Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 23 Mac 2012

RAKYAT SUDAH LIHAT DAN FAHAM BUKTI SAHEH - SEKARANG MAHU TINDAKAN



KOMENTAR TUKAR TIUB


bukti demi bukti ditunjukan
bukan sekali
bukan dua kali
beratus ratus kali

soalanya apa tindakkan?

jawabnya ialah ke jalan raya
sebelum ke p[ilihanraya

tidak ada jalan lain
tidak ada jalan pintas
kerana yang kita lawan ialah penipu
yang kita lawan ialah penjahat

justeru
turun ke dtaran merdeka
turun beramai ramai
turun pada sabtu 28 april 2012


NOTA:

sila tunggu pengumuman resmi
sementara menunggu buat segala persediaan
yang nak cuti sila minta cuti
yang nak tumpang rumah kawan
sila hubung kawan
yang nak duduk hotel 5 bintang
sila pecah tabung buluh
yang nak tidoo mesjid
sila kenal pasti masjid mana

yang mustahak
kita turun beramai-ramai



JAWAPAN UNTUK ANAK MUDA





LEBIH 18,000 PENGUNDI DIRAGUI DI PARLIMEN PEKAN – keadilan daily

KUALA LUMPUR 22 Mac: KEADILAN mendedahkan terdapat lebih 18,000 pengundi tambahan pada tahun 2012 di Parlimen Pekan iaitu kawasan Najib Razak.

Ketua Umum KEADILAN, Anwar Ibrahin berkata peningkatan itu berlaku hampir sekali ganda berbanding pada pilihanraya umum (PRU) lalu.

“Pada tahun 2008, di Parlimen Pekan pengundi tambahan meningkat berbelas-belas ribu. Pada tahun 2012 pun meningkat 18,000. Kawasan berdekatan lain seperti di Kuantan cuma meningkat 5,000 sahaja. Tapi di Pekan boleh begitu tinggi. Pelik ke tidak?” katanya pada sidang media di lobi Parlimen.

Beliau berkata, parkara itu dikenal pasti apabila mendapati banyak pengundi didaftarkan dengan satu nama dua alamat.

“Saya nak tunjukkan bagaimana daftar penipuan dibuat. Satu nama dua alamat sememangnya tak boleh berlaku. kalau masuk dalam komputer ia akan ditolak sebab nombor kad pengenalan sama.
“Tapi apa yang mereka buat ialah dengan menambah simbol palang (/) pada hujung nombor kad pegenalan,” katanya.
Anwar memberitahu, KEADILAN mempunyai cukup bukti tentang penipuan yang dilakukan SPR.
Katanya, terdapat 79,998 kes, 100 pengundi yang diaftarkan dalam satu alamat.
“Antara yang disebut termasuk Parlimen Johor Baharu, lokasi Desa Melayu Majidee yang mempunyai 127 pengundi dalam satu alamat. Di Desa Mahkota Kluang, 103 pendundi satu alamat.

“Parlimen Seremban 190 pengundi. DUN Batu Caves 202 pengundi tanpa alamat. Kota Raja DUN Seri Muda 609 pengundi alamatnya Batu 7 Seri muda. Kalau di rumah panjang Sabah kita faham ada 50 hingga 60. Tapi kalau di Seri Muda ia tidak munasabah,” katanya.

Beliau juga membidas kenyataan SPR terdapatnya 240,000 undi pos tambahan di kalangan petugas SPR sedangkan dalam PSC penambahbaikan pilihanraya semua pihak telah bersetuju untuk mengadakan pengundian awal.




6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Program pemutihan PATI dan SPR akan memastikan Be End akan terus memerintah negaraKu sampai kiamat. MRB

Tanpa Nama berkata...

Hancus...Hancus.....

Jamban rumah sendiri dah tak terjaga sampai busuk tapi ada pula niat Kerajaan Malaysia nak hantar pasukan pemantau semasa Pilihanraya Myanmar....kononnya nah ikut serta dalam proses pilihanraya yang adil....

ini lah yang dikatakan HOPOKRIT tahap tinggi...

SPR dari dulu lagi memamg anjing suruhan gerombolan....

Memang tak dapat dinafikan Dah sah...negara malaysia sekarang dibawah kepimpinan NAJIS..

PRU 13 adalah peluang terbaik untuk humban Najis and geng dalam jamban......

mmtgebangtakjatuh berkata...

para pencinta dam pemuja demokrasi kena fikirkan macam mana nak selesaikan lubang besar dalam sistem ini

takkanlah semuanya mesti berakhir dengan konflik kot

takkan ini saja kot jalan yang dapat difikirkan oleh pencinta2 demokrasi yang terkenal dengan "keintelektualan" dan "kerasionalan" depa hahaha

jangan salah anggap, aku bukan anti demokrasi, tapi aku jugak bukan peminat susah mati, hahaha, org kata tiada rotan akar pun berguna, hahaha

setiap kali aku dengaq beribu orang mati korban demi menegakkan kebebasan dan demokrasi aku rasa nak termuntah je hahaha

B.S la hahaha

bayangkan yang mati katak kat vietnam dulu tu hahahha, kat korea, kat afganistan kat iraq, dalam kuboq (kalau ada kuboq)duk menyumpah, "kami mati kerana DEMI sistem yang berlubang ni ja?" hahaha

betui ka depa ni hahaha

takkan la takat ni ja tahap kegabanan akal hangpa yang agung tu,hahaha

jom sama2 pikirkan hahaha

Tanpa Nama berkata...

SPR mmg bangsat..anjing peliharaan UMNGOK....

DX berkata...

mohon ubah tarikh ke 5 mei

Death to agnostic,atheist,free thinker berkata...

Demo Bersih ni kena buat selalu baru umno-bn ni takut kalau sekali-sekala diorang hanya takut masa tu je lagi satu rakyat malaysia ni mudah lupa, apabila demo bersih ini dibuat selalu barulah umno-bn ni takut dan rakyat tahu dan ingat, cuba buat tiap-tiap minggu atau tiap-tiap bulan gerenti umno-bn ni takut dan terpaksa ikut cakap rakyat