ali, saya ada PhD. Porrrahh!!
Ingat kami kesah!! Lagi meluat ada!! bila PhD xdak rasmi padi.

Jeng!jeng! jeng!Moh kita pakat2 tengok berapa pengikut hang ada...

Tulaa pasai pejuang dulu awai2 dah reka lagu...

' Hasan budak jaga lembu...

Xpun p jaga lembu NFC tu lagi baikkk!!dari dok terpekik sana terpekik sini.

Tanpa Nama berkata...

Salam...

detektif conan, kau tak kan tak tau... Pak Lah terpaksa berhenti jadi pm pun sebab dia janji DHA jadi mb selangor la... kah kah kah.