Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 16 Februari 2012

KERAJAAN SELANGOR AKAN JATUH




KE JALAN RAYA LAGI!








ANWAR: PERTAMBAHAN MENDADAK PENGUNDI DI SELANGOR MENCURIGAKAN
– minsider

Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim berkata terdapatnya kecurigaan dalam pertambahan mendadak bilangan pengundi di sesetengah kawasan di negeri ini sejak 2008. Penasihat PKR itu menjelaskan, antara kawasan yang mengalami kadar kenaikan ketara adalah di kawasan Subang, Kota Raja, dan Puchong.

"Berdasarkan kajian analisis terperinci Pakatan Rakyat (PR) terdapatnya pertambahan mendadak bilangan pengundi di sesetengah kawasan yang mencurigakan.

"Pengundi di Subang bertambah sebanyak 35 peratus, daripada sejumlah 84,000 ribu kepada 114,000, Kota Raja mengalami peningkatan 29.5 peratus, dan Puchong mengalami peningkatan sebanyak 25 peratus daripada tahun 2008," katanya, namun tidak mendedahkan butiran lanjut berkenaan peningkatan tersebut.

Sehubungan itu, Anwar turut menuntut SPR melaksanakan penyiasatan terperinci terhadap sejumlah 42,000 senarai nama yang meragukan di dalam senarai daftar pemilih yang tidak mendaftar dengan Jabatan Pendaftaran Negara (JPN).

"Sehingga Oktober 2011, sejumlah 42,000 senarai nama meragukan terdapat dalam senarai daftar pemilih dan kebanyakan mereka ini berumur antara 90 hingga seratus tahun dan tidak berdaftar dengan JPN.

"Sekiranya perkara itu tidak di atasi segera, Pakatan Rakyat mendesak SPR supaya tidak melaksanakan pilihan raya sehinggalah siasatan selesai," jelasnya lagi dan menambah, pembangkang turut mendesak SPR menubuhkan Suruhanjaya Diraja bagi menyiasat warga asing yang diberi kerakyatan.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... KES MAT INDON DAPAT KAD PENGENALAN TELAH TERBUKTI.... kah kah kah..

kah kah kah...KES PENDATANG HARM JADI WARGA...TELAH DIBUKTI...kah kah kah..

kah kah kah... BERTAMBAH PENGUNDI BARU... TELAH DI BUKTI... kah kah kah..

kah kah kah... PERSOALAN: APA LANGKAH YANG WAJIB DI AMBIL?... kah kah kah...

kah kah kah..OK...MINTA TUBUH SURUHANJAYA UNTUK SIASAT?... kah kah kah..

kah kah kah...KALAU TAK TUBUH? .... APA TINDAKAN?.... kah kah kah..

woit...TALK IZI... TANG NO BONE.... kah kah kah...





NOTA:
sampai bila lagi
rakyat malaysia akan ditipu?


5 ulasan:

average joe berkata...

1.mintak, eh, tertinggal telor la kalau main mintak2 je (mintak tolo kau satu jang, tolo den tetinggal kek rumah lak)... DESAK penubuhan s/jaya diraja dengan keahlian yang telus & disetujui semua pihak, dan dengan skop tanggungjawab, objektif dan bidangkuasa yang menyeluruh dan disetujui semua pihak

2.beri tempoh 2minggu shj utk penubuhan s/jaya dan tempoh 2bulan utk melengkapkan siasatan (katakunci ialah lengkap, bukan siasat separuhjalan, kerana telah banyak siasatan2 yg sudahpun dilakukan sebelum ni, cuma perlu sahkan dan gabungkan kesemuanya, taklah terlalu rumit) dan memberikan keputusan yang telus, adil, konklusif dan spesifik

3.jika KKERA gagal menubuhkan s/jaya dalam tempoh yg diberikan, hantar memo pada agung, desak agung menitahkan penubuhan segera s/jaya yg dimahukan, beri tempoh 1minggu shj

4.jika agung pun gagal membuatkan s/jaya terbentuk dalam 1minggu tersebut, maka kerajaan rakyat yg ada pemimpin berpuluhribu dan ahli beratusribu takdapat tidak akan terpaksa bertembung dengan KERA di jalan2! masa tu kita lihat kerajaan mana lebih hebat, KERA atau kerajaan rakyat! (hint: pandang asiabarat)

-average joe-
klakka-la.blogspot: SELAMAT MERDEKA 2

Tanpa Nama berkata...

