Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 16 Februari 2012

RAKYAT MENUNGGU TINDAKAN PEMUDA PAS















SPEKULASI MATA WANG HARAM – berita hairan

KOTA BHARU: Jawatankuasa Fatwa Kebangsaan semalam memutuskan umat Islam haram mengamalkan sistem perniagaan pertukaran wang asing.

Pengerusi Jawatankuasanya, Abdul Shukor Husin, berkata ini kerana perniagaan yang dilakukan melalui pertukaran wang asing seperti itu tidak menepati hukum syarak dan menimbulkan keraguan di kalangan umat Islam.

“Hasil kajian jawatankuasa ini, kita dapati perniagaan pertukaran wang asing membabitkan spekulasi mata wang dan ini bercanggah dan berlawanan dengan hukum Islam.”

“Oleh itu, Jawatankuasa Fatwa Kebangsaan memutuskan bahawa umat Islam diharamkan daripada mengamalkan sistem perniagaan cara demikian,” katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat Jawatankuasa Fatwa Kebangsaan Ke-98 di sini.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit.... INI BARU TEPAT.... kah kah kah..

kah kah kah....NAK TUNGGU PEMUDA PAS..O.... kah kah kah..

kah kah kah... BILA NAK BUAT DEMO.... kah kah kah

kah kah kah...BILA ADA KONSERT BERANI BUAT DEMO.... kah kah kah..

woit...BILA NAK BUAT DEMO DI BURSA SAHAM KUALA LUMPUR?.... kah kah kah..

kah kah kah...BUKTIKAN LAAAA... JANGAN BULI ANAK MUDA SAJA ....kah kah kah

kah kah kah...LAWAN LAAA KAPITALIS....kah kah kah






NOTA:
dibursa saham
ada sambutan valentine
setiap tahun
kah kah kah


13 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Salam sejahtera semua,

"Riba" yg sebenar bukanlah sangat faedah tiap2 bulan yg kita bayar keatas duit yg kita pinjam - itu namanya sewa. Apabila kita gunakan bilik/rumah orang, kita bayar sewanya - sama juga dgn duit orang! Riba dalam ertikata yg sebenar adalah duit yg dicetak oleh bank ATAS ANGIN: bagi setiap RM1 ringgit duit orang deposit dalam akaun simpanan, bank boleh cetak RM9 duit 'atas angin' untuk diberi sebagai pinjaman (untuk disewa) kepada kita. Ini tidak termasuk duit atas angin menerusi kad kredit dll. Inilah "riba" sebenarnya yang sedang melanda, menimpa & mengabdikan umat2 yang mengunapakai & menyokong sistem kapitalisma selama ini. 'Jangan anggok2 & geleng2 saja - sendiri mau ingat macha..' Hehehe..

~ Imam Bonggok

ASAL BUKAN ULAMAK berkata...

Ini semua tipu muslihat para ulamak yang cemburukan anak muda yang menjadi kaya raya kerana melaburkan wang mereka di Forex.

Nasihat ABU kepada para ulamak yang cemburukan anak muda yang berani:

Kalau kamu duduk hafal kamus bahasa Arab setiap hari, pakai serban & bertutur bahasa Arab bila bercakap sesama Melayu kerana kamu ingin dilihat oleh orang ramai sebagai seorang yang alim, janganlah kamu cemburukan anak muda yang cerdik & berani mengambil risiko dengan melaburkan wang mereka di Forex dan pasaran saham.

Kamu menjadi miskin bukan salah kami. Kami belajar di Harvard Business School. Siapa suruh kamu pergi belajar kat sekolah pondok di Pakistan? Bila kamu balik dari Pakistan, kamu tak dapat mencari kerja & menjadi miskin. Kalau dapat kerja pun, kerja kamu ialah mengintai apa orang lain buat & jadi penyibuk di JAIS.

Bila kamu balik dari Pakistan, gadis idaman kamu telah jatuh cinta kepada lelaki yang belajar di Oxford yang berjaya memikat gadis idaman kamu kerana dia tidak kedekut macam kamu & dia mampu membeli sekuntum bunga ros & sekotak coklat pada 14 Februari.

