Isnin, 21 Mei 2012

LAGI BUDAYA DEMO BERKEMBANG LUAS




KOMENTAR TUKAR TIUB


pada satu ketika dahulu
demo ini satu yang amat asing
seseklai bru ada demo

madey menakut nakut kan raykat
madey kata demo bukan budaya kita

tapi hari ini jelas demo
telah menjadi budaya kita

pelajar berdemo
orang asal berdemo
buruh berdemo
bekas askar berdemo
bersih berdemo
sekolah china berdemo
hindraff berdemo


saheh demo telah menjadi budaya kita

teruskan berdemo
hanya berdemo yang akan melengkapi politik!


INI BUKTI KITA YANG BERDEMO




5,000 BERDEMO TUNTUT SEKOLAH CHINA DI KUANTAN
- mkini

Lebih 5,000 orang menghadiri perhimpunan aman di Kuantan hari ini untuk menggesa kerajaan menubuhkan sebuah sekolah tinggi Cina di bandar itu.

Hadirin berpakaian merah itu berhimpun di satu padang di bandar tersebut dengan khemah dan kain rentang yang disediakan kumpulan pendidikan Cina dan parti politik.

Perhimpunan selama satu jam itu dianjurkan oleh Persekutuan Lembaga Pengurusan Sekolah Cina Pahang untuk menuntut Sekolah Tinggi Bebas Chong Hwa di Kuala Lumpur dipindahkan ke bandar itu.

Berucap di majlis itu ialah pengerusi persekutan lembaga tersebut Lim Chin Chee, presiden Persekutuan Persatuan Cina Malaysia Pheng Yin Huah dan pengerusi Dong Zong Yap Sin Tian.

Dua resolusi diluluskan di perhimpunan tersebut – menyokong sepenuhnya penubuhan sebuah sekolah tinggi bebas dan Kuantan dan menggesa kerajaan mendengar tuntutan rakyat supaya meluluskan penubuhan tersebut.

layari sekarang untuk punk rock!:





4 ulasan:

MOH KEMBARA berkata...

Salam,

Wayang jer nih. Konon orang Cina mintak itu ini, orang Melayu gabra dan marah! Nanti ada Melayu ultra pun buat demo, "Akan ku basahkan keris ini dengan darahhhhh!". Berlaku ketegangan dan rusuhan, berulang lagi ala-ala 13 Mei dan Operasi Lalang!
Ni wayang sudah pernah tayanglah!
Siaran ulangan!

Tanpa Nama berkata...

Salam bro, amat setuju dengan pendapat MOH KEMBARA.
Sememangnya itulah niat mereka bagi menakutkan orang melayu. apa yang berlaku kaum yang sepatutnya menyokong mereka sudah tidak percaya kepada mereka. ini adalah sesuatu yang diluar jangkaan walau sepandai madey. madey pun kaku. madey dok tibai pak lah sejak mula. madey tibai anak menantu pak lah sampai pak lah kecundang ke tanah. tapi pak lah nie steady orangnya. dia biar madey menyalak sampai berbuih mulut. kah kah kah berbagai sandiwara akan dimulakan bagi menakutkan orang melayu selepas nie. awas semua.

Tanpa Nama berkata...

wayang nak suruh org cina ngam melayu gaduh lah tu. pastu geng2 umno dan mca rembat duit rakyat.yang buat sekolah banyak sistem ni siapa dulu? bukan kah kerajaan perikatan?

Tanpa Nama berkata...

confirm sandiwara!!!!

SIARAN ULANGAN!!!!

hahahahah