Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 17 Februari 2012

BIK MAMA GEMOK SENDAP




LIHAT DAN PERHATIKAN RAPI RAPI












MEMAHAMI GAMBAR SUAMI NAJIB

sekali pandang gambar ini mungkin tidak jelas
untuk mata yang tidak terlatih
pasti tidak nampak apa maknanya
justeru membaca imej dan memahami imej
dipanggil ilmu semiotiok

gambar ini dengan jelas
menunjukkan betapa sontotnya suami najib
kesontotan suami najib ini mungkin
ramai yang dapat melihat

ada satu lagi yang agak jelas
tetapi memerlukan ilmu semiotik
bila telah diketahui fakta ini
maka akan terhurai kenapa suami najib ini
memerlukan cincin berlian yang berharga
berjuta juta ringgit

sila lihat sekali lagi gambar ini
dapat jawapan kenapa suami najib perlu cincin?
jawabnya jelas dalam gambar ini

perhatikan perempuan mat saleh yang slim
wanita ini cun dan bergetah
butang baju teratas terbuka
ini adalah bahasa erotik
membawa makna masih ada keinginan seksual

lihat jari tangan perempuan mat saleh ini
kosong tidak ada cincin
kemudian perhatikan
leher perempuan slim ini
jenjang dan memberahikan
tapi kosong tanpa rantai
ini tanda perempuan yang ada harga diri
dan berilmu dan tidak mengada-ngada

pandang ke bawah
dan lihat leher anak badak
apa yang dilihat?
anak badak tidak ada leher

apa maknanya?

maknanya anak badak tidak
memakai rantai leher
tetapi memakai rantai tengkok

lihat pula kolar baju anak badak
kolar baju anak badak menutup semua
ini bertujuan untuk menyorokan
fakta yang anak badak ini
tidak memiliki leher

lihat ke bawah lagi
lihat jari tangan anak badak
berselirat dengan cincin
faham maknanya?

justeru anak badak yang tak ada leher
memerlukan cicin di jari untuk menyatakan
yang dia kaya dan berjaya



NOTA:
siapa agaknya yang ambil
gambar ini - kalau anak badak tahu makna gambar ini
yang berkontrast antara
leher badak dengan leher minah slim
mampoos juru gambar ini






NOTA:
banyak ahli gerombolan
berkata : anak badak susah disembelih
kerana tak ada leher kah kah kah


11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

tt dulu2 pernah ada hati ngan bik mama ke?

Tanpa Nama berkata...

nak masuk pun susah bro...
angkat kaki pun susah..
amat berat sekali...
main kot tepi je...
kah kah kah
letih bro...

Tanpa Nama berkata...

Bro...
ko ni memang cibailah...

ko tak rasional dan melihat dari sudut yang tidak adil kerana membandingkan bik mama dengan minah slim

sepatutnya ko kena bandingkan bik mama dengan minah debab 435kg.
barulah ko dapat menilai dan menghargai kesliman bik mama.

ko memang cibailah bro...

Tanpa Nama berkata...

yang bik mama kena ketuk tu gua tak leh tahan bro...hahahahahahahahahahhaaaammmpehhhhh...memang kenala..gua copy paste lah itru gambar hahahahahaha

Tanpa Nama berkata...

Apa makna kotak tu tuan TT?

encik kaninabo berkata...

Mentang2 la borosmah ketagihan beg, di bagi pulak beg besar nalla, menyengih sampai telinga.
dia tak tau ke itu sindiran secara direct?? Eh, ada ke sindiran direct??
ITU DIRECT MENTION LA SURUH BOROSMAH KEMAS KAIN BAJU, BERAMBOSSS DARI PUTRAJAYA.

Tanpa Nama berkata...

satu lg cara melihat/mentafsir gambar Bik Mama...cameraman fokuskan pd sudut bawah ke atas...maka gambar akan nmpk seolah2 ketinggian Bik Mama x jauh beza dgn minah slim tu...tp kalau cameraman ambil gambar secara berhadapan samada potrait/landscape, ternyata Bik Mama terpaksa melangut tengok minah slim tu..maka jurang ketinggian akan nmpk lebih ketara & sekali lagi jd bahan kutukan mak2 datin...hehehhe...ayam katik...
Gua pun blaja ilmu fotografi la bro isham...angle tepat oleh cameraman...

Tanpa Nama berkata...

Tt,

Pagi nie aku pergi pasar besar ipoh beli barang harian. Ada pakcik buta penjual tisu ditegur penjual buah akan kehadiran tok jib merasmikan RTC di gopeng perak dekat simpang pulai.

Nak tahu apa pakxik buta tu jawap?

Dia jawap wat apa nak gi sambut najib, dia dah kaya raya, kat australia duit berjuta, bini beli cincin 30 juta. Baik aku wat kerja halal aku jual tisu nie.

Apa yang pakcik ini 'nampak' dan 'lihat', tak dapat dilihat oleh orang2 seperti penjual buah tadi, hassan ali, Zul kulim dan yang sewaktu denganny.

Tanpa Nama berkata...

Tt,

Pagi nie aku pergi pasar besar ipoh beli barang harian. Ada pakcik buta penjual tisu ditegur penjual buah akan kehadiran tok jib merasmikan RTC di gopeng perak dekat simpang pulai.

Nak tahu apa pakxik buta tu jawap?

Dia jawap wat apa nak gi sambut najib, dia dah kaya raya, kat australia duit berjuta, bini beli cincin 30 juta. Baik aku wat kerja halal aku jual tisu nie.

Apa yang pakcik ini 'nampak' dan 'lihat', tak dapat dilihat oleh orang2 seperti penjual buah tadi, hassan ali, Zul kulim dan yang sewaktu denganny.

Tanpa Nama berkata...

terliur gak tgk minah saleh tu.

average joe berkata...

maknanya anak badak tidak
memakai rantai leher
tetapi memakai rantai tengkok


kahkahkah bro tt buat lawak!

imah: bang... o bang... abang belikan saya rantaileher pearl yang baru ye? pearl yg ni dah kusam la...
ajib: eh, ok la yang, nanti abang bagi duit, yang pergilah shopping pilih sendiri mana yg ayang nak ye...
(dalam hati: nak rantaileher?? macam lah ada leher! rantai buahdada baru betul, sebab buahdada pun besaaar punye!)

-average joe-
klakka-la.blogspot: SELAMAT MERDEKA 2