Sabtu, 7 Januari 2012

SIAPA PEROGOL DI SINI?




HADAPAI KEBENARAN







TOLAK PEMIMPIN YANG TAKUT PADA KEBENARAN :RAIS – mStar

SHAH ALAM: Rakyat perlu berani menolak pemimpin yang takut menghadapi kebenaran dan cuba mencemari prinsip kedaulatan negara, kata Rais Yatim.
Beliau berkata masyarakat yang terdiri daripada pelbagai kaum di negara ini, perlu bijak memilih pemimpin demi menjamin kesejahteraan negara yang telah dibina sekian lama oleh pemimpin terdahulu.

Rais memberi ingatan itu sebagai mengulas tindakan sayap Pemuda Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang melancarkan kempen perhimpunan pada tarikh Mahkamah Tinggi dijadual mengumumkan keputusan kes liwat membabitkan ketua pembangkang Anwar Ibrahim pada Isnin ini.

"Berani itu kerana benar dan takut kerana salah... contohnya seperti Anwar (Ibrahim). Beliau merupakan pemimpin pada partinya... kalau dia tidak salah kenapa harus gunakan masyarakat untuk mempengaruhi keputusan mahkamah. "Pemimpin seperti inilah yang perlu kita tolak... sebab keputusan (mahkamah)belum keluar, tapi dia dah cabar sistem kehakiman, jadi nampak sangat dia tak berani nak hadapi keputusan mahkamah," katanya. – TIEWNAMA

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... CAKAP RAIS YATIM INI BETUL.... kah kah kah..

kah kah kah..JANGAN TAKUT PADA KEBENARAN.... kah kah kah..

kah kah kah... SIAPA KAH MENTERI YANG ROGOL AMAH?..... kah kah kah..

kah kah kah...KES MENTERI ROGOL AMAH INI MASIH MEMERLUKAN KEBENARAN...kah klah kah..

kah kah kah.. PEMIMPIN YANG ROGOL AMAH MESTI JUGA DI TOLAK.... kah kah kah..

kah kah kah..TUGAS AMAH BUKAN UNTUK DI ROGOL.... kah kah kah..

kah kah jkah...TUGAS AMAH IALAH UNTUK MEMBANTU KERJA RUMAH... kah kah kah

NOTA:
menteri takut bini juga
mesti hadap kenyataan
bahawa orang kampong
semua tahu dan orang kampong
ketawa kah kah kah




nota:
tak caya tanya orang gagu


5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

SIAPA YANG MENIPU???

Malaysiakini: Tiada sebarang permohonan kebenaran merancang projek perumahan di Felda Gedangsa di Hulu Selangor dari Kerajaan Persekutuan atau Felda, kata Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

khalid ibrahim pc 171111Menurutnya, kerajaan negeri tidak pernah menerima cadangan untuk bangunkan projek perumahan kepada generasi kedua di Felda tersebut seperti yang didakwa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

“Jika ada pun permohonan yang diterima, ia hanya melibatkan permohonan dari Felda untuk melupuskan pemilikan tanah seluas 14.65 hektar di Felda Soeharto bagi tujuan kediaman.

“Kerajaan negeri bagaimanapun mendapati tanah itu masih terletak di bawah Seksyen 44 Akta Penempatan Berkelompok 1960 yang bermaksud tanah itu masih di bawah kuasa Kerajaan Persekutuan. Adalah salah untuk perdana menteri mendakwa Kerajaan Negeri enggan membantu,” kata Khalid dalam satu kenyataan.

Beliau mengulas kenyataan perdana menteri yang menyalahkan kerajaan negeri Pakatan Rakyat itu kerana didakwa enggan meluluskan projek-projek perumahan di kawasan Felda di Hulu Selangor.

Khalid juga berkata, semakan dengan Jabatan Tanah dan Galian Negeri Selangor juga mendapati terdapat satu cadangan pada awal tahun 1990-an itu dari Felda untuk projek pembangunan di Felda Gedangsa.

Bagaimanapun, tambahnya, ia ditolak oleh kerajaan negeri BN ketika itu kerana kegagalan projek pembangunan semula di Felda Sungai Buaya.

Menteri besar kecewa kerana perdana menteri menyalahkan pihak lain ekoran kegagalan Umno-BN menunaikan janji-janji yang dibuat dalam pilihan raya kecil Parlimen Hulu Selangor.

“Kerajaan negeri sentiasa komited untuk bekerjasama dengan kerajaan persekutuan untuk kebaikan rakyat. Kami telah buktikan dengan Projek The Greater Klang Valley dan projek River of Life. Tiada alasan untuk kerajaan negeri mendiskriminasikan peneroka Felda.

“Malah, lebih 2,000 ekar tanah milik kerajaan negeri di Hulu Bernam telah dibangunkan oleh Felda tanpa pengetahuan kerajaan negeri dan kerajaan negeri tidak menerima bayaran satu sen pun,” katanya.

Oleh itu, tegas Khalid, perdana menteri perlu mengkaji fakta sebelum membuat tuduhan tidak berasas kerana kerajaan negeri melakukan reformasi pengurusan dan pentadbiran tanah secara berterusan bagi mengalakkan rakyat Selangor memiliki kediaman sendiri.

Amuraria berkata...

KAHKAHKAH JANGAN LUPA JUGA TOLAK AMAH YANG ROGOL MENTERI !

1Crony berkata...

Anak Si Yatim ini dah lah sampai tua menjadi barua UMNO, sampai tua juga nak jadi politikus hanya untuk memperbodohkan rakyat di samping makan gaji buta hasil dari wang rakyat. Si tua kutuk tu kalau suruh jilat pantat Bik Mama pun dia akan jilat sampai keluar tahi, asalkan boleh jadi menteri dan hidup senang lenang atas titik peluh dan penat lelah rakyat. Pada setiap kali Jumaat aku doakan supaya perogol amah ini dihancurkan oleh Allah SWT agar tidak dapat memperbodohkan rakyat marhaen lagi....tapi nampaknya Malaikalmaut masih memberi peluang kepada munafik tua tu untuk bertaubat sebelum mampus sebagai "orang kaya munafik".

Tanpa Nama berkata...

mungkinkah amah rogol diri sendiri...

pak rais kalau bapak ada aura mcam nik aziz saya x kesah nk lama2 jadi menteri....

menteri x boleh kelihatan takut bini...apatah lagi btl2 takut..

saya lkhlas.

Pro Melayu Islam, Assaalamualaikum. berkata...

ini tak tipu punya

dulu salah satu syarat utk projek pembangunan di selangor, mesti ada surau.

sikalang, kalau mahu bikin surau, mesti bikin gereja dan tokong. apa mau cakap... ahli2 majlis MELAYU diam je.... tatak belani ka? Hassan Ali pun tatak belani... oooo....

Ada seorang HAMBA ALLAH yg berani mendirikan SURAU tampa pelan dan kelulusan MPSJ di Bt 3 Shah Alam. Berkali-kali dihantar pegawai melayu untuk dihentikan SURAU tersebut. Tapi... ALLAH MAHA KUASA.. siap juga SURAU itu.

Ini UMAT NABI yang SETIA dan BERANI.