Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 16 Januari 2012

RAJA BERSIONG SUDAH TAKUT - AYAHANDA SUDAH SEDAR




NOTA


bila ayahanda memanda marah
raja bersiong jadi takut
lihat dan lihat

NOTA:
syukur baru sekarang
ayahanda sedar
baru sekarang orang ini sedar

bagus juga mereka sudah sedar
lambat pun tak apa lah
asalkan akhirnya mereka sedar

NOTA:
kita menunggu mak cik dan pak cik
felda sedar dan keluara ke jalan raya
baru hebat!








SELESAI ISU SURAU CARA BAIK
- meloya



Isu surau Al-Jabbar di Setapak Permai di sini yang didakwa akan dirobohkan tidak melibatkan kerajaan kerana tanah tapak surau itu adalah milik sebuah syarikat swasta.

Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar, Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin berkata, pada peringkat ini, kerajaan tidak berhasrat untuk campur tangan dalam isu tersebut dan berharap pihak terlibat dapat menyelesaikan isu itu dengan baik.

“Bagaimanapun, saya telah mengarahkan syarikat pemaju untuk tidak merobohkan surau tersebut,” katanya kepada pemberita selepas menyampaikan sumbangan Tahun Baru Cina di Taman Sentosa di sini hari ini.

Beliau juga telah menyarankan kepada pihak pemaju untuk mencari tapak ganti untuk surau tersebut tetapi seboleh-bolehnya, surau tersebut dikekalkan di tapak asalnya.

Mengenai surat daripada peguam pemaju yang mahu penduduk mengosongkan tanah tersebut sebelum hujung bulan ini, beliau berkata, penduduk tidak perlu mengosongkan tanah mereka.

“Saya sudah beritahu pemaju dan mereka bersetuju. Kalau mereka (pemaju) masih berdegil, kita tidak akan meluluskan permohonan pembangunan mereka,” katanya.

Semalam, penduduk dan peniaga Setapak Permai membuat perhimpunan aman bagi membantah notis mengosongkan premis mereka sebelum 30 Januari ini.

Pengerusi Persatuan Peniaga Putra Damai Setapak, Shahrudin Sapian yang mewakili hampir 70 peniaga di situ merasa sangat kecewa kerana peniaga yang sudah bertapak di situ sejak 1995 diarah meninggalkan kawasan itu tanpa ada sebarang perbincangan dilakukan.


11 ulasan:

Aku bukan keling berkata...

Benda macam nie dah lama berlaku kat orang India ..dihalau dari estet..masuk bandar dihalau lagi...tak Ada peluang berniaga..tak ader tanah untk bercucuk tanam...lepas tu kebanyakkan jadi gengster, kaki mabuk dan pencuri...Ini masalah social yang dijadikan Oleh UMNO..Sekarang melayu dah kena baru tahu...Padan muka rasis melayu...yang pakcik Ini pun bukannya cakap pasal rakyat..pasal melayu jer..pasal dato harun..dia penyamun melayu bertopeng perkasa...Lepas tu maner dapat figure 700 ratus ribu ekar rezab melayu..tanah kl pun seluas 243km persegi sahaja iaitu 24300 ekar....yang pakcik tak puas hati pasal indon diberi ic tu apasal..bukan ke 99 percent melayu asalnya indon dan lain lain negeri..minangkabau, jawa, riau, bugis, arab, turki, india....rasa tak puas hati pakcik ni samalah seperti yang dirasa oleh orang bukan melayu...indon indon yang datang sama seperti india dan cina diberi status bumiputra dan yang bukan melayu menetap di malaysia berkurun masih dianggap pendatang....

Tanpa Nama berkata...

kena hati2 kes2 mcm ni saudara pengarang..

cuba bayangkan klau saudara pengarang ada tanah...tp sebab lama ditinggalkan, ada orang ramai masuk buat meniaga..

tp bila saudara nak ambil balik, depa tak mau keluar? mesti sakit hati kan?

kita nk membangkang kena tengok2 jugak....takut ludah ke langit je nti..

apa2 hal pun..ABU!!!

Tanpa Nama berkata...

ni geng Madey dah siap nak serang tolak Najib....
bagus2 yg penting sokong PAKATAN, ABU!!!!

Tanpa Nama berkata...