Maka kerana terlalu kecewa dengan hidup kamu yang cukup boring itu, kamu mempersalahkan Hari Kekasih kerana kononnya adalah salah untuk keluar makan bersama awek cun di restoran mahal pada 14 Februari.

Kekasih kamu dirampas oleh seorang lelaki kaya yang romantik. Jadi janganlah kerana itu, kamu nak menghalang orang lain daripada menyambut Hari Kekasih!

Jadi janganlah kamu cemburukan anak muda yang belajar tinggi- tinggi & menjadi kaya, berumah besar & berkereta besar. Kamu jadi miskin bukan salah kami. Jadi janganlah cemburukan kami & cuba menghalang kami dari menjadi kaya dengan mengeluarkan fatwa kamu yang bodoh macam lembu Shahrizat itu.

Kami menjadi kaya kerana kebijakan & keberanian kami untuk melaburkan wang hasil titik peluh kami di Forex & Bursa Saham. Kami tidak menipu orang kerana kami tidak macam Shahrizat Lembu.

Dan jika kami nak membuat sesuatu yang haram macam berjudi di London atau Genting, kami akan menggunakan wang sendiri tidak macam seorang Free Loader Pahang yang tidak mahu bayar bila kalah judi di London & menyuruh kerajaan Malaysia bayar.

Mengapa kamu tidak berani menegur Free Loaders yang berjudi? Adakah kerana si Free Loader itu adalah ketua kamu semua?

Kami menjadi kaya raya kerana kami patuh kepada hukum Allah kerana kami tahu bahawa Allah tidak akan menolong seseorang itu jika seseorang itu tidak mahu menolong dirinya sendiri. Jadi jika kamu duduk baca Quran sahaja setiap hari tanpa berusaha, janganlah kamu cemburukan orang lain yang gigih berusaha tetapi membaca Quran tidak sebanyak kamu kerana sesungguhnya Allah akan memberkati orang yang rajin berusaha. Kalau kamu malas berusaha, Allah tidak akan mengabul doa kamu walaupun kamu fasih bertutur bahasa Arab dan berpakaian macam Pak Arab dan Mak Arab.


Mengapa kamu tidak berani keluar fatwa mengharamkan penyalahgunaan wang rakyat oleh para menteri UMNO? Mengapa bila Najib pergi ke Batu Caves pada Hari Thaispusam, kamu tidak SMS menyuruh kaki-pukul menghalang Najib daripada "masuk agama Hindu" macam kamu buat tidak lama dulu? Mengapa bila Najib menegur kamu, kamu menarik balik kutukan kamu terhadap Najib?

SEBENARNYA KAMU CEMBURUKAN ANAK-ANAK MUDA. KERANA KAMU CEMBURUKAN MEREKA, MAKA KAMU CUBA MEMBUAT BERBAGAI-BAGAI HALANGAN DENGAN MENGELUARKAN BANYAK FATWA- FATWA YANG BODOH YANG BOLEH MEMALUKAN UMAT ISLAM, contohnya mengharamkan baju Manchester Utd, kaunter kashier berasingan untuk lelaki & perempuan, tidak meluluskan lesen panggung wayang di Kelantan, & lain-lain fatwa yang lebih bodoh daripada lembu Shahrizat.

MENGAPA KAMU CEMBURUKAN ANAK MUDA DAN CUBA MEMBUAT BERBAGAI SEKATAN UNTUK MENYEKAT KEBEBASAN MEREKA?

MENGAPA KAMU TIDAK CEMBURUKAN LEMBU SHAHRIZAT YANG TINGGAL DI KONDOMINIUM MEWAH?

MENGAPA KAMU TIDAK BUAT FATWA MENGHARAMKAN LEMBU DARIPADA TINGGAL DI KONDO MEWAH?

Ada faham?

Jadi janganlah kamu keluarkan fatwa yang bodoh macam itu lagi!