Bro Isham,

sekali laie sey menyampai kisah luar topik...kali ini hal di K.Pilah..

ado khabar2 yg sey dapek & berbunyi:
1. Hasan Malik dah tumpu di Dun Johol sbb nak bertanding di situ...

2. Hasan Malik nak jd MB NS

3. kerana hasrat HM tu, kedudukan Ismail Lasim (adun Senaling a.k.a Ketua Bahagian Umno KP) agak tergugat kerana dio ni pun dah target nak jd MB NS...tu yg baik dgn Mat Hasan..dlm maso yg samo dio pun baik dgn Isa Samad...ni main duo halo..janji mano2 kono dapek jd MB!

4. org2 Juasseh mmg dah tolak HM, begitu jgk di Senaling Ismail Lasim dah paneh duduk...

5. HM dah buat gerakan politik awal utk anak dio utk pemilihan umno bhgn kp nanti utk jd Ketua Pemuda KP...perancangan tu dah berlaku...sekarang ni Pemuda Umno KP telah berpocah2...tak silap sey 1/3 cawangan boikot mesyuarat agung lopeh...adun pilah Adnan mmg tak buek gerakan utk pemuda umno kp...sibuk nak cover line politik dio...

6. mungkin pemilihan umno kp kali ni bakal melihatkan pertempuran lebih dasyat drpd acara baling kerusi di mesyuarat agung umno sbn dulu!

7. pecahan kumpulan umno di KP sgt menyerlah...Mat Hasan dah poning kepalo..list calon KP pun kono tolak dgn Najib!

Tanpa Nama berkata...

sampai bila lagi
rakyat malaysia akan ditipu?

selagi wujud rakyat yang hidup macam lembu kenyang, selagi itulah projek melingkupkan BN takkan kemana?

bakar saja rumah2 rakyat yang hidup macam lembu kenyang ni.. selain kita tubuhkan ABU, kita tubuhkan pula ALK = Anti Lembu Kenyang.

jika ALK tak berjaya, selagi itulah BN akan terus berkuasa. pergi mampos la dengan parti dan ngok2 bangang ni.. buat penat jer sumer ni jika lembu2 kenyang ni masih wujud!!!!

Mesin Taip berkata...

saya ada satu cerita pelik tapi benar yang berkaitan. Pada tahun 2008, saya menukar IC saya untuk mohon kerja buat kali pertama di sebuah pasar raya.
Jika di lihat dari luar, IC saya kelihatan normal dan alamatnya betul, alamat rumah saya di Kota Tinggi, Johor.
Pada tahun lepas, saya baru perasan ada yang tak kena dengan IC itu, apabila saya menggunakan mesin MyEG (mesin bayar cukai jalan automatik). Di skrin lcd mesin itu akan terpapar maklumat di dalam cip MyCard dan alangkah terkejut bertambah hairan apabila melihat maklumat-maklumat dalam cip IC saya. Nama penuh betul, No.IC betul, bangsa betul, agama betul, alamat salah. Alamat yang tercatit dalam cip IC saya adalah sebuah rumah pangsa di Pandamaran, Pelabuhan Klang Selangor Darul Ehsan. Eh.. sejak bila saya tinggal di Pandamaran, Pelabuhan Klang. KL baru sekali saya pergi, Selangor pun setakat singgah kat Kajang.. makan sate.
Alamat dalam cip MyCard saya tak sama dengan alamat yang dicetak pada permukaan Mycard, iaitu alamat rumah saya di Kota Tinggi.
Baru-baru ini, saya mendaftar buat pertama kalinya sebagai pengundi menggunakan IC yang sama( saya ingat diorang ikut alamat yg tercetak kat luar), sungguh mengecewakan apabila saya semak nama saya di laman web spr, kawasan mengundi saya bukan di johor.. tetapi di DUN Pandamaran dan parlimen Klang. Macam mana lah saya nak mengundi nanti.. takkan lah naik Bas Ekspres macam orang balik raya pergi ke Selangor untuk buang undi. Dah lah first time, langsung tak tahu-menahu.

entah konspirasi apekemende lah ni..

ini mesti kerja tangan tersembunyi united malays national organization. diorang ni memang kaki konspirasi.

nasib baik la umur saye tak 100 tahun diorang buat.

Hamidi Fizie Bin Ahmad berkata...

ape nak heran kelmarin berita tb 3 keluar najib bagi IC biru bertaraf warganegara kepada india2 muslim yang ic merah dan otomatik boleh mengundi