Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 16 April 2012

TER NOW TER KINI DARI DATARAN - TUKAR TIUB PEMECAH BERITA



LAGI BARU: JAM 10.50

khalid ismath telah ditahan
sekarang dalam loro dbkl



BERITA BARU MASUK JAM 10.49


pergelutan terus berlaku
ada khemah telah dirampas
pelajar masih bertahan










JAM 10.15 PAGI


sebentar tadi gerombolan dbkl
bersama gerombolan polis
telah datang ke kawasan khemah
mereka membelasah pelajar

pelajar telah bangun melawan

sebuah khemah telah di rosakkan




4 ulasan:

pakcik lan berkata...

Rasanya x yah tggu 28 April kot

yb berkata...

ItIS telah paparkan maklumat di jalanraya bahawa Jalan RAJAGopal akan ditutup sepenuhnya mulai 21 April 2012.

Tanpa Nama berkata...

pelik. tukar tiub pun sokong demo tak matang camni.

skang dah clear pada aku apa matlamat sebenar perjuangan tukartiub:
kau nak orang2muda ni bermaharajalela dan berpesta dan bersuka ria tanpa sebarang peraturan dan kongkongan kat dunia ni, dan memberontak tak kira betul atau salah, yg penting berontak.

kan?

Anti Patail berkata...

kepada Tanpa Nama 16 April 2012 5:00 PTG

anda sepatutnya dengar program dalam radar di radio Bernama Radio 24 6.30pm semalam di mana Timbalan Menteri Pengajian Tinggi (Datuk Saifuldin Abdullah) menerangkan dengan jelas tentang kematangan pelajar pengajian tinggi, sekatan AUKU yg dikenakan terhadap pelajar, pengertian sebenar demokrasi kebebasan bersuara dan pendapat peribadi beliau yg berbeza dgn statement Najib namun beliau menyerahkan kepada kabinet utk menentukan....

drpd perdebatan semalam mengenai gubal AUKU antara YB ni, GPMS dan Aspirasi, tindakan pelajar ni berhimpun utk laksanakan aktiviti politik di luar premis pendidikan/Universiti adalah tidak menyalahi AUKU yg dicadang revise skrg dan tidak menyalahi perlembagaan...

YB ni kata kalau ada sesuatu yg patut diperbetulkan dalam politik, adalah lebih baik dan berkesan langkah pembetulan itu bermula di tempat menuntut ilmu seperti universiti....

lagi satu, YB ni bagi analogi bahawa kalau pelajar Islam yg minoriti di sekolah Cina dimana pelajar Cina majoriti minta disediakan surau, pihak pentadbiran patut menyediakan surau tersebut kerana walaupun diorg minoriti tetapi keperluan dan hak diorg dijamin perlembagaan..so kene bagi...pahamkan betul2 jgn sedap mulut bedal jer...

aku respect YB ni walaupun dia geng UMNO...yg aku xrespect ko...ilmu xcukup berlagak macam matang...lain kali pegi rujuk YB ni pengertian pelajar matang, apa sebenarnya AUKU dan apakah konsep politik moden zaman skrg....buka mata dan pikiran,ko dah ketinggalan dan kolot la bodoh! aku bengang betul dgn komen bodoh sombong xcukup ilmu ni...