Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 15 Januari 2012

JANGAN BAGI PELUANG PADA ORANG JAHAT




ORANG JAHAT JANGAN BERI PELUANG







PAKATAN AKAN BATALKAN PENYENARIAN FELDA GLOBAL SEBAIK TAWAN PUTRAJAYA
– minsider

ALOR SETAR, 14 Jan — Pakatan Rakyat (PR) akan membatalkan penyenaraian kontroversi Felda Global Ventures Holdings (FGVH) jika mereka menguasai persekutuan selepas pilihan raya umum akan datang.

Ketua biro PKR Felda and Orang Asal Suhaimi Said memberitahu konvensyen PR di sini penyenaraian tersebut bertentangan dengan semangat asal skim pembangunan tanah persekutuan Felda yang bermaksud peneroka-peneroka tidak lagi akan mempunyai tanah mereka.

“(Felda) yang dibangunkan atas kerja keras peneroka-peneroka akan dipertaruhkan di pasaran saham,” tambahnya.

FGVH, bahagian komersial Felda, dijadualkan untuk disenaraikan kepada umum pada pertengahan tahun ini sebagai entiti perladangan dunia yang terbesar.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak telah mengumumkan penyenaraian tersebut dalam ucapan Bajet 2012 tahun lepas.

Tetapi cadangan telah ditentang pembangkang daripada Persatuan Anak-anak peneroka Felda (Anak), yang mendakwa penyenaraian tersebut merupakan penipuan terhadap 200,000 peneroka Felda di seluruh negara.

Di bawah cadangan penyenaraian itu, peneroka-peneroka akan menukar kepentingan 51 peratus mereka dalam Felda Holdings — yang memperoleh keuntungan sebanyak RM760 juta tahun lepas — kepada kepentingan 61 peratus dalam FGVH, yang menyaksikan subsidiar antarabangsanya itu kerugian RM500 juta sehingga 2010.

KAH KAH KAH
KAH AKH KAH
KAH KAH KAH

woit.... INI DASAR YANG TEPAT.... kah kah kah,...

kah kah kah..BUKAN PERJANJIAN FELDA SAHAJA YANG WAJIB DI MANSUHKAN ...kah kah kah..

kah kah kah... BANYAK LAGI .... SILA LIHAT SENARAI.... kah kah kah..



WAJIB DI BATAL:

1 – batalkan rompakan tanah lapangan terbang tudm - sungai besi
2 - batalkan rompakan tanah hospital kusta - sungai buluh
3 – batalkan rompakan tanah rri - sungai bulu
4 – batalkan projek bangunan 100 tingkat di stadium merdeka
5 – batalkan projek mrt
6 - batalkan rompakan tanah jalan cochrane dan jalan peel
7 – rampas semua harta projek lembu di gemas


NOTA:
jika 7 projek ini dibatalkan
maka pakatan rakyat akan selamat
kerana projek projek ini dibuat khusus untuk kroni
para kroni ini kemudian akan
memberi dana kepada gerombolan

bila projek ini dibatalkan
kroni akan lingkup
dan gerombolan akan kering duit

bila gerombolan kering duit
maka mereka akan gaduh sesama sendiri
ini yang kita mahu kah kah kah




9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

bagus janji PR tp tolong gantikan project yg sama lebey kurang ntk kemajuan ngra dan pastikan terbuka dan seluruh rakyat tahu isi pati project. jgn megulang perkara yg gerombolan sedang buat ini sudah.

org muda ABU

Tanpa Nama berkata...

Memang pun Apno ni pemimpinnya semua macam babi!

En Putat berkata...

Satu lagi....batalkan rampasan kg baru....pastu make sure they all go to hell...

Mat Lendir berkata...

Bro TT...
"batalkan projek tanah jalan cochrane dan jalan peel"

seronok betul aku dengar bila projek jalan peel nak dibatalkan. Kat situ ada satu pusat sukan untuk budak-budak sekolah wilayah persekutuan.

Jebon berkata...

Gua tak setuju projek MRT dibatalkan, projek tuh utk rakyat, ini akan mengurangkan penggunaan kereta, fikir2 bro TT...

bigfish berkata...

aku nak sangat tengok kes-kes kontoversi dibuka dan dibicara semula mengikut proses perundangan yg betul

Tanpa Nama berkata...

dan lagi...

kaji IPP atau mansuh terus

turunkan harga kenderaan, buat permulaan 50 %

turunkan harga rumah, paling kritikal di lembah klang kini.

harga petrol pun, kasi turun

sistem pendidikan percuma, sekurang-kurangnya sampai ijazah pertama

tol, buat permulaan, turunkan 50 %

naiktaraf sekolah utk murid2 OKU-cikgu2 tak cukup, kemudahan apatah lagi

cukai barang makanan kasi turun

cukai buku kasi turun, supaya ramai org boleh beli dan jad cerdik

aku tahu, kalau semua turun, nanti org tanya, mana gomen pakatan nak dapat duit? jangan risau, ada caranya-yg halal, kosong rasuah dan tanpa kroni.

mcm tt selalu kata, kalau negara kafir makan babi minum arak boleh tolong rakyatnya, kenapa tidak kita?

f.e.d sg buloh

no crony capitalism berkata...

aku setuju aku setuju. batalkan bukan shj fgv tapi semua projek kroni tu bila pakatan menang. batalkan projek rampas tanah rakyat utk kroni. putuskan talian hayat dan sumber duit rasuah bn. jika kjaan pakatan tak batalkn projek tu kita ramai ramai gulingkn kjaan pakatan pulak.

Tanpa Nama berkata...

bila da PR memerintah, xboleh juga batal sume2.kene la tgk kesan ntk kebaikan rakyat.yg baik truskan yg bangang xde faedah ubahkan.yg penting cari siapa yg dalang/disebalik atau dibelakang project yg ambik pot rembat hak rakyat. kalau kroni gerombolan bwk ke muka pengadilan.harap penjarakan.bgtau rakyat melalui tv. then baru leh truskan project yg mane ntk kebaikan rakyat.