Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 17 Februari 2012

500 RINGGIR DUIT BELI SATU UNDI




ANAK MUDA BENCI RASUAH




TPM : BRIM WANG RAKYAT BUKAN RASUAH
– mkini

Muhyiddin Yassin berkata Bantuan Rakyat Malaysia (BR1M) bukan "rasuah" sebaliknya adalah wang rakyat yang diberikan semula kepada mereka yang memerlukan.

Beliau berkata bantuan berkenaan diberikan kepada semua yang layak tanpa mengira latar belakang dan ideologi politik.

"Itu duit rakyat, dan tidak salah beri balik, orang PAS (pun) naik pentas ambil bantuan itu," katanya ketika berucap di majlis Jamuan Rakyat satu Malaysia di Pusat Rekreasi Air Balok, Beserah yang dihadiri lebih 20,000 orang di Kuantan, hari ini.

Muhyiddin berkata kerajaan juga membelanjakan sejumlah RM33 bilion setahun untuk subsidi kepada rakyat.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...MALIKUL SEMBAB INI INGAT RAKYAT BODOH ....kah kah kah..

woit... MUKA RAKYAT TIDAK DI SELAPUTI OLEH LINGAKARAN DAGING.... kah kah kah...

kah kah kah...MUKA RAKYAT TAK SEMBAB.... kah kah kah..

kah kah kah... HIDUNG RAKYAT DAPAT OXYGEN UNTUK DAPAT BERFIKIR BAIK... kah kah kah..

kah kah kah.... INI BUKAN RASUAH?.... kah kah kah...

kah kah kah...PASAL APA DUIT DI BERI TAHUN 2012.... TAHUN PILIHANRAYA?.....kah kah kah..

kah kah kah..INI SEDEKAH JARIAH KE?...... kah kah kah.....

woit.... BANGANG PUNYA SEMBAB....MEMANG TUJUAN NAK BELI UNDI.... kah kah kah..

woit...TAK CAYA TUNGGU... GEROMBOLAN DAH ABIS DUIT.... kah kah kah..

kah kah kah...LEPAS BELI UNDI.... AKAN DATANG SURAT DARI LEMBAGA HASIL DALAM NEGERI.... kah kah kah



9 ulasan:

pakcik lan berkata...

Anak muda bench rasuah. Otai2 dah lama bench rasuah. Anak muda yg dah berkahwin, layak mohon br1m. Satu isi rumah satu pek. La ni LHDN antar Surat. Yg taxable kena bayar lah. Jgn jd free loader plak. Pru Mai, Kita sama2, muda atau otai, humbankan bn Dan kuncu nya jauh2, insyaAllah, kita selamat drpd di Greece kan! Jgn lupa Bersih 3.0 dulu

Tanpa Nama berkata...

TT...
ini budaya bagi duit budaya UMGOK...
UMNO nak ligkup pasal budaya ni lah... Memeng bagus pon UMNO ni MAMPOSSSS....
Lah ni Haramjadah punya UMNO p kembangkan budaya Shytan ni pada Rakyat Malaysia ni apa hal pulak...
Percaya lah kalau budaya Haramjadah Umno ni di kembangkan pada Rakyat Malaysia... Tak mustahil Malaysia akan jadi macam Colombia...
SIAL HARAMJADAH .......

Tanpa Nama berkata...

Hamph betul BR1M nie...Org tua aku kat kampung tak dapat dia kata tak layak, bukan ada kebun 20 ekar pun...Org kampung jer, pada hal, org melaka yg sama mcm org tua aku boleh dapat...Tipu betul PM nie...Nak keno poie Pejabat LHDN nie

Tanpa Nama berkata...

Ni lagi satu cerita. Mak aku kat kampung daerah muar dgn batu pahat dapat duit sedekah tu. Yang herannya, satu kg hanya 2 orang yang dapat. Mak aku dan sorang lain. Padahal suma org kampung tu kerja tanam sawit.

Persoalannya, macamana hanya 2 orang daripada hampir 100 buah rumah sahaja yang dapat. Agaknya pasal johor kuat umno kot???

untuk makluman korang, mak aku tu pangkah bulan!!

kehkehkehkeh
padan muka diaorang!!

Tanpa Nama berkata...

Sorong papan tarik papan
Buah keranji dalam perahu
Beri umpan kita makan
Bila undi tetap ABU... hi3..:D

Hamidi Fizie Bin Ahmad berkata...