Sehingga saat ini kita melihat masih ramai rakyat Malaysia tidak mengenali apa itu UMNO Baru dan siapa itu pemimpin UMNO Baru. Mereka menyokong dan terus menyokong agar UMNO Baru terus berkuasa dan memerintah Malaysia.

Setelah 70,000 ekar tanah diKuala Lumpur digodam, yang tinggal hanya 240 ekar tanah saja. Baru sekarang sedar,Siapa yang mencurinya ?

Ada rasa nak ketawa, ada juga rasa nak menangis bila mendengar ucapan berapi dari Datuk Bahrim A. Razak seperti yang dirakam dalam youtube.

Pemimpin pembangkang telah berkali-kali memberitahu kepada penyokong UMNO Baru tentang penyelewengan, rasuah, menipu, mencuri yang dilakukan oleh pemimpin parti tersebut, tapi mereka anggap itu pekara biasa dan bukan menjadi kesalahan. Slogannya mudah " negara ini orang melayu yang punya daripada bangsa lain yang buat lebih baik bangsa sendiri yang buat"

Mereka tidak sedar bahawa pemimpin yang mereka sanjung selama ini sebenarnya bernafsu besar sehingga berani menceroboh kediaman mereka dan mencabul anak dara mereka. Ketika itu baru mereka nak sedar bahawa pemimpin itu bukan saja penyamun tapi juga seorang perogol.

Dah kena halau baru nak berjuang "fisabililah"...? Kesian, Memang kelakar. Tapi pekara itu sebenarnya adalah gimik saja. Sama tarafnya seperti Mohd. Najib dengan transfomasinya, cakap tak serupa bikin. Tapi percayalah, setelah disogok dengan beberapa keping ringgit Malaysia apa yang dipekik oleh datuk itu akan berlalu seperti senyapnya angin yang berhembus. Yang pasti tergadai lagi rizeb tanah melayu.

Tidak kah kita tahu bahawa ahli UMNO dengan rasuah adalah seperti aur dengan tebing, isi dengan kuku...? Jangan nak berlagaklah....

Tanpa Nama berkata...

Itu tanah lombong. Dulu laa tak bole kluar geran...
Penduduk dah berbelas tahun mintak geran.. Tak bole lasi sebab tanah lombong.

Tup tup... Single grant dah keluar kat syarikat setahun jagung...

Mana org tak marah... Dibelakang pemaju adalah GLC..
So?

"org sama yg halau.. Org yg sama jugak yg mintak jgn keluar"

Renung2kanlah...

Tanpa Nama berkata...

APA MACAM??????
Najib dgn Big Mama ingat dia boleh beli undi Melayu??
COnfirm Raja Bersiong akan menikus lari masuk lubang....
Raja Bersiong kelangsungan UMNGOK penggadai tanah Mak Bapak mereka.
Confirm PRU13 UMNGOK disapu bersih di Selangor.
Kalau Makcik FELDA Sg Koyang dan Jengka masih pangkah UMNGOK memang jahanamlah orang Melayu macam kata Pak Bahrim tadi.

Tanpa Nama berkata...

Setakat tau melalak tapi pangkah bEnd jugak nak buat hapa!

Lancau laa

melintang patah berkata...

dah terlambat dah kot nak berfisabilillah....dulu-dulu dok buat haramjadah apa? hampa tahu ndah depa gadai rezab melayu, tapi hangga dok bangga sokong juga.....ni baru padan muka hampa...jom join ABU...

Tanpa Nama berkata...

kesian.. sokong UMNO, sudah tua nak mampos, baru dia tau cacing sudah naik ke mata.. kemudian nak berjuang ke jalan Allah..

sudah terhantuk dan lumpuh, baru nak mintak Allah tolong.. tugas berat tu kalau Allah nak tolong pun.. Allah tidak akan tolong sesuatu bangsa melainkan mereka perlulah tolong diri sendiri terlebih dahulu..

Malaikat tengok pun terasa nak berbogel jer.. hahahaha lanchow la semua ni..

Tanpa Nama berkata...

Da kene batang hidung sendiri baru nak meroyan...jgn hangit taik ayam sudah lah...

Tanpa Nama berkata...

suara rakyat suara keramat, suara rakyat tertindas mengikut sentimen msg2, suara tertindas suara kita, suara pak bahrin baru tersedar, suara hati keikhlasan kita alu2kan....hidup pak bahrin.