Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 29 Mac 2012

INI AUTA KELING PALING KLASIK




JANGAN KENA TIPU - TURUN SEKALI LAGI





NOTA:
anak muda
mahasiswa
pelajar semua bersedia
kita turun ke jalan raya sekali lagi!



NEGARA AMBIL MASA PANJANG UNTUK MAJU JIKA RAKYAT TIADA NILAI MURNI – berita hairan

BANGI: Negara akan mengambil masa yang panjang untuk mencapai status negara maju jika rakyat tidak berpegang kepada nilai-nilai murni, kata bekas Mahathir Mohamad.

Katanya, beliau yakin negara akan dapat mencapai matlamat yang diinginkan termasuk Wawasan 2020 jika rakyat mempunyai sikap amanah, bekerja dengan baik dan sedar akan tanggungjawab mereka kepada negara.

"Jika kita berbuat demikian, hari ini kita sudah menjadi negara maju tetapi kita dapati sebahagian daripada rakyat Malaysia tidak belajar menguasai ilmu.

"Apabila bekerja, bekerja mengikut pendapatan yang diterima sahaja, tidak mengikut kepuasan hati, yang kadangkala tidak ada di Malaysia.

"Sebaliknya, jika kita seperti orang Jepun yang berusaha untuk memulihkan negara yang hancur kerana perang, bekerja dengan cukup baik, dalam jangka masa pendek sahaja mereka dapat memulihkan negara mereka sepenuhnya sehingga menjadi negara kedua termaju di dunia," katanya.



KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...PERTAMA JANGAN CUBA MENIPU... KALAU KELING MANGAKU MELAYU... kah kah kah..

kah kah kah... MENIPU HAL KETURUNAN INI BOLEH JADI BATU MACAM SI TENGGANG...kah kah kah..

kah kah kah... JANGAN REMBAT DUIT RAKTYAT BAGI ANAK BINI...kah kah kah..

kah kah kah...MACAM MANA MALAYSIA NAK MAJU... PERDANA MENTERI ADA KES BUNUH..kah kah kah..

kah kah kah...MACAM MANA MALAYSIA NAK MAJU...ANAK MENTERI ADA KES BUNUH...kah kah kah..

kah kah kah..MACAM MANA NAK MAJU...KETUA POLIS NEGARA GENG DENGAN KEPALA SAMSENG...kah kah kah..

kah kah kah...MACAM MANA NAK MAJU.... KETUA HAKIM NEGARA AMBIL DUIT ADRI SAMSENG...kah kah kah..

kah kah kah..BILA RAKYAT MARAH ... RAKYAT KENA ISA.... kah kah kah..

kah kah kah...BILA RAKYAT NAK UBAH KERAJAAN... TUKAR SISTEM PILIHANRAYA...kah kah kah..

woit... POOORAH APA PUNYA TUIUUUUUR...kah kah kah..

woit...HANG INGAT RAKYAT BODOH.... kah kah kah..

kah kah kah.....28 HARI BULAN APRIL KITA TURUN KE JALAN RAYA...kah kah kah


INI CONTOH NILAI MURNI ANAK MUDA


11 ulasan:

Mat Lendir Kg Lonek berkata...

Tok Det....

macamana nak kerja mengikut kepuasan hati, kalau gaji ciput dan tak cukup beli makanan??

macamana nak kerja mengikut kepuasan hati kalu gaji orang atas sahaja naik mencanak-canak sedangkan gaji kita naik ciput dan tersengut2 macam kura-kura. Mintak gaji minimum pun tak tiba jugak lagi!!!!

macamana nak kerja mengikut kepuasan hati kalau kita kerja setengah mati tapi anak menteri yang dapat beli porsche!!

Lantak dato laa. Kita tetap mau sokong ABU!!

Tanpa Nama berkata...

negara ambil masa panjang untuk maju dan tidak akan maju jika malaun2 setan gondol mentadbir negara....

dok tunggu2 bila wartawan nak buat tak tau dengan cakap2 'benda' ni....

