Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 1 April 2012

BERBANGGA LAH KITA SEMUA




UCAPAN SATU HARIBULAN APRIL






MALAYSIA DAPAT PENDIDIKAN LEBIH BAIK DARI BARAT
- mkini

Generasi muda negara ini mendapat pendidikan yang lebih baik berbanding pelajar di Amerika Syarikat, Britain dan Jerman, menurut Laporan Daya Saing Global 2011/2012 yang dikeluarkan oleh Forum Ekonomi Dunia (WEF) baru-baru ini.

Muhyiddin Yassin berkata daripada segi kualiti pendidikan, Malaysia di tangga ke-14 keseluruhan dan di tempat kedua selepas Singapura dalam kalangan negara Asean.

"Ini adalah satu pencapaian yang amat membanggakan kita. Sudah pasti kejayaan ini adalah hasil usaha yang telah dilakukan oleh kerajaan dan rakyat dalam meningkatkan kualiti pendidikan, kualiti modal insan dan daya saing negara.

BEROK


NOTA:
nasib baik ucapan ini
di buat pada satu haribulan april
kalau pada dua haribulan april
satu negara akan terkejut berok
kah kah kah



9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

pagi-pagi buta mudin dah kenakan kita
kita dah kena april fool

mangkok hayon betol mudin nih...

Qaseh Bonda berkata...

Cikgu2 sendiri dok mengeluh che din menteri paling merapu. Dok bagi mcm2 insentif kat sekolah nak bagi cikgu cikgi tutup mulut.kalau dah dok dapat pun geng 606, mana boleh jadi...

Dok sembang keputusan baik periksa. Cuba p dok buka pekong berapa pulak yang keciciran. Berapa ramai budak sekolah menengah yang tak tahu membaca.

Sekolah Menengah Merbok contoh terbaik ramai yang buta huruf hasil syllabus UMNO.

Asrama penuh pun dah penuh dengan anak2 orang kaya. Ada kuota menteri, ada kuota KSU dan kroni, macamana anak2 nelayan yang pandai kira nak masuk sekolah. Alih2 pakat jadi nelayan lagi baik, kecik2 dah boleh main duit...cuba p kat bisik2, terlopong jugak tengok budak2 kecik2 dok kira duit...dahlah kuat mengangkut ikan2 dari laut, dapat jugak bagi mak duit hari2 untuk asapkan dapur. Ada sapa peduli kat nasib dan masa depan budak2 bijak tu.

Sakit hati lagi bertambah kat menteri2 yang bodoh2 tua tu...tengok menteri asas tani bercakap pun nak muntah...

Tanpa Nama berkata...

sistem pendidikan sekarang kacau bilau , dahlah ramai pengetua tidak masuk kelas , ramai pengampu yang tidak tahu kerja memegang jawatan penting , guru biasa menjadi mangsa uji kaji lembaga peperiksaan untuk menipu kualiti pendidikan (semua murid mesti lulus)

pakcik lan berkata...

Mentality feudal mentality menjahanam. Jurang ekonomi melebar. DEB dulu nk selesaikan jurang ini tapi kutty pusing buat skim pencen dia Dan Pak menteri umno Dan yg "berdaulat". Habis Hancus DEB. Kutty Dan diam dapat dah, NR Dan seangkatan masih berusaha retirement planning. Anak nelayan buta huruf x dapat pendidikan bukan masalah depa!

kong kek kwat berkata...

sekolah kat sabah/swak terbaik ke.???statement bangang yg pnah gua dgr sepanjang hidup gua..hakktuiii

average joe berkata...

cuba bagi fakta2 yg dijadikan asas pernyataan pendidikan 1malaysia lebih baik dari Amerika Syarikat, Britain dan Jerman...

lebih baik dari segi apa, penghasilan peratusan pelajar drop-outs yg rendah, penghasilan pelajar ber-IQ purata tinggi, penghasilan pelajar handal matematik peringkat algebra asas, penghasilan pelajar celik geografi dunia, penghasilan graduan berorientasi industri???

lebih baik pada peringkat mana, rendah, menengah, kolej, keseluruhan???

adakah satu ujian penilaian seragam yg dijalankan untuk kesemua negara dalam mencapai kesimpulan yg dicanangkan, jika ada, apakah bentuknya???

kalau kami tau perincian2 di atas, barulah kami pulak boleh capai kesimpulan kami sendiri (kerana kami pun amat mampu dan cukup cerdik untuk membuat analisa sendiri) dan jika kami dapati benarlah 1malaysia sedemikian bersandarkan asas2 yg digunapakai, maka tahniahlah 1malaysia...
jika tidak, blah la moohideen dan gerombolan Kera kau!

-average joe-
klakka-la.blogspot: BINATANG PELIHARAAN SAYA 5

Tanpa Nama berkata...

Kah.......kah....kah.....
Kek...Kek..kek....
Ha....Ha...ha.....
Hee....Hee....Hee....
Wakaka....Wokaka....Wukaka...

Ya...Betul...Tepat...
Nasib Baik ini Hari April "TIPU".

Sempena "SELAMAT JALAN UMNGOK dan penyamun-penyamun Be-end".

Jikalau sendiri BODOH, BANGGANG atau OTAK-KURANG jangan tunjuk atau beritahu orang.

Kah.......kah....kah.....
Kek...Kek..kek....
Ha....Ha...ha.....
Hee....Hee....Hee....
Wakaka....Wokaka....Wukaka...

Happy APRIL's FOOL Day !

Happy APRIL's FOOL Day !

Happy APRIL's FOOL Day !

average joe berkata...

er, ianya bukan april's fool day...
ia adalah april fool's day...
terimakasih

Tanpa Nama berkata...

aku secara peribadi meluat dengan hishamuddin hussein mamat mulut berbuih.aku bukan benci pasal dia cacat sebab bila bercakap ada benda putih terlekat di tepi bibir, nak termuntah baii....bercakap ulang2 macam anak babi...aku menyampah dia ni sebab nampak sangat anak manja nak jadi pemimpin, dia ni kalau kat kampung layak buat bendang jadi drebar wak kubota ja..cara stail cakap dengan benda putih kat tepi bibir nampak sangat dia kaki jilat puki yang tak pernah cuci...lama dah aku nak lepas geram dengan puak UMNO babi yang memang terbabi abad ini...pueeehhhh hattiii.....ha ha ha ha