Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 10 Januari 2012

TUKANG JUAL AGAMA





CONTOH SATU KERJA SENI




KHALID NASEHAT HASAN ALI LEPAS JAWATAN EXCO SECARA SUKARELA- mStar

PETALING JAYA: Menteri Besar Selangor, Abdul Khalid Ibrahim menasihatkan Exco Kerajaan Negeri Selangor, Hasan Ali supaya melepaskan jawatan itu secara sukarela.

Beliau dalam satu kenyataan pada Isnin berkata, kerajaan negeri menghormati keputusan PAS memecat Hasan.

Abdul Khalid mendapat nasihat daripada Pejabat Penasihat Undang-Undang Kerajaan Negeri berkenaan status Hasan sebagai Ahli Mesyuarat Kerajaan Negeri Selangor (Exco). Pejabat Penasihat Undang-Undang Kerajaan Negeri telah menasihatkan bahawa Abdul Khalid mempunyai kuasa untuk menggugurkan Hasan sebagai ahli Exco kerana beliau tidak lagi mewakili Pas dalam kerajaan negeri Pakatan Rakyat.

Namun Abdul Khalid menyeru supaya Hasan melepaskan jawatannya secara sukarela kerana adalah amat jelas beliau tidak lagi mewakili Pas.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... INGAT MALAON INI NAK LETAK JAWATAN DENGAN SENDIRI.... kah kah kah..

kah kah kah...MALAON JENIS INI KALAU TAK KENA TERAJANG...TAK AKAN BERHENTI...kah kah kah..

kah kah kah... MESTI PUTAR PUTAR...NAK GUNA ISTANA LAAA.... kah kah kah..

kah kah kah...NAK GUNA ISLAM LAAAA.... kah kah kah..

kah kah kah...ORANG RAMAI NAIK JELAK... BILA JUMPA MALAON JUAL AGAMA..... kah kah kah..

woit...TAK PAYAH LAAAA JUAL AGAMA.... kah kah kah...

kah kah kah.... JUAL BESI BURUK LAGI DIHORMATI.... kah kah kah



TERUSKAN 8 TUNTUTAN



22 ulasan:

Lang berkata...

mamat ni bersangka untuk memecat dia mb perlu perkenan sultan... tu yang dia sikit ada batu dalam kapala... dia ingat masa nak lantik sultan perlu perkenan kalau nak pecat mcm tu jugak ek?..

nak pecat tak perlu semua tu... hanya maklum dan cadang nama baru untuk perkenan raja...

Tanpa Nama berkata...

Betul kata abg tukartiub, jual besi buruk lagi mulia drpd jadi mcm Hasan Ali. Cukup2lah tu Hasan Ali, letak jelah jawatan.

Tanpa Nama berkata...

Off topic jap. Siapa2 boleh tlg jelaskan kepada saya tak?
-Camne Hasan Ali tu ada byk hutang, padahal dia tu kan tauke summer camp, kem motivasi, sekali ceramah berapa dia dpt.

-Bagi saya, taklojik Hasan Ali ni ada byk hutang, pasal produk dia hanya bercakap di mulut je, takde risiko kerugian yg melampau2.

Kalau dia buat perusahaan pembalakan ke, melombong bijih besi ke, at least lojiklah jugak dia ada kerugian besar sehingga terpaksa berhutang byk. Pasal apa, kadang2 produk yg kita hasilkan ni makan belanja dan kos yg besar, tiba2 produk rosak atau tak laku, lojik lah jugak kalau berlaku kerugian melampau2.
Tapi dia ni just cakap2 motivasi je sebagai produk, produknya tu kos pengeluarannya takdelah tinggi mana pun, tapi macam mana hutang dia byk sgt sampai hutang2 dia sampai sekarang dia takleh bayar?

Sesiapa pembaca2 yg budiman termasuk abg tukartiub, saya meminta jasa kalian untuk menjelaskan perkara ini. Kerjasama anda amat dihargai

Dawaikekot berkata...

Nah...!! Wa bagi 1 video hasil dari kerja seni terbaru Wa. Hik3..

http://www.youtube.com/watch?v=YEhTEpWBC20

Tanpa Nama berkata...

NAK JUAL AGAMA....TAPI HASAN ALI CENCOROT NI TAK FAHAM AGAMA ISLAM SEBENAR...KITA TAK PAYAH BINCANG PASAL HASAN CENCOROT NI...BUANG MASA JE,,,,,BAIK BINCANG LANGKAH2 SETERUSNYA YANG HARUS DIAMBIL UNTUK TUMBANGKAN UMNO HARAM JADAH!!!

Tanpa Nama berkata...

sambung kerja lama jadi motivator kekeluargaan lagi bagus ... kalau kita sentiasa menuding jari cari salah orang...inilah akibatnya

Proses penapisan sampah-sampah dalam PR sedang berjalan sebelum PRU13

Takbir !!!!!!

Monkey Shooter berkata...