Tanpa Nama berkata...

Betul kew Bersih 3.0 nie jadi? Pemimpin PR sonyap jer. Cam tak dew info dan input pon kecuali daRi blog TT.

Jangan 3.0 nie TT punye April Fool sudahlah...ahaks. (>.<)

kampong lad berkata...

''jika rakyat mempunyai sikap amanah, bekerja dengan baik dan sedar akan tanggungjawab mereka kepada negara''.

ini bermakna pemimpin2 saja yg ada sikap amanah & bertanggungjawab kpd negara. halo che det, go & tell it to the marine.

Tanpa Nama berkata...

TT, bila nak tulis pasal settler state?

IbnAbdHalim berkata...

Rakyat disuruh amanah tapi pemimpin pecah amanah. Semasa menjadi PM sesen tak ambil tapi berbillion duit rakyat hilang.

Tanpa Nama berkata...

Bodohnya punya olang pun ada ker,woi bekas pm yg dah nyanyuk,kau tu gaji besar,elektrik,air,rumah,tol,parking semua sekalilah kau x payah bayar semuanya duit rakyat yg tanggung,gaji kami dah lah sikit semua kena bayar, berak pun kena bayar ,
tanya sikit anak sape tauke kilang arak san miguel,company anak sape yg muflis pastu bailout, haram jadah punya dasar umnogok,kalau pakata memerintah nsecaya maju 2020,kalu umnoporno muflis lah negara,woi bangkitlah melayu felda sedarlah sikit negara menuju muflis humbankan umno secepat yg mungkin,Asalkan bukan umno

Tanpa Nama berkata...

aku rasa boleh maju kalo......

SPRM, POLIS, SPR & KEHAKIMAN ditadbir di bawah kuasa parlimen...

amacam??? ada berani???

kalo setakat nak tumbuk org cacat pon kena ikat tangan dan kaki!!!!

apa kebendaaaaaaaaaaaa!!!

porahhhhh lah

Tanpa Nama berkata...

Pelik jugak kenapa orang2 Melayu kat Utusan mengeluh kerana ramai pendatang2 afrika di Malaysia?... diorang tak tahu ke itu dasar Madey - negara maju apa keajadahnyer... harap kalu PR menang nanti, mat2 Afrika dikeluarkan dari Malaysia - TT boleh kempen... ia menyusahkan rakyat, ini berbeza dengan orang Indon i.e orang Asia yg memburuh di Malaysia, tak caya cuba double check ade ke Mat Afrika yg kerja buruh kasar di Malaysia???... mengentot anak dara Melayu ade la...

Kah..kah...kah...kah..

Tanpa Nama berkata...

dari bharian.com 28mac2012 :
Abdul Aziz berkata, SPR juga akan memulakan proses persempadanan semula kawasan dan MEMBETULKAN KESALAHAN LOKALITI PENGUNDI SELEPAS PILIHAN RAYA UMUM NANTI.

syilake punya barua....kasi bikin 3.0 cepat....

average joe berkata...

tukangkelentong tak sudah2 melipatmembelit sepanjang jalanhidup kerana sudah sebati dan tegar dalam jiwabusuk mereka hinggakan semua dan setiap org ingin diputarnya hatta mereka lupa di kalangan ramai itu (bukan "rakyat biasa", amat meluat dgn label pengkastaan itu yg membezakan dari "golongan vip", belajar dari kitab mana tu??!) ada yg waras dan matang pemikiran malah ada yg jauh lebih bijakpandai daripada mereka yg sudah terlalu banggasombong dgn kedudukan mereka kununnya sebagai pemimpin yg dipilih!
jumpa ular, jumpa katak, mana kita ketuk dulu?
kami anti 'pemimpin' bodohsombong!
abu!

-average joe-
klakka-la.blogspot: BINATANG PELIHARAAN SAYA 5