Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 29 Mac 2012

SAHEH - INI BUKTI ZIONIS TEMPATAN





TIDAK ADA JALAN LAIN







KETERLIBATAN KERAJAAN MALAYSIA MERAYU KEPADA BADAN ISRAEL UNTUK MENDAPATKAN SOKONGAN PENGANJURAN PERSIDANGAN GAS DUNIA


KEADILAN mempunyai bukti kukuh termasuklah laporan, surat menyurat dan dokumen-dokumen lain yang mengesahkan sikap talam dua muka Umno yang secara diam-diam merestui hubungan dua hala di antara Malaysia dan Israel sedang ia menyerang Dato’ Seri Anwar Ibrahim sebagai ejen Israel.

Hubungan tidak rasmi di antara Umno dan kerajaan atau badan-badan Israel bukanlah perkara baru. Mantan Perdana Menteri, Tun Mahathir Mohamad menulis surat kepada 3 orang Perdana Menteri Israel yang berasingan menyatakan hasrat beliau yang mewakili Umno untuk menjalin hubungan diplomatik yang normal dengan Israel. Tindakan Dato’ Seri Najib Tun Razak yang melantik APCO yang diketuai tokoh-tokoh yang rapat dengan Israel mengesahkan lagi wujudnya hubungan baik di antara Umno dan Israel.

Malah, sikap ini turut menular di dalam dasar luar negara seperti yang ditentukan oleh Wisma Putra.

Hari ini, KEADILAN akan membongkarkan bagaimana Umno dan pimpinannya mengambil sikap berbaik-baik malah memohon bantuan dari Israel, walaupun secara rasminya Malaysia tidak mempunyai hubungan diplomatik dengan negara tersebut.

Bermula 4 hingga 8 Jun 2012, Malaysia akan menjadi tuan rumah kepada Persidangan Gas Sedunia (World Gas Conference) yang akan berlangsung di Kuala Lumpur. Persidangan ini adalah persidangan terbesar yang akan mengumpulkan syarikat-syarikat minyak dan gas dari seluruh dunia.

Penganjuran Persidangan Gas Sedunia dipilih melalui undi oleh anggota Pertubuhan Gas Antarabangsa (International Gas Union) yang turut dianggotai oleh negara-negara seperti Malaysia, Israel, Russia, Brunei, Indonesia dan banyak negara lain.

KEADILAN boleh mengesahkan bahawa semasa Malaysia melobi untuk mendapatkan hak menganjurkan persidangan ini dalam tahun 2005, Malaysia telah merayu bantuan Israel untuk menyokong cadangan Malaysia menjadi tuan rumah. Malah, Malaysia turut menawarkan secara tidak langsung untuk menguruskan penginapan dan pendaftaran wakil-wakil Israel ke Persidangan IGU di Tianjin, China.

Pendekatan merayu bantuan Israel ini mendapat restu dan atas nasihat Wisma Putra. Penganjurannya pula dikendalikan oleh Persatuan Gas Malaysia yang diwakili oleh PETRONAS dan dinasihati oleh Tun Mahathir. Malah, KEADILAN mempunyai bukti bahawa Tun Mahathir dan Wisma Putra sedia maklum mengenai pendekatan Malaysia merayu sokongan dari Israel untuk mendapatkan hak penganjuran tetapi merestui sahaja pendekatan ini.

Bersama-sama ini disertakan satu surat dari wakil Malaysia kepada wakil Israel yang mengesahkan bahawa Wisma Putra telah merestui pendekatan merayu bantuan dan sokongan Israel demi mendapatkan hak penganjuran sebuah persidangan antarabangsa.

Sikap Umno dan pimpinan mereka yang menentukan dasar Wisma Putra adalah bertentangan dengan keinginan rakyat Malaysia yang tidak mahu ada sebarang hubungan diplomatik sama ada secara langsung atau tidak langsung dengan Israel. Malah, pendedahan kali ini membongkarkan hipokrasi tertinggi Umno dan pimpinan mereka dalam isu hubungan dengan Israel kerana bukan sahaja mereka menyatakan hasrat untuk mengadakan hubungan diplomatik, malah terbukti mereka pernah melutut merayu sokongan dari Israel.

KEADILAN mendesak penjelasan dari Wisma Putra dan Tun Mahathir Mohamad mengenai pendirian yang telah diambil sehingga merestui pendekatan pihak penganjur Persidangan Gas Sedunia yang merayu bantuan dan sokongan Israel, kerana ini bertentangan dengan solidariti rakyat Malaysia dengan perjuangan rakyat Palestin.

KEADILAN akan terus menyiarkan dokumen-dokumen dan surat-menyurat bagi membuktikan bagaimana pimpinan Umno terlibat secara langsung di dalam perkara ini.


SAIFUDDIN NASUTION ISMAIL
SETIAUSAHA AGONG KEADILAN

MOHD RAFIZI RAMLI
PENGARAH STRATEGI KEADILAN
29 MAC 2012



ESOK KE PUTRA JAYA

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

mana surat dia?

average joe berkata...

tukangkelentong melipatmembelit sepanjang perjalanan hidup, sampai dah nak mati nanti pun masih jugak berniat kita putar dulu halim!

jumpa katak jumpa mamakhateer ketuk siapa dulu?

-average joe-
klakka-la.blogspot: BINATANG PELIHARAAN SAYA 5

Mat Lendir kg lonek berkata...

jangan cakap aje
mana surat2 tu beb???
kasi siar laa
kasi tunjuk laa
tak kan nak tunggu sampai lepas 13 Jun 2012...

jangan jadi bangang la beb!!!
jadilah berani macam rafizi dan zuraida!!!

Tanpa Nama berkata...

aku ketuk kepala zul kulum dulu....hahahahaa

Tanpa Nama berkata...

benda hubungan Israel dengan Malaysia ni boleh cari sendiri laa kalau betul2 nak kan kepastian tu..cuma rajin dan malas je..tanyalah google apa saja..cuba check laman web Ministry of Industry, Trade and Labor israel : http://tiny.cc/ytsxbw

Asalnya laman web ni bahasa hebrew, lepas dah google translate, ayat jadi tunggang langgang sikit laa, tapi still boleh paham lagi. P/s : Tir = Mahathir

Tanpa Nama berkata...

ini suratnya http://jalanpulang1978.blogspot.com/2012/03/kantoi-umno-apco-rayu-israel-lobi.html?m=0