Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 1 April 2012

14 APRIL - TURUN KE DATARAN MERDEKA!






PETANG INI AUDIO 3 KOMPLEKS 3C MPSJ















PTPTN: MAHASISWA PANTAI TIMUR JUGA TURUN DEMO
- harakah daily


KUALA LUMPUR, 30 Mac: Himpunan mansuh PTPTN anjuran Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) yang bakal diadakan di Dataran Merdeka pada 14 April ini mula mendapat sokongan mahasiswa.

Terbaru, kumpulan Gerakan Mahasiswa Pantai Timur (Gempur) turut menyatakan kesediaan untuk turun ke Kuala Lumpur menyertai himpunan itu nanti.

"Gempur bersolidariti dengan demonstrasi anti PTPTN pada 14 April ni.

"Saya wakil daripada Gempur akan bersama-sama dengan SMM dan beberapa kumpulan gabungan mahasiswa dalam demostrasi ni," kata presidennya Syahmi Hazim.

SMM sebelum ini mengumumkan akan mengadakan perhimpunan menuntut PTPTN dimansuhkan pada 14 April ini di Dataran Merdeka bermula jam 2 petang.

Mereka juga mensasarkan 5,000 mahasiswa dan 'mangsa' hutang pinjaman PTPTN turun menyertai himpunan itu.

"Gempur berpendirian, bahawa, PTPTN harus dimansuhkan dan sasaran demo ni bukan sahaja kepada pelajar, tetapi juga kepada seluruh rakyat.

"Ianya termasuk pekerja yang terbeban dengan hutang ni, mahupun ibu bapa yang menjadi penjamin kepada mereka, yang menerima beban kepada kepincangan sistem pendidikan di Malaysia ni," katanya.


BERSEDIA UNTUK BERSIH 3.0


4 ulasan:

john jenin berkata...

Bunyi mcm best jerr. kalau turun demo boleh claim kat pak menteri tak?? Psl urusan tuntutan ni pak menteri jer yg lebih mengetahui.

Tanpa Nama berkata...

Maka tarikh 1hb April 2012 yg dinanti2 pon sampailah, marilah kita beramai2 mengikuti kes komisyen kapal selam yg akan disebut dimahkamah Peghanchist. siapakah jantan siall ke3???
Org kita dah taraf internasionale. bangganya aku jadi rakyat m'sia.
Kini aku sama taraf dgn niger, bangla, indon, nepal, myanmar, philiphino dan lain2 lagi... khakptuihh.

by-anak murid cikgu razak bego.

Tanpa Nama berkata...

bunga ptptn tu riba ke bukan?
mintak ustaz2 buat pencerahan

kalau riba, dosa korang terima/ mintak

ustaz mintak jangan buat pencerahan berbelit2. susah kita nak faham.

pakcik lan berkata...

Polisi dibuat, polisi boleh di mabsuhkann. Alasan Ada masa dibuat juga masa di mansuhkan. Pendidikan Rakyat bagi Negara ber mentaliti Kelas pertama Ada lah FOC. Dana adalah Dari Rakyat, kepada Rakyat Dan untuk Rakyat. Gomen kerja dia tukang kawal selia je. Bg tau hasrat Rakyat sekarang agar polisi ptptn di mansuhkan. Mak bapak bayar cukai, last2 Mak bapak liable pulak. Gaji gomen pun Mak bapak bayar. Jgn jadikan mentality Negara low class.