Pela korang..yang layak tu dapat memang dapat tapi lepas tu nanti LHDN nye surat sampai la..sebenarnya target diorang bagi kat rakyat yang bekerja yang layak kena potongan cukai,sesiapa yang bekerja yang ada skim pencen,potongan kwsp memang layak la dan biasanya golongan ni golongan yang boleh kena cukai pendapatan,dan kena di ingat berapa ramai mereka yang patut kena tax tapi terlepas sebab mereka x mendaftar dengan lhdn,jadi sambil bagi br1m ni mereka sebenarnya telah mendaftarkan diri mereka dengan lhdn, tu pasal ada yang dapat surat tax tunggakan,hahahaha...bagi golongan yang tak wajib kena cukai kerana gaji bawah dari rm 850 bukan semua yang dapat..tu semua wayang je..dalam malaysia ni ade berapa juta orang yang bekerja sektor awam dan swasta yang masih belum daftar sebagai pembayar cukai..jadi inilah kesempatan mereka..kebetulan mereka ni pembayar cukai yg belum berdaftar,dahla x layak dapat br1m datang plak surat lhdn hahaha kesimpulannya bukan semua orang yang dapat bantuan br1m ni pasal mereka peruntukkan br1m ni brape billion je oi..nak bagi 1 kepala 500,dan dalam satu negeri brape puluh juta dia habis nak bagi dalam 300 ribu penduduk (anggaran bagi satu daerah)..fikir logik la de..dalam malaysia ni ade 35 juta penduduk..tidak2,15 juta orang yang bekerja di sektor awam dan swasta,dan tidak2 mungkin dalam 15 juta yang patut bayar cukai dalam 15 juta orang tu 3 juta belum daftar pembayar cukai dengan lhdn,bayang 1 kepala tax rm300,tunggakan dia 6 bulan bayar secara ansuran,yang belum berdaftar ade 3 juta..brape billion diorang leh kutip balik hahahahahahaha....dapat 500,bayar balik rm1500 hahahahaha kayo2,yang tak dapat tu kena bayor lagi ade tax yg tertunggak..hahaha..botak2..

Hamidi Fizie Bin Ahmad berkata...

Pela korang..yang layak tu dapat memang dapat tapi lepas tu nanti LHDN nye surat sampai la..sebenarnya target diorang bagi kat rakyat yang bekerja yang layak kena potongan cukai,sesiapa yang bekerja yang ada skim pencen,potongan kwsp memang layak la dan biasanya golongan ni golongan yang boleh kena cukai pendapatan,dan kena di ingat berapa ramai mereka yang patut kena tax tapi terlepas sebab mereka x mendaftar dengan lhdn,jadi sambil bagi br1m ni mereka sebenarnya telah mendaftarkan diri mereka dengan lhdn, tu pasal ada yang dapat surat tax tunggakan,hahahaha...bagi golongan yang tak wajib kena cukai kerana gaji bawah dari rm 850 bukan semua yang dapat..tu semua wayang je..dalam malaysia ni ade berapa juta orang yang bekerja sektor awam dan swasta yang masih belum daftar sebagai pembayar cukai..jadi inilah kesempatan mereka..kebetulan mereka ni pembayar cukai yg belum berdaftar,dahla x layak dapat br1m datang plak surat lhdn hahaha kesimpulannya bukan semua orang yang dapat bantuan br1m ni pasal mereka peruntukkan br1m ni brape billion je oi..nak bagi 1 kepala 500,dan dalam satu negeri brape puluh juta dia habis nak bagi dalam 300 ribu penduduk (anggaran bagi satu daerah)..fikir logik la de..dalam malaysia ni ade 35 juta penduduk..tidak2,15 juta orang yang bekerja di sektor awam dan swasta,dan tidak2 mungkin dalam 15 juta yang patut bayar cukai dalam 15 juta orang tu 3 juta belum daftar pembayar cukai dengan lhdn,bayang 1 kepala tax rm300,tunggakan dia 6 bulan bayar secara ansuran,yang belum berdaftar ade 3 juta..brape billion diorang leh kutip balik hahahahahahaha....dapat 500,bayar balik rm1500 hahahahaha kayo2,yang tak dapat tu kena bayor lagi ade tax yg tertunggak..hahaha..botak2..

Tanpa Nama berkata...

Khamis lepas kawan aku pegik duit tu kt dewan kwsn sg petani.ada ucapan plak katanya.dlm ucapan tu adun mana ntah ucap.ucapnya rakyat kena brterima kasih pada najib kerana najib bagi kt rakyat duit ni.kwn aku trtanya2.."duit najib ke ni?"..abis ucapan jer time nk ambil baucer tu si adun ni sempat plak brbisik stiap org .katanya "jgn lupa undi bn". Kwn aku brangin telinga.ni dah kira rasuah dah ni.mcm ni lah perangai umno rupanya..ikut perangai setan.!!

Sang Saka Bangsa berkata...

mana mungkin anjing menggigit orang yang melepaskannya...