Aku benar-benar tabik kat Bro TT ini. apa yang dituliskan akhirnya memang benar-benar terjadi. Contohnya si Hassan Munafik ni.... Nassaruddin Mat Isa macam mana pula Bro? Rasanya tak lama lagi menunggu giliran pula? Hassan Munafik ni kata tak setuju dengan perjuangan Anwar... adakah beliau amat bersetuju dengan perjuangan Najib? Tolong TT aturkan satu debat perdana di antara Hassan Munafik ini dengan DSAI... ooopsss (takut keluar tahi pula dari mulut Munafik ini dan rasanya tak layak langsung untuk berdebat dengan DSAI). Bagaimana dengan Saudara Rafizi? pun dah tak mampu Hassan Munafik nak bertepis apalagi dengan saudara Saifuddin Nasution yang bercakap penuh dengan fakta dan ilmu ekonomi. Yang layak untuk berdebat dengan Hassan Akidah hanyalah Ibrahim Katak atau Si Dara Sunti Umi Hafilda.

Tanpa Nama berkata...

Ya betul,jual besi buruk,atau angkut taik lagi mulia,drp 'menjual agama',agama untuk diamalkan supaya menjadi manusia yg betul dan benar.Kata2 ini bukan hanya untuk Dr Hasan Ali saja tapi unt semua termasuk saya.

Tanpa Nama berkata...

Ya betul,jual besi buruk,atau angkut taik lagi mulia,drp 'menjual agama',agama untuk diamalkan supaya menjadi manusia yg betul dan benar.Kata2 ini bukan hanya untuk Dr Hasan Ali saja tapi unt semua termasuk saya.

Pokeh Busu berkata...

Hutang dia sapa nak cover

Tanpa Nama berkata...

Macam mana kalu Hassan Ali malam ni berniaga di belakang Coliseum dan Kowloon. Dia boleh ambik Saiful sebagai rakan dagang!!! Dia bukan saja jual agama dia jual.......

atan g3a berkata...

Btul tu TT..si hasan ali nie xkan letak jawatan slagi x di terajang kuar dr suk..aku nyampah btul tgk muka die kuar kat tv3suku..mcm bangang.

Tanpa Nama berkata...

satu strategi yg baik dpd MB..klu hassan tak nk letak jawatan secara sukarela bermakna hassan ali mmg gila kuasa macam madeykutty...

Tanpa Nama berkata...

kenapa lah hasan ali leh jadi cam2 sekali..macam xpercaya..

matalembu shah alam berkata...

Kau memang poyo la Hisham, Hasan Ali dah tukar nama ! - Hasan Ali Agama Bangsa Raja. ni nama baru yang darjatnya mengatasi Tok Guru & Ulama' dalam Pas.

Yang bagi jawatan ADUN/Exco tu kat dia adalah bangsa, agama & raja, bukannya PAS @ kerajaan PR. Aku harap Hasan Ali Agama Bangsa Raja TAK AKAN letak jawatannya sebagai Exco. Dia akan terus bersurah-surah dengan cara motibasi dengan dibantu oleh Berahem tongkat Ali & Zul Kulem 110% sebelum dibelai oleh umnO & akhirnya akan ditendang ke *****

Takbuuuur ! untuk Hasan Ali Agama Bangsa Raja(bukan takbiiir)

matalembu shah alam berkata...

Kau memang poyo la Hisham, Hasan Ali dah tukar nama ! - Hasan Ali Agama Bangsa Raja. ni nama baru yang darjatnya mengatasi Tok Guru & Ulama' dalam Pas.

Yang bagi jawatan ADUN/Exco tu kat dia adalah bangsa, agama & raja, bukannya PAS @ kerajaan PR. Aku harap Hasan Ali Agama Bangsa Raja TAK AKAN letak jawatannya sebagai Exco. Dia akan terus bersurah-surah dengan cara motibasi dengan dibantu oleh Berahem tongkat Ali & Zul Kulem 110% sebelum dibelai oleh umnO & akhirnya akan ditendang ke *****

Takbuuuur ! untuk Hasan Ali Agama Bangsa Raja(bukan takbiiir)

Tanpa Nama berkata...

Hassan, kalau nak berjuang dalam islam...tak payah ada pangkat...so teruskanlah perjuangan kau tu...takyah sibuk2 lagi ngan pas...kalau amno sudi...masuklah...tapi kalau dia sudi...nak buat ceramah motivasi...dah ramai nama baru dlm industri..lagipun sapa nak dengar motivasi dr si katak lompat...apply kerja kat Indon kot??

Tanpa Nama berkata...

ituk assang aar..sula masok golila oo..kah..kah..saya rela dipecat konon..last2 kena pecat..saya sedih dan terperanjat..padan mukoo...kah..kah..kah..blah la lu woii..

Tanpa Nama berkata...

Lg baik hasan ali jd pakar motibasi. Masyuuk!

Lama Tak Nampak Lang? Dah masuk ameno ke? berkata...

Pada firasat wa.....
hasan ali tak akan turun punye
dia misti jawab pusin-pusin sampai kita baca pun penin kepala.

kecuali...
TS khalid kasi trajang sama dia

Tapi wa nak tanya....
kalo kena trajang ada pencen ke?

Tanpa Nama berkata...

In ini ini ini pandangan saya lah kan ...sa sa saya sayaaa
Berpendapatttt....sa sa sayaaaa fikirlah yb Hassam Alai ni kan....
HOI HASSAM BERAMBUS LAH...pakai songkok pon kulop nak berjuang kerana agama....pi join songkok tinggi lah p join Berahim Alai.....MELALAK lah puas2 sampai Gabak mulut tu....

Tanpa Nama berkata...

Kesian Hasan Ali.... begitulah resam hidup didunia... kadang-kadang kita dipijak ... tapi sabarlah ALLAH sentiasa bersama org-2 yg sabar..