KAH KAH KAH

Juasseh Cafe berkata...

Haram haram pun ada jugak yang pakai duit tu pegi Mekah, apa ke jadah

pakcik lan berkata...

Kali pertama baca Berita majlis fatwa berfatwa yg dipersetujui TT. Tengah fikir Pakcik...

Tanpa Nama berkata...

jika pemuda umno dikatakan bodohsombong dia orang tau apa itu kapitalisme.
tapi bagi pemuda Pas ini bolehlah dikatakan bodohtuli sbb tak tau mana haram halal dlm perjuangan ideoplogi.
patut la pun kena sondol dek hasan ali!!!sepoyo-poyo hasan dia berani kata pas haram bersekongkol dgn pr!
macamana nak jadi pemimpin jika isu besar tentang forex, saham, valentine dan elton john.
isu itu budak sekolah pun lebih arif.
masuk hutan lebih baik la jadi pejuang mcm omar mokhtar.

baginda® berkata...

Turn Tibai Rosmah!!! kahkahkah

big bear berkata...

tapi tukar tiub, trader forex ramai tengah bising sekarang. sebab ya individu depa cantas. yang bank-bank dok trade forex, takdak cerita. apa macam?

kusut berkata...

kah kah kah sbb tu le aku tak berape brkenan dgn pas ni asik main isu remeh..asal ada isu walau sekecik lobang idung bik mama hingga sebesar pungung bik mama smue nk jd isu kah kah kah woitt jgn smpai pkcik mkcik felda jemu dgn pas kah kah kah smue nak jd isu..sama la dgn ketua AMK yg poyo tu tak abis2 nak jd hero kah kah kah apa punye turrrrrrr

Tanpa Nama berkata...

pemuda pas tak reti isu2 ekonomi ni broo...susah nak baca angka2 ni..pening kepala katanyaa.buat muka thiqah leh laa dorangg..sambil gosok2 janggut bajet tawadduk..sebenarnya tengok gak buku apa yang dorang baca..tiap2 taun baca buku tu jer.tak abis2 dengan fiqh thaharah cara amik wuduk yang betul.hahaha..maknanya tak terer la dorang..tak hingin aku undi camtu.

koko berkata...

ala TT, bukan boleh caya pun orang agama ni. jawatan shariah committee tapi jadi panel kat bank2 kafir konon2 nak halalkan apa yang haram. jalannya memang mengikut islam tapi akhirnya duit tu masuk ke kantung shareholder yang kafir makan babi dan minum arak.kapitalis ni kalau nak menguntungkan perut sendiri mulalah pergunakan alasan agama. yang shariah committee pulak bengong bajet orang kapitalis ni nak bertaubat dan guna cara islam. padahal kapitalis nak target muslim population jer. tu pasal tiap2 tahun mana dorang bayar zakat pasal syarikat kafir.dah dapat duit elaun RM2000-5000 sebulan terus tak berani nak pertikai hal ni.

Non-Governmental Individual berkata...

kah kah kah! mantap. aku memang tunggu ko buat komentar tentang ni! kah kah!

Tanpa Nama berkata...

woi! aku baru je beli duit Iraq ni...haram juga ka? baru aku nak berangan jadi kaya dah ada fatwa...

Tanpa Nama berkata...

elo bro2 skalian.....jgn nk main hentam je....bkn nk back up pemuda pas....tp bc dl bg abis....bro TT pon xpost abis ulasan majlis fatwa....“Lain-lain jenis perniagaan pertukaran wang asing, seperti melalui pengurup wang atau dari bank ke bank dibenarkan, kerana ia tidak menimbulkan spekulasi mata wang atau untung rugi yang tidak menentu,” katanya"....tp aku xslhkn korg jgk sbb kta mmg xbc paper ni pon....aku pon cari sbb nk pncerhan post bro tt ni....ape2 pon psnn utk dude yg COOL sgt skalian....buat la pncerahan dl sblm komen len kali k....kah3...ingat....kta ank muda...ank muda xsuka buta tuli....tp harus diselidiki....